• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Skål russkies! Firar att två veckor som ensam chef med +80 anställda är över. Klarade mig från både lynchning och kölhalning. Man kommer långt med att ha en udda klocka, arg uppsyn och se lagom stressad ut hela tiden. Folk drar sig för att närma sig en sådan människa. Nästa vecka har jag bara min lojala skara om 17 pers att bossa över. Trevlig helg gott folk!
4655108B-55D6-4A32-9ACF-63B2BA451CE8.jpeg
Hmm, jag är också chef över en lojal 🤔 skara på 17 personer. 👍
 

Utvisaren

Patek
Fan, inser att jag inte känner dig så väl. Trodde inte att du på allvar skulle göra det. Nu får man börja ta allt du skriver på större allvar 😬😂
Varvar sanning, halvsant, halvlögno h lögn om vartannat.

Men... psykologer testar jag numera. Noll humor så kan de gråtrunka i farstun tills någon bryr siig. Perrkele!
20220812_195355.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Vart ligger den där fina kyrkan?

Uspenskijkatedralen, Helsingfors. Tsar Alexander I bestämde 1814 att två kyrkor skulle byggas i hans projekt, Helsingfors. En luthersk och en ortodox. Byggandet inleddes 1862 under Alexander II och katedralen stod färdig 1868. Västra och norra Europas största ortodoxa kyrka. 🇷🇺🇫🇮

Screenshot_20220813-040315_Gallery.jpg


Nu är jag åter på hotellet efter x antal öl och skratt med polarna här. God natt / morgon! 🍺😊
 

MAz_666

Rolex
Blir lite orolig när säljaren skriver att han köpte den 1986 och att batteriet behöver bytas efter alla dessa år 😶
Äsch, ploppa bort batteriet, fyll den med coca cola två dygn, sedan spola ur med varmt vatten, torka. Och sedan fylls den med 5.56, och sedan skakas ur.
Går den inte då: lägg ut den på Tradera som ”något för den händige …”
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Äsch, ploppa bort batteriet, fyll den med coca cola två dygn, sedan spola ur med varmt vatten, torka. Och sedan fylls den med 5.56, och sedan skakas ur.
Går den inte då: lägg ut den på Tradera som ”något för den händige …”

Har batteriet läckt är det ju stor risk att verket är kört. Kan behövas bytas ut det mesta. Fråga om han kan öppna och titta, om inte så skulle inte jag köpa.
 

Utvisaren

Patek
Inredningaartikel i DN. Stämmer lika bra med hur man bör matcha ur och band. Det är tips 3 jag alltid jagar folk om... gillar det sättet att jobba med färg :)


- Det första tipset är att göra en monokromatisk färgskala eller det som kallas ton i ton: samma kulör, men en massa olika nyanser av den.

– Vill du sedan göra det lite mer spännande kan du jobba med en analog färgskala. Välj tre färger som ligger nära varandra på färgcirkeln. Som till exempel rött, orange och gult eller lila, blått och grönt. För att en sådan inredning ska gå ihop är det också bra att jobba med nyanser och kontraster - ögat mår bra av kontraster, säger Sara Garanty och fortsätter:

– Det tredje tipset jag brukar prata om är att ta en kontrastfärg, alltså de färger som ligger mitt emot varandra i färgcirkeln. Det gör inredningen lite mer vågad. Men det handlar inte om att göra hälften-hälften utan mer förhållandet 80-20
 
Topp