KÖÖÖP!!!
Tips till er andra, om ni vill göra något större. Det är ju modernt med stora klockor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KÖÖÖP!!!
Kanske brunt läder, som det jag har till dagens Desert Shield:Vad skulle föreslås för band till min segelbåt? Är inte helt överens med det blå nato jag har på den just nu..
Har också kikat på det...Inte så dyrt, bara designa upp själv och skicka! Fasen, börjar bli sugen...
Men kalorifria?Har också kikat på det...
Men inte idag. För idag är det Brewskival... ölfestival i staun... reservation för skumma meddelanden framåt natten!!!
Porr!!!Det är ju sommar ännu, varför inte ett vitt rally-gummi?
Tropic Sport 2.0 White (20 & 22 mm)
Tropic rubber watch bands made from an authentic 1960´s mold. We have many models and colors in stock. Fast worldwide shipping.www.cheapestnatostraps.com
Jag har ett sånt på min 710.
Glöm det! Allra storaste myglardagen idag. Full patte med 3 mål mat och en dygnsranson pilsner!!!Men kalorifria?
BRÄNN, BRÄNN, BRÄNN!Nähä ni, nu drar jag strax hemåt för en veckas ledighet. Bara jag kvar på kontoret nu. Bildskärmens kalla ljus är min enda vän. "När kontrollen blinkar blå..."
Trolltyg i tomteskogen?BRÄNN, BRÄNN, BRÄNN!
Glöm det! Allra storaste myglardagen idag. Full patte med 3 mål mat och en dygnsranson pilsner!!!
Jag börjar alltså bli seriöst medtagen med oprovocerad yrsel etc...
BRÄNN, BRÄNN, BRÄNN!
Uppföljning på morgonens bravader. Psykologen satt alltså och stirrade på att jag hade en klocka på var arm men höll sig i 30 minuter innan hon frågade:
-Varför har du två klockor på dig? Visar de olika tid?
-Den ena är satt till Kiev-tid och den andra till Moskva-tid.
-Skiljer de sig mycket åt?
-Nej, inte alls. Båda är en timme före vår tidszon.
Tystnad.
-Jag menar, man vet ju inte vem som vinner så det är bäst att ha en av varje.
Tystnad och konstig blick.
Sedan brast det för undertecknad. Nåja det blev ett roligt och minnesvärt ögonblick för alla inblandade med rejäla gapskratt. Och jag fick tillfälle att prata klockor på betald arbetstid. Bara en sådan sak. Det konstaterades samtidigt att jag troligen hade en skruv lös men också att det inte fanns någon mejsel som passade. Varken idag, eller någon annan dag, resten av livet ut.
Det är bra med folk som har humor.
Historia
1935 hade ägaren Fred Lippman tagit patent på det lilla magiska urverket T18 som senare dök upp i rysk utgåva i de klassiska små Zvezda-uren. Men inte endast T18 kom vid denna tid till Ryssland.
I slutet av 50-talet började fabriken Electric Timepieces Leningrad (ЭЧЛ) plocka ihop klockor med delar från bl.a. Rysslands äldsta klockfabrik Petrodvorets Watch Factory (Петродворцовый Часовой Завод – ПЧЗ). Dessa första tidiga ETL/Petrodvorets-hybrider gavs namnet Svet (Свет, "ljus") och många fick 2602/03-verket (LIP-kopiorna).
Mitt urverk har 16 juveler, och är ett 2603 (samma som 2602, men stötsäkrat). Denna svarta Svet var tänkt för militärt bruk, men gick att få tag på även på den civila marknaden.
Urverket är gjort före 1962 av fabriken i Petrodvorets, som kan ”ledas i bevis” för att fabriken efter ca 1962 började kalla sig Raketa (och också märka uren med Raketa-logon – ”sumobrottaren”). Mitt urverk är alltså märkt ПЧЗ. Då kronhjulet har två skruvar (=äldre än 1960) och har en “tryckknapp” för kronan (=yngre än 1957) är urverket bedömt från 1958-59. Luggbredden är 16 feta millimeter …
Jag har satt min på ett vintage s.k. ’military bund for trench wire lugs’ (även: Kitchener bund) tillverkat på slutet av 70-talet. BUND BABY!!!
