• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Favorit i repis (har för mig att jag länkat till denna videon förr i tråden)...

Händer väl ungefär lika mycket som med den här bilen om man gör detta på en Vostok

Skulle man däremot ta en Schweizisk klocka, så skulle väl det gå som för de andra bilarna.
Precis en sån bil behöver jag känner jag!! Perfekt att slippa skotta snö och alltid ta sig fram vart man än ska 😍
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Vi kör väl denna idag. Kul med lite nytt.

20220829_071359.jpg
 

Delgada

Patek
Jag inser att det inte längre är acceptabelt att glida runt i vitt sommararmband som någon slags playboy när höstvädret gör entré och seriositet är påkallat.
Seriositet är ju vårt andranamn i den här tråden.
20220829_074746.jpg

20220829_074744.jpg
20220829_075806.jpg
20220829_075802.jpg
20220829_075809.jpg

När jag köpte det vita bandet kände jag "usch" . Stelt och hårt som bakelit. Efter hand har jag dock börjat uppskatta den känslan. Retro. Som om det faktiskt var gjort i Bulgarien 1967 eller så. Så jag köpte ett svart av samma sort. CNS.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här får börja dagen och därmed fortsätta fultemat.

Det är inte alla som gillar boettformen, det är därför den får vara med i temat, dock tycker jag att den är übercool!

Att loggan dessutom är ett bolag som jobbar med gas och olja i Ryssland förstärker även intrycket 🥳

20220829_100527.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag inser att det inte längre är acceptabelt att glida runt i vitt sommararmband som någon slags playboy när höstvädret gör entré och seriositet är påkallat.
Seriositet är ju vårt andranamn i den här tråden.
20220829_074746.jpg

20220829_074744.jpg
20220829_075806.jpg
20220829_075802.jpg
20220829_075809.jpg

När jag köpte det vita bandet kände jag "usch" . Stelt och hårt som bakelit. Efter hand har jag dock börjat uppskatta den känslan. Retro. Som om det faktiskt var gjort i Bulgarien 1967 eller så. Så jag köpte ett svart av samma sort. CNS.

Jag är inte vän med det bandet än, trots att jag format det i en kaffekopp.

Får se om jag kan forma det bättre, borde nog göra en avgjutning av armen och forma bandet efter det! 😇
 

Vostok

Audemars
Jag är inte vän med det bandet än, trots att jag format det i en kaffekopp.

Får se om jag kan forma det bättre, borde nog göra en avgjutning av armen och forma bandet efter det! 😇
Är det för hårt eller?
Nu vet jag inte om det är gammalt gummi i det där bandet men jag brukar rädda gamla gummibussningar/packningar som stelnat och förvandlats till flinta nästan genom att lägga dom i glycerin och rödsprit.

Edit:
Hitta mer info här om du vill veta mer :)
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har suttit i samverkansmöte i grannkommun under förmiddagen och såg till att ha stilren Buran på handleden. Personen mitt emot mig vid mötesbordet hade ngn form av smart-watch med stor spricka tvärs över glaset, så... 🙄
Just denna Buran med vit tavla tycker jag är en av de snyggare Buran-varienterna med lyckade kontraster inkl den röda stjärnan.
💙💛
20220829_111817.jpg
 

MAz_666

Rolex
Jag är inte vän med det bandet än, trots att jag format det i en kaffekopp.

Får se om jag kan forma det bättre, borde nog göra en avgjutning av armen och forma bandet efter det! 😇
Spänn åt bandet kring handleden som du vill ha det.
Sedan tar du vatten direkt ur vattenkokaren och sakta häller över handen.
Efter ett par kannor gör det visserligen väldigt ont, men bandet sitter som gjutet!!!
o_O;)😂😂😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Är det för hårt eller?
Nu vet jag inte om det är gammalt gummi i det där bandet men jag brukar rädda gamla gummibussningar/packningar som stelnat och förvandlats till flinta nästan genom att lägga dom i glycerin och rödsprit.

Edit:
Hitta mer info här om du vill veta mer :)

Jo, det är för hårt! Är nog inte ens spår av äkta gummi i bandet, men värt och testa! Tack för tipset!!!

Spänn åt bandet kring handleden som du vill ha det.
Sedan tar du vatten direkt ur vattenkokaren och sakta häller över handen.
Efter ett par kannor gör det visserligen väldigt ont, men bandet sitter som gjutet!!!
o_O;)😂😂😂

Tror jag hoppar detta tips! Iofs skulle man ju bli ledig från jobbet ett tag, men inte värt det på något sätt... 🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ah, den här veckan trillar det förmodligen in lite packet! Här är första:
20220829_112329.jpg


En påse med mögel!!!
20220829_112519.jpg


Första under luppen, en Slava fridge!
20220829_112554.jpg


Går inte, dags o öppna, Det får nog bli ett annat urverk i den här, har ett gäng på väg in med posten
20220829_113158.jpg


Vattenläcka!
20220829_113305.jpg
20220829_113436.jpg


Rengörning av boett och snabbputs av glas, glaset behöver bytas då det är trasigt samt läcker och antagligen en av orsakerna till att klockan ser ut som den gör (saknar packning på pinnen för snabbdatum med och bakpackningen är helt slut).
20220829_121717.jpg


