• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Idag kör vi en annan av de första tunnan-dykarna.
Min med den fantastiska djupblå Oleg-tavlan där ”tillverkad i” och ”CCCP” skrevs för nära varandra - så att 6:ans lumeplupp inte fick plats!
Ref: 1190046.
Lämnade Olegs skruvstäd och slägga ca 1983.
Självklart på ett tidstypiskt felvänt rysstropic!
859F87CE-31B8-4611-BC7B-666470208DEF.jpeg

Vad kan en uris göra som inte du kan????😯

Rätt mycket! 😃

Denna gång behövde jag en skruv och verkhållare som jag inte hade, så lät honom leta upp det.

Fick du någon reaktion? Har för mig att du skrev att han var fascinerad av ryska ut 🤔 Vad heter urmakaren? Funderar på om jag ska förära honom ett besök 🤪

B5B125D4-50D3-499C-89DF-011765B8DC52.jpeg

Underbart 🤣 Jodå, fick en liten fråga, gör det inte ont i handen och ha på sig den där? Sedan fick han lite info om klockan, tror faktiskt han var lite intresserad, skrattade gott iallafall 😊

Det är kul att det alltid finns någon som är värre!

Glömde påpeka de i mitt förra inlägg.
I det här fallet är det värre på ett bra sett! 😇
Du var nog, om jag ska vara ärlig, en av dem här som gjorde att jag verkligen fick upp intresset för dessa vackra skapelser. Hade nästan enbart köpt vintage Vostoks tidigare. Läst lite om Zlatoustarna, tyckt de varit fascinerande men samtidigt inget man kan använda till vardags. Så lade du upp en din snygga klocka och jag var såld 😍 Tack för det, även om det blev lite dyrt för mig 🙂

Du var nog, om jag ska vara ärlig, en av dem här som gjorde att jag verkligen fick upp intresset för dessa vackra skapelser. Hade nästan enbart köpt vintage Vostoks tidigare. Läst lite om Zlatoustarna, tyckt de varit fascinerande men samtidigt inget man kan använda till vardags. Så lade du upp en din snygga klocka och jag var såld 😍 Tack för det, även om det blev lite dyrt för mig 🙂
Vi låter som ett gäng pundare som "hjälper" varandra till värre och dyrare beroende hela tiden ;) 😂

Vassegod! Tror även @hepanter hjälpt till lite med 😀

Vi låter som ett gäng pundare som "hjälper" varandra till värre och dyrare beroende hela tiden ;) 😂

Lite så är det, det är normalt att ha t.ex. 7st olika Desert shield 🤣.
Andra, som inte hänger på klockforum undrar lite hur man är funtad i huvudet? Ungefär som min bättre hälft, jaha den är ny, ser likadan ut som alla andra...

Så sant. Jag skulle BARA ha en 3017 och en 3133...

Fn vet hur många ryskprickar jag har i klockväg nu. 30? 40? 😁

Räkna o bli förvånad! Tror du misstagit dig med att du skall 3017 eller 3133st ryska klockor 😉

Andra, som inte hänger på klockforum undrar lite hur man är funtad i huvudet? Ungefär som min bättre hälft, jaha den är ny, ser likadan ut som alla andra...

Räkna o bli förvånad! Tror du misstagit dig med att du skall 3017 eller 3133st ryska klockor 😉
Jo, @hepanter och du är nog ungefär lika skyldiga. Han nötte ner mitt motstånd mot stora klockor och du satt in den sista stöten med en riktigt läcker bauta-klocka 😉

Jovisst, men det finns minst en till riktig modell av Desert Shield som jag inte har, än.

Tillbaka
Topp