• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Ja sämre eftermiddag kan man ju ha det😍!ute och inspekterar jaktområde för första gången sen jag kom med i jaktlag.😊
image.jpg
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mitt fultema fortsätter!

Boettformen är väl helt ok, men skulle nog inte vinna några pris internationellt...
20220821_154529.jpg


Får ta det lugnt på klockköpfronten ett tag, vart lite väl stora investeringar, köpte bl a de här dyra klocklådorna 😇

20220820_202829.jpg
 

Utvisaren

Patek
Mitt fultema fortsätter!

Boettformen är väl helt ok, men skulle nog inte vinna några pris internationellt...
20220821_154529.jpg


Får ta det lugnt på klockköpfronten ett tag, vart lite väl stora investeringar, köpte bl a de här dyra klocklådorna 😇

20220820_202829.jpg
Jo den boetten är lite udda. Påminner lite om de som sitter på vissa generalski. Men tavlan var ju hor cool som helst. Oklart vad det står men vi gissar på någon organisation. Anonyma Konstgödslare eller något annat välbehövligt som man lyckats orkestrera utan ett ministerium? 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo den boetten är lite udda. Påminner lite om de som sitter på vissa generalski. Men tavlan var ju hor cool som helst. Oklart vad det står men vi gissar på någon organisation. Anonyma Konstgödslare eller något annat välbehövligt som man lyckats orkestrera utan ett ministerium? 🤔

Jo, tavlan är cool!

Tror det är något med väg, har för mig att vi kom fram till det när jag visade den här första gången! Måste katalogisera mina klockor, har alldeles för dåligt minne!
 

Utvisaren

Patek
Jo, tavlan är cool!

Tror det är något med väg, har för mig att vi kom fram till det när jag visade den här första gången! Måste katalogisera mina klockor, har alldeles för dåligt minne!
Kanske hör ihop med din pastorala klocka?

"Jag är vägen, sanningen och livet." 🤔

"Om jag än vandrar i Gantklockans dal, mig skall intet fattas."

Kattan tog predikan med ett näst intill stoiskt lugn. 😯

20220821_174629.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Än så länge är Podstrana supertrevligt och mysigt. Antingen imorgon eller i övermorgon tänkte vi (jag och sambon) åka och kolla läget i Split. Det finns säkert en hel del saker man kan göra där.

Tackar, och ha det bra hemma i Sverige!

Riva (gatan längs med vattnet, en Kava är ett måste här)! Finns ett litet torg strax bakom Riva med fik (torget ser ut som man är i Rom), trevligt med (fiket fanns där iallafall för 25 år sedan).

 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo den boetten är lite udda. Påminner lite om de som sitter på vissa generalski. Men tavlan var ju hor cool som helst. Oklart vad det står men vi gissar på någon organisation. Anonyma Konstgödslare eller något annat välbehövligt som man lyckats orkestrera utan ett ministerium? 🤔

"hor cool"
Måste bara fråga, vad det auto correct eller felstavning???
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Tror han tagit av dina "krumelurpiller" för han verkar ganska avslappnad och bekymmersfri 😂 😂
De är rätt bra. Numera ligger man inte på golvet som en idiot och skriker och håller för ögonen och öronen. Mer än på fredagkvällar då. Men det har ju andra anledningar 😄 (Nej, kan inte rekommendera någon att gå in i väggen. Stress förstör mer i hjärnan än vad man kan ana.)
 

Vostok

Audemars
De är rätt bra. Numera ligger man inte på golvet som en idiot och skriker och håller för ögonen och öronen. Mer än på fredagkvällar då. Men det har ju andra anledningar 😄 (Nej, kan inte rekommendera någon att gå in i väggen. Stress förstör mer i hjärnan än vad man kan ana.)
Jo tack jag har varit in i den jag med... Minnet bland annat är inte vad det har varit längre kan jag säga...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
De är rätt bra. Numera ligger man inte på golvet som en idiot och skriker och håller för ögonen och öronen. Mer än på fredagkvällar då. Men det har ju andra anledningar 😄 (Nej, kan inte rekommendera någon att gå in i väggen. Stress förstör mer i hjärnan än vad man kan ana.)

Jo tack jag har varit in i den jag med... Minnet bland annat är inte vad det har varit längre kan jag säga...

Det är därför man har dubbletter... ooooh... en sån har jag inte!!! 😂
😂

Jag vet!! 😂😂😂 Det värsta är att det inte är bara klockor det gäller 😂😂😂

Fasen inte lätt! Själv vart där med ett par gånger, förhoppningsvis var sista gången det var riktig illa. Har också sämre minne.

Inte alltid lätt o leva, men det finns mycket nytt kul och upptäcka! Tänker då främst på fler ryska klockor (och även dubletter 🤣).

Har lyckats få tag på en polermaskin, så nu skall jag lära mig polera tappar med 😀, alltid något nytt att lära inom klockor!

Ha en trevlig kväll kamrater o ta hand om er!
 
Topp