• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpeg
 

weqtor

Breitling
Fick plocka fram alla för tillfället fungerande ryss till gruppbild innan ryss-veckan
Fick ihop tio stycken så tre skall bort.
Hade nästen glömd hur trevliga dessa klockor är.
Vostok måndag redan avklarad.
Känns som tisdag måste vara kronografdag. Dressad på fredag, bling på lördag...
Ursäkta kasst mobilfoto. Får plocka fram kameran...
(Ja, duken är en död get, om någon undrade)
Trevlig samling, önskar en närbild på Slavan till höger, tack!
 

Samlarn

Rolex
Tillsammans med @Beo och @Vostok har har ett litet projekt slutförts. Vi har tagit fram en bezel som så långt det är möjligt liknar den bezel som ofta sitter på NVCh-30 i 350-boetten. Den första generationen av NVCh-30. Bezeln är i kromad mässing. Egentligen ville vi ha stål men det blev för mycket kompromissande mot orginalbezelns utseende och konstruktion. Tillverkaren klagade också på att tillverkningen var för krävande. Nu har vi gjort den i kromad mässing. Orginalet är också i kromad mässing. Så här ser den ut på en av mina dykarklockor.
Om det är någon som vill köpa ett eller flera ex så har jag några stycken. Finns det en större efterfrågan tar jag fram flera. Priset tänkte jag 550 kr, exkl. frakt.
Bezeln levererades omålad och kommer att säljas omålad. Jag tycker att den är snyggare omålad. Iallafall på den här klockan.
20181030_ny_bezel.jpg
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Då var det andra dagen i ryssveckan.
Efter en "Beater-måndag" med Vostok amphibia blir det lite mera stil och flärd med kronograf-tisdag.
En lite svårfotad Poljot som jag inte vet så mycket om med tanke på ålder mm.
3133 verket tickar på bra och lädret från DI-model ger den en lagom sportig lock
Kronografsekundvisaren tycker jag är särskild snygg med sin lilla vinge. Tyvärr verkar glaset reflektera allt ljus när man fotar...

20181030_082736.jpg
 

Beo

Patek
Vill du sälja?
Min börjar bli sliten :D

FBD9722D-52F1-4209-A820-25E4E5E035FA.jpeg
Då var det andra dagen i ryssveckan.
Efter en "Beater-måndag" med Vostok amphibia blir det lite mera stil och flärd med kronograf-tisdag.
En lite svårfotad Poljot som jag inte vet så mycket om med tanke på ålder mm.
3133 verket tickar på bra och lädret från DI-model ger den en lagom sportig lock
Kronografsekundvisaren tycker jag är särskild snygg med sin lilla vinge. Tyvärr verkar glaset reflektera allt ljus när man fotar...

20181030_082736.jpg
Kul med alla fina klockor:p!
 

Vostok

Audemars
Tillsammans med @Beo och @Vostok har har ett litet projekt slutförts. Vi har tagit fram en bezel som så långt det är möjligt liknar den bezel som ofta sitter på NVCh-30 i 350-boetten. Den första generationen av NVCh-30. Bezeln är i kromad mässing. Egentligen ville vi ha stål men det blev för mycket kompromissande mot orginalbezelns utseende och konstruktion. Tillverkaren klagade också på att tillverkningen var för krävande. Nu har vi gjort den i kromad mässing. Orginalet är också i kromad mässing. Så här ser den ut på en av mina dykarklockor.
Om det är någon som vill köpa ett eller flera ex så har jag några stycken. Finns det en större efterfrågan tar jag fram flera. Priset tänkte jag 550 kr, exkl. frakt.
Bezeln levererades omålad och kommer att säljas omålad. Jag tycker att den är snyggare omålad. Iallafall på den här klockan.
20181030_ny_bezel.jpg
Dom där kommer rädda många gamla 350 boetter!!!
Och dom passar ju även till övriga vostok ifall man vill ha något alldeles extra på sin mod!!!
Grymt snygga blev dem! :D
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Dags för tredje dagen i ryssveckan.
I dag får KGB komma på banan och göra nytta :)
Syftet med att ha namnet på en hyfsad otrevlig organisation på urtavlan fattar jag inte helt måste jag medge, men klockan i sig är trevlig.
Det finns Oris, Glycine, Sinn med flera som är bra klockor men en Vostok med automatiskt inhouse urverk lär rankas högre :)
Massa ofattbar (för mig i alla fall) text på baksidan är det också. Aldrig fel.

20181031_082135.jpg
20181031_082223.jpg
20181031_082923.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Dags för tredje dagen i ryssveckan.
I dag får KGB komma på banan och göra nytta :)
Syftet med att ha namnet på en hyfsad otrevlig organisation på urtavlan fattar jag inte helt måste jag medge, men klockan i sig är trevlig.
Det finns Oris, Glycine, Sinn med flera som är bra klockor men en Vostok med automatiskt inhouse urverk lär rankas högre :)
Massa ofattbar (för mig i alla fall) text på baksidan är det också. Aldrig fel.

20181031_082135.jpg
20181031_082223.jpg
20181031_082923.jpg
Skönt skick på denna! Gillar :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ryssveckan Dag 5
I dag föll valet på en kronograf igen.
Klockor med funktioner som har haft funktion i form av dykning eller tidtagning har alltid fascinerad mig lite extra. Därför blir mycket dykare och kronografer i "samlingen".
Denna Buran var första ryska kronografen jag köpte.
Jag hade då (och har kvar) en Tissot Navigator kronograf från 70-talet med Valjoux 7734-verket och hittade historien om Moscow watch factory och produktion av ett modifierad 7734 i sovjetunionen med betäckningen 3133.
Jag köpte då denna Buran som sen fick sällskap av flera andra. De flesta har lämnad igen men denna stannar kvar.
Mycket trevlig och driftsäker kronograf.

20181102_085914(0).jpg
 

Beo

Patek
Jaha då är det snart helg och dagens ryss för mig blir min "grönis" en Vostok 350 amphibian dykare med wirelug som jag satte på en bezel från @Samlarn och det blev ett lyft tycker jag om man jämför med en sliten orginal bezel,men jag lät den vara oifylld i texten och tycker det gifter sig mer och mer eller?:)
Förebild
20180819_150759.jpg

Oxå några efterbiler:p
20181102_121050.jpg
20181102_103001.jpg
20181102_121411.jpg

Svårt som tusan att fånga bezelen på bild så den ger rättvisa för sin snygghet:D!
Trevlig fredag på er.
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Jaha då är det snart helg och dagens ryss för mig blir min "grönis" en Vostok 350 amphibian dykare med wirelug som jag satte på en bezel från @Samlarn och det blev ett lyft tycker jag om man jämför med en sliten orginal bezel,men jag lät den vara oifylld i texten och tycker det gifter sig mer och mer eller?:)
Förebild
20180819_150759.jpg

Oxå några efterbiler:p
20181102_121050.jpg
20181102_103001.jpg
20181102_121411.jpg

Svårt som tusan att fånga bezelen på bild så den ger rättvisa för sin snygghet:D!
Trevlig fredag på er.
Den blev snygg Beo. Urtavlan kommer fram mera när bezeln inte är målad. Om man vill kanske man kan fylla i delar av bezeln.
Det är ju redan en snygg klocka från början så det är klart att bezeln sitter bra där. :cool:
 
Topp