Så här ser den iallafall ut på armen! Trodde fridgen var en mindre sak, men det är ju en rejäl klump!!!
20220829_121958.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, den här veckan trillar det förmodligen in lite packet! Här är första:
20220829_112329.jpg


En påse med mögel!!!
20220829_112519.jpg


Första under luppen, en Slava fridge!
20220829_112554.jpg


Går inte, dags o öppna, Det får nog bli ett annat urverk i den här, har ett gäng på väg in med posten
20220829_113158.jpg


Vattenläcka!
20220829_113305.jpg
20220829_113436.jpg


Rengörning av boett och snabbputs av glas, glaset behöver bytas då det är trasigt samt läcker och antagligen en av orsakerna till att klockan ser ut som den gör (saknar packning på pinnen för snabbdatum med och bakpackningen är helt slut).
20220829_121717.jpg


Så här ser den iallafall ut på armen! Trodde fridgen var en mindre sak, men det är ju en rejäl klump!!!
20220829_121958.jpg
Ah, gillar verkligen designen på Fridge! Det var ett tag sedan jag luftade någon av mina. Dessutom påminde du mig om att jag skall byta glaset på den ena, vars glas formligen har putsats ner till oigenkännlighet, vilket har lett till att de skarpa kanterna ser ut som kullarna utanför Uppsala. Jag har ett extraglas liggandes, så bara att sätta igång. Antar att det bara är att trycka ur det gamla och i med det nya. Hur svårt kan det vara... ;)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Hitta denna ute i gräset 🙈
40 mm regn i natt så han är en blöt katt nu
But still working

Har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra jag har bytt bort min Zlatoust, men fick en väldigt fin möjlighet som inte kommer igen. De går alltid att köpa en agat igenom om jag får för mycket ångest, men den kommer få ett bra hem. Tunnan förtjänar lite handledsstid nu. Så får bli den idag nu
DSC_6632.JPG
DSC_6633.JPG
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hitta denna ute i gräset 🙈
40 mm regn i natt så han är en blöt katt nu
But still working

Har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra jag har bytt bort min Zlatoust, men fick en väldigt fin möjlighet som inte kommer igen. De går alltid att köpa en agat igenom om jag får för mycket ångest, men den kommer få ett bra hem. Tunnan förtjänar lite handledsstid nu. Så får bli den idag nu
DSC_6632.JPG
DSC_6633.JPG

Nämen! Kul att du är i tråden igen!

Är det @branting som har bytt till sig ytterligare en Zlatoust?

Vad blev det istället?

Vostoken mår nog bara bra och vara ute lite själv och få lite mer patina 😃

Edit: Föresten så verkar ni även ha en död haj i trädgården!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ah, gillar verkligen designen på Fridge! Det var ett tag sedan jag luftade någon av mina. Dessutom påminde du mig om att jag skall byta glaset på den ena, vars glas formligen har putsats ner till oigenkännlighet, vilket har lett till att de skarpa kanterna ser ut som kullarna utanför Uppsala. Jag har ett extraglas liggandes, så bara att sätta igång. Antar att det bara är att trycka ur det gamla och i med det nya. Hur svårt kan det vara... ;)

Hehe, pajjade ett glas igår till min fule med rysk flagga som jag visade igår (eller om det var förrgår), men jag tror det var fel glas som satt på, så det gör inte så mycket, kommer köpa ett annat.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Nämen! Kul att du är i tråden igen!

Är det @branting som har bytt till sig ytterligare en Zlatoust?

Vad blev det istället?

Vostoken mår nog bara bra och vara ute lite själv och få lite mer patina 😃

Edit: Föresten så verkar ni även ha en död haj i trädgården!!!
Hehe nej det är det inte.
Skickar pm till dej om vad jag bytte till mig.

Ja inte bara en haj utan 2 hajar har dött i sviterna av torkan här, när väl regnet kom va de för sent. Funderar på att steka haj till middag
DSC_6634.JPG
DSC_6635.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
När Branting får reda på att jag sålt den är den nog fasen bäst att dra... Han vill säkert ha en förklaring på varför jag gjorde det🤔
 

Utvisaren

Patek
Jag inser att det inte längre är acceptabelt att glida runt i vitt sommararmband som någon slags playboy när höstvädret gör entré och seriositet är påkallat.
Seriositet är ju vårt andranamn i den här tråden.
20220829_074746.jpg

20220829_074744.jpg
20220829_075806.jpg
20220829_075802.jpg
20220829_075809.jpg

När jag köpte det vita bandet kände jag "usch" . Stelt och hårt som bakelit. Efter hand har jag dock börjat uppskatta den känslan. Retro. Som om det faktiskt var gjort i Bulgarien 1967 eller så. Så jag köpte ett svart av samma sort. CNS.
Nej minsann. Det lössläppta levernet är nästan fog för en orosanmälan.
 

branting

Cartier
Hitta denna ute i gräset 🙈
40 mm regn i natt så han är en blöt katt nu
But still working

Har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra jag har bytt bort min Zlatoust, men fick en väldigt fin möjlighet som inte kommer igen. De går alltid att köpa en agat igenom om jag får för mycket ångest, men den kommer få ett bra hem. Tunnan förtjänar lite handledsstid nu. Så får bli den idag nu
DSC_6632.JPG
DSC_6633.JPG

😱
 
Topp