• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
429E8B16-FE33-4166-90AC-8C09B5F55950.jpeg

En lätt moddad Vostok Amphibian #090059 ”Scuba Dude” med Pepsi bezel och matchande Nato-strap.
 

JDH

Cartier
Min enda ryss en Vostok, (väntar på en till, bild på den kommer när jag fått hem den), en av de första klockorna jag köpte när intresset för klockor tog fart.
Jag vet inget om den så är det någon som har info så får ni mer än gärna dela med er.
Jag blev tokkär i patinan första gången jag såg den och är det fortfarande.
IMG_20181110_120908.jpg
IMG_20181110_120831.jpg
IMG_20181109_193058.jpg
IMG_20181109_060053.jpg
 

Beo

Patek
Min enda ryss en Vostok, (väntar på en till, bild på den kommer när jag fått hem den), en av de första klockorna jag köpte när intresset för klockor tog fart.
Jag vet inget om den så är det någon som har info så får ni mer än gärna dela med er.
Jag blev tokkär i patinan första gången jag såg den och är det fortfarande.
IMG_20181110_120908.jpg
IMG_20181110_120831.jpg
IMG_20181109_193058.jpg
IMG_20181109_060053.jpg
Grattis till din första ryss!den var jätte fin ju och nu kommer det bara gå utför:p!
 

MAz_666

Rolex
Min enda ryss en Vostok, (väntar på en till, bild på den kommer när jag fått hem den), en av de första klockorna jag köpte när intresset för klockor tog fart.
Jag vet inget om den så är det någon som har info så får ni mer än gärna dela med er.
Jag blev tokkär i patinan första gången jag såg den och är det fortfarande.
IMG_20181110_120908.jpg
IMG_20181110_120831.jpg
IMG_20181109_193058.jpg
IMG_20181109_060053.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Min enda ryss en Vostok, (väntar på en till, bild på den kommer när jag fått hem den), en av de första klockorna jag köpte när intresset för klockor tog fart.
Jag vet inget om den så är det någon som har info så får ni mer än gärna dela med er.
Jag blev tokkär i patinan första gången jag såg den och är det fortfarande.
IMG_20181110_120908.jpg
IMG_20181110_120831.jpg
IMG_20181109_193058.jpg
IMG_20181109_060053.jpg
Det är en Vostok Amphibia
Boetten kallas 119 eller egentligen 1190 (då sista siffran anger materialet som boetten är tillverkad av, 0=rostfritt).
Urtavlan heter 728
Kaliber 2209 (18 juveler)
Tillverkades från slutet av 70-talet till början av 80-talet
35102788504_5b586535b8_h.jpg
 
Senast ändrad:

JDH

Cartier
Är ingen überkung på ryssarna, men ser jag rätt så är det en Vostok Kommandirskie 2209. Denna typ av case kallas ju ibland för "Tonneau" - och även Vostok-fabrikens Amphibian:s av 090-modellen har denna form.
Den skall vara gjord i Sovjetunionen till och med slutet av 1991, och denna modellen tillverkades för export (”Made in USSR”). Tydligen lite ovanligare än klockor för hemmamarknaden.
Ser jag rätt är det ungefär denna du har, och här kan du läsa om modellen: https://www.ebay.com/itm/VOSTOK-Amp...tary-USSR-Mechanical-Mens-Watch-/283070113896
Tack för info, tycker verkligen denna klockan tillför något i samlingen.
Blir lika nöjd varje gång jag tittar på den!
 

Npl

Omega
2-Faktor
Nu vänder jag mig till alla stora rysskännare här på forumet.

Tänkte köpa en rysk klocka till min far i julklapp. Efter att han har jobbat där i några omgångar så vart han tokkär i allt som kommer från Ryssland.

Jag har själv ingen koll och undrar hur kvalitén är på ryska ur och vart man kan börja leta?

Vilka märken finns det? Vad är att föredra?

Tack på förhand!
 

MAz_666

Rolex
Nu vänder jag mig till alla stora rysskännare här på forumet.

Tänkte köpa en rysk klocka till min far i julklapp. Efter att han har jobbat där i några omgångar så vart han tokkär i allt som kommer från Ryssland.

Jag har själv ingen koll och undrar hur kvalitén är på ryska ur och vart man kan börja leta?

Vilka märken finns det? Vad är att föredra?

Tack på förhand!
Beroende på om man är ute efter helt autentiska (inget nytt tillfört, helt original och så) eller bara vill ha en snygg klassisk ryss, så tycker jag det senare alternativet är bra som start. Då tycker jag KlockanEtt.se är en mkt bra start. Vettiga priser (ofta kring 650kr) och som är genomgångna och tillfixade. Svensk sida och bra bemötande. Annars hittar du klockor av denna kaliber på Tradera. Där kan dom både bli billiga, men också "dra iväg". JAG tycker Vostok är ett bra startmärke, då det finns många att leta bland, och att dom så coola med sin skumma krona och det fantastiska sätt dom angripit vattentätheten! Vostok Amphibia-modellerna (de äldre; inte SE-modellerna) är en personlig favorit.
 

Npl

Omega
2-Faktor
Beroende på om man är ute efter helt autentiska (inget nytt tillfört, helt original och så) eller bara vill ha en snygg klassisk ryss, så tycker jag det senare alternativet är bra som start. Då tycker jag KlockanEtt.se är en mkt bra start. Vettiga priser (ofta kring 650kr) och som är genomgångna och tillfixade. Svensk sida och bra bemötande. Annars hittar du klockor av denna kaliber på Tradera. Där kan dom både bli billiga, men också "dra iväg". JAG tycker Vostok är ett bra startmärke, då det finns många att leta bland, och att dom så coola med sin skumma krona och det fantastiska sätt dom angripit vattentätheten! Vostok Amphibia-modellerna (de äldre; inte SE-modellerna) är en personlig favorit.
Tack för snabbt svar! Jag ska absolut kolla klockanETT.se kan vara en trygghet att köpa från Sverige. De verkar ju inte vara hutlöst dyra :)
 
Topp