Den har som synes också kombinerats med en flamingo-skjorta, så man är fullt redo för fredagskvällen!
De sista Svet-uren tillverkades sent 70-tal.
Alla behöver en Svet!
Ha en magisk fredag klockomaner!!!
BRÄNN, BRÄNN, BRÄNN!
Trolltyg i tomteskogen?
Vad säger experterna om denna? En grön tavla saknas ju i samlingen
Väcker ärligt talat ingenting hos mig. Vad är det ens för modell?
Som vi säger i Småland. Verkar dyyt!
Fan, inser att jag inte känner dig så väl. Trodde inte att du på allvar skulle göra det. Nu får man börja ta allt du skriver på större allvarUppföljning på morgonens bravader. Psykologen satt alltså och stirrade på att jag hade en klocka på var arm men höll sig i 30 minuter innan hon frågade:
-Varför har du två klockor på dig? Visar de olika tid?
-Den ena är satt till Kiev-tid och den andra till Moskva-tid.
-Skiljer de sig mycket åt?
-Nej, inte alls. Båda är en timme före vår tidszon.
Tystnad.
-Jag menar, man vet ju inte vem som vinner så det är bäst att ha en av varje.
Tystnad och konstig blick.
Sedan brast det för undertecknad. Nåja det blev ett roligt och minnesvärt ögonblick för alla inblandade med rejäla gapskratt. Och jag fick tillfälle att prata klockor på betald arbetstid. Bara en sådan sak. Det konstaterades samtidigt att jag troligen hade en skruv lös men också att det inte fanns någon mejsel som passade. Varken idag, eller någon annan dag, resten av livet ut.
Det är bra med folk som har humor.
Vet inte om värmen i kombination med ölen gjort att jag är full redan. Men det ser ut som om du grillar sjöhästarJa, men skål då!
Välskrivet!tack!Historia
1935 hade ägaren Fred Lippman tagit patent på det lilla magiska urverket T18 som senare dök upp i rysk utgåva i de klassiska små Zvezda-uren. Men inte endast T18 kom vid denna tid till Ryssland.
I slutet av 50-talet började fabriken Electric Timepieces Leningrad (ЭЧЛ) plocka ihop klockor med delar från bl.a. Rysslands äldsta klockfabrik Petrodvorets Watch Factory (Петродворцовый Часовой Завод – ПЧЗ). Dessa första tidiga ETL/Petrodvorets-hybrider gavs namnet Svet (Свет, "ljus") och många fick 2602/03-verket (LIP-kopiorna).
Mitt urverk har 16 juveler, och är ett 2603 (samma som 2602, men stötsäkrat). Denna svarta Svet var tänkt för militärt bruk, men gick att få tag på även på den civila marknaden.
Urverket är gjort före 1962 av fabriken i Petrodvorets, som kan ”ledas i bevis” för att fabriken efter ca 1962 började kalla sig Raketa (och också märka uren med Raketa-logon – ”sumobrottaren”). Mitt urverk är alltså märkt ПЧЗ. Då kronhjulet har två skruvar (=äldre än 1960) och har en “tryckknapp” för kronan (=yngre än 1957) är urverket bedömt från 1958-59. Luggbredden är 16 feta millimeter …
Jag har satt min på ett vintage s.k. ’military bund for trench wire lugs’ (även: Kitchener bund) tillverkat på slutet av 70-talet. BUND BABY!!!
Den har som synes också kombinerats med en flamingo-skjorta, så man är fullt redo för fredagskvällen!
De sista Svet-uren tillverkades sent 70-tal.
Alla behöver en Svet!
Ha en magisk fredag klockomaner!!!
Vet inte om värmen i kombination med ölen gjort att jag är full redan. Men det ser ut som om du grillar sjöhästar
Pripps O'clock.
Skål russkies! Firar att två veckor som ensam chef med +80 anställda är över. Klarade mig från både lynchning och kölhalning. Man kommer långt med att ha en udda klocka, arg uppsyn och se lagom stressad ut hela tiden. Folk drar sig för att närma sig en sådan människa. Nästa vecka har jag bara min lojala skara om 17 pers att bossa över. Trevlig helg gott folk!
Vart ligger den där fina kyrkan?Gudstjänst, första gången man upplever en ortodox sådan.