• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Hittade att även Almaz fick 2809B, dvs de verk som inte fick upp ribban högt nog för A.
Ska man vara noga så är det endast 2809 verket som ska ha suttit i Vostok Precision.. A coh B verken håller ej i chronometer kvalité.

There were 3 versions of the movement - 2809 ("precision" - chronometer grade), 2809A and 2809B (lower quality)
The 2809 (22 jewels) is only found in watches with "Vostok Precision" dials
The 2809A (22 jewels) is found in watches with "Volna" and "Vostok" dials
The 2809B (18 jewels) is found in watches with "Vostok" and "Almaz" dials

1661008728101.png
 

Utvisaren

Patek
Ska man vara noga så är det endast 2809 verket som ska ha suttit i Vostok Precision.. A coh B verken håller ej i chronometer kvalité.

There were 3 versions of the movement - 2809 ("precision" - chronometer grade), 2809A and 2809B (lower quality)
The 2809 (22 jewels) is only found in watches with "Vostok Precision" dials
The 2809A (22 jewels) is found in watches with "Volna" and "Vostok" dials
The 2809B (18 jewels) is found in watches with "Vostok" and "Almaz" dials

1661008728101.png
Rotar runt lite men hittar mest med exporttavlor. De med "Vostok precision" skrivet på ryska är det ganske glest mellan.
 

Vostok

Audemars
Rotar runt lite men hittar mest med exporttavlor. De med "Vostok precision" skrivet på ryska är det ganske glest mellan.


 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Zlatoust och kostym… ja, varför inte tänkte jag idag. Om coola ryssar som kör Ferrari kan ha det, så borde lilla jag också kunna ha det. Tog på mig en av de lite diskreta zlatoustarna idag när vi skulle iväg på bröllop. Min fru tittade på mig länge och sedan sa hon ”nej”, vände och gick. Fick ta på mig någon icke-rysk kronograf.

664088A9-E50C-4789-837D-C875241CA400.jpeg


6F547057-D911-498D-BAE9-31D6D2CEB415.jpeg
Jag tyckte det var jättefint med Zlatousten till kostym! Hälsa din fru det.
Passa då även på att fråga vad du ska ha en kronograf till på bröllopet. Att ta tid på brudparet eller?
Nej, en Zlatoust skulle du haft idag...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Zlatoust och kostym… ja, varför inte tänkte jag idag. Om coola ryssar som kör Ferrari kan ha det, så borde lilla jag också kunna ha det. Tog på mig en av de lite diskreta zlatoustarna idag när vi skulle iväg på bröllop. Min fru tittade på mig länge och sedan sa hon ”nej”, vände och gick. Fick ta på mig någon icke-rysk kronograf.

664088A9-E50C-4789-837D-C875241CA400.jpeg


6F547057-D911-498D-BAE9-31D6D2CEB415.jpeg

🤣🤣🤣

Tycker med det passat bra, lär väl fungerat som diskussionsstartare om det vart trögt med den biten under middagen.

Jag körde min stora Zlahoust 192 på julmiddag till smoking för några år sedan, hälsa din fru det!

Kul leksak med som ni verkar köra med till bröllopet? Åtminstone en av er lär vara nykter ikväll 😀
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ska man vara noga så är det endast 2809 verket som ska ha suttit i Vostok Precision.. A coh B verken håller ej i chronometer kvalité.

There were 3 versions of the movement - 2809 ("precision" - chronometer grade), 2809A and 2809B (lower quality)
The 2809 (22 jewels) is only found in watches with "Vostok Precision" dials
The 2809A (22 jewels) is found in watches with "Volna" and "Vostok" dials
The 2809B (18 jewels) is found in watches with "Vostok" and "Almaz" dials

1661008728101.png

Arrrghhhh! Måste kämpa emot!!! Vilka snygga urverk!!!!!! 😇
 

MAz_666

Rolex
Zlatoust och kostym… ja, varför inte tänkte jag idag. Om coola ryssar som kör Ferrari kan ha det, så borde lilla jag också kunna ha det. Tog på mig en av de lite diskreta zlatoustarna idag när vi skulle iväg på bröllop. Min fru tittade på mig länge och sedan sa hon ”nej”, vände och gick. Fick ta på mig någon icke-rysk kronograf.

664088A9-E50C-4789-837D-C875241CA400.jpeg


6F547057-D911-498D-BAE9-31D6D2CEB415.jpeg
Just här är jag på din hustrus sida …
😂😂😂
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ska man vara noga så är det endast 2809 verket som ska ha suttit i Vostok Precision.. A coh B verken håller ej i chronometer kvalité.

There were 3 versions of the movement - 2809 ("precision" - chronometer grade), 2809A and 2809B (lower quality)
The 2809 (22 jewels) is only found in watches with "Vostok Precision" dials
The 2809A (22 jewels) is found in watches with "Volna" and "Vostok" dials
The 2809B (18 jewels) is found in watches with "Vostok" and "Almaz" dials

1661008728101.png
Och plexi till chronometern!!😍😄
image.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor


Jag har aftermarket tavla,visare och boett på min men jag köpte den för det är ”rätt” verk i den.👍😊
 

branting

Cartier
🤣🤣🤣

Tycker med det passat bra, lär väl fungerat som diskussionsstartare om det vart trögt med den biten under middagen.

