• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Hietalahti / Sandviken, Helsingfors. Loppis på torget.
Screenshot_20220813-113916_Gallery.jpg


Bland dvd-skivor, kläder, skruvmejslar och Arabia-porslin till överpris så fanns en sovjetisk Raketa för 45 eur. Fungerar, mycket gott skick på tavla och boett. Slog till.

Screenshot_20220813-114011_Gallery.jpg
Snyggt fångat! Fin tavla på den!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kan bli så när man både har en Zlat med kolafack till vänster en med fack till höger. Efter ett par måander dyker det upp en liten rackare. 🤭

Ja, ca 9 måndader 😉

Fantastisk. Notera att jag själv lagt ett inlägg i dagens klocka med texten "Pig o clock." Undras vad folk tänker när de läser det? Tror inte de har hela kontexten? 😄

🤣

Med det sagt, är det eg någon större skillnad på Slava och Chaika skåpen? Kvarts?

1660395091452.png

Just Chaika Resonator skall vara lite svårservade, finns något liten del med fjäder o stenar eller vad det nu var som lätt kan gå sönder om man inte är försiktig, har dock ej provat själv ännu...

Edit: första sovjetiska quartzklockan om jag inte kommer ihåg fel
 
Senast ändrad:

Rooster91

Panerai
Kollade läget för min ebay order.
Här har jag gått och trott att jag beställt en klocka från georgia i usa.
Men i själva verket är det georgien republiken i öst.
Inkasserar ett förvirrat gubbpoäng.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kollade läget för min ebay order.
Här har jag gått och trott att jag beställt en klocka från georgia i usa.
Men i själva verket är det georgien republiken i öst.
Inkasserar ett förvirrat gubbpoäng.

👍 bra jobbat! Lyckades själv beställa lite urverk igår och idag, ett gäng från Ukraina, de andra vet jag inte. Kanske var bulgarien?
 
Topp