Jag körde min stora Zlahoust 192 på julmiddag till smoking för några år sedan, hälsa din fru det!

Kul leksak med som ni verkar köra med till bröllopet? Åtminstone en av er lär vara nykter ikväll 😀
Bilen är tyvärr inte vår. Kör en Skoda Enyaq. Bilden var från en reklamfilm för zlatoust. Var tvungen att visa henne den för att påtala att man visst kunde matcha en zlatoust med kostym. Men frun fick bestämma klocka idag 🙄 Sparar det tills senare, kan vara bra att ha en tillgodo när när jag behöver lägga ett veto mot något.
 

Utvisaren

Patek
Zlatoust och kostym… ja, varför inte tänkte jag idag. Om coola ryssar som kör Ferrari kan ha det, så borde lilla jag också kunna ha det. Tog på mig en av de lite diskreta zlatoustarna idag när vi skulle iväg på bröllop. Min fru tittade på mig länge och sedan sa hon ”nej”, vände och gick. Fick ta på mig någon icke-rysk kronograf.

664088A9-E50C-4789-837D-C875241CA400.jpeg


6F547057-D911-498D-BAE9-31D6D2CEB415.jpeg
Jag vill icke drista mig till att påstå, eller ens å det svagaste insinuera, att herrns livspartner har en tvivelaktig smak eller karaktär. Något sådan vore mig helt främmande. Emedan det likväl tål att påpekas att det finnes mången yster fisk i havet. Förutom i Östersjön som är bottentrålad ner till själve Hin Håles taknock.

Men jag tror att frun istället noterade det släta och bruna bandet till den mörka kostymen. Troligen fann hon det icke högtidligt nog. För jag menar själva klockan kan ju ingen ha någon invändning emot. Det vore ju helt barockt!

Som av en händelse är jag stadd vid lager av svarta krokodilband. Men kräver Zlathousten kanske hela 24mm? Jag kan ha ett 22 mm liggandes om det skulle vara intressant för herrn. Så han kan göra sin fru glad menar jag. Det kan kanske till och med bli din alla hjärtans dag present till henne? Ett nytt band till din klocka? 🤔 🤪
 

branting

Cartier
Jag vill icke drista mig till att påstå, eller ens å det svagaste insinuera, att herrns livspartner har en tvivelaktig smak eller karaktär. Något sådan vore mig helt främmande. Emedan det likväl tål att påpekas att det finnes mången yster fisk i havet. Förutom i Östersjön som är bottentrålad ner till själve Hin Håles taknock.

Men jag tror att frun istället noterade det släta och bruna bandet till den mörka kostymen. Troligen fann hon det icke högtidligt nog. För jag menar själva klockan kan ju ingen ha någon invändning emot. Det vore ju helt barockt!

Som av en händelse är jag stadd vid lager av svarta krokodilband. Men kräver Zlathousten kanske hela 24mm? Jag kan ha ett 22 mm liggandes om det skulle vara intressant för herrn. Så han kan göra sin fru glad menar jag. Det kan kanske till och med bli din alla hjärtans dag present till henne? Ett nytt band till din klocka? 🤔 🤪
😂 Zlatoust kräver dessvärre 24 mm. Annars hade jag nappat på erbjudandet. Kanske ska köpa ett flamingoband till den när jag tänker efter 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Klockbyte!

Zim:en jag hade på tidigare har visst inte gått på hela dagen, kanske behöver service.

Har kommit på ett nytt tema, mina fulaste ryska klockor!

Zim:en kan vara starten, nu följer en Vostok Troika! Egentligen rätt cool enligt mig själv...

20220820_203910.jpg


Vilken som är fulast har jag inte riktigt bestämt än och jag själv tycker inte någon är egentligen särskilt ful, men baserar det lite på vad jag skulle tyckt för kanske 20 års sedan och var min fru tyckt om vissa klockor.

Gissar även att andra skulle tycka en del av dem är fula (särskilt utanför denna tråden).

Ha en bra lördag!
20220820_203910.jpg
 

Utvisaren

Patek
Klockbyte!

Zim:en jag hade på tidigare har visst inte gått på hela dagen, kanske behöver service.

Har kommit på ett nytt tema, mina fulaste ryska klockor!

Zim:en kan vara starten, nu följer en Vostok Troika! Egentligen rätt cool enligt mig själv...

20220820_203910.jpg


Vilken som är fulast har jag inte riktigt bestämt än och jag själv tycker inte någon är egentligen särskilt ful, men baserar det lite på vad jag skulle tyckt för kanske 20 års sedan och var min fru tyckt om vissa klockor.

Gissar även att andra skulle tycka en del av dem är fula (särskilt utanför denna tråden).

Ha en bra lördag!
20220820_203910.jpg
Boett och vridring är lite som att dagens Breitling möter 1920-talets art deco medan tavlan och visarna ylar 40 och 50-tal. Det är mycket på en gång men värre saker har man allt sett.
 
Topp