• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Han har blingen!

1662109743609.png
 

steros

Omega
Någon som har erfarenhet av Raketa Amphibia? Jag har ett litet projekt inför mörka höstkvällar, och frågorna hopar sig ju mer jag vrider och vänder på denna speciella skapelse…
 

Bilagor

  • BE8E0CFF-6765-481F-A2E7-B152E9E48F83.jpeg
    BE8E0CFF-6765-481F-A2E7-B152E9E48F83.jpeg
    430.6 KB · Visningar: 3
  • 478087CF-929F-4F72-B4E6-28073893AF14.jpeg
    478087CF-929F-4F72-B4E6-28073893AF14.jpeg
    526.7 KB · Visningar: 3
  • 9F412775-0464-40AA-8C53-8D8629F8C8A3.jpeg
    9F412775-0464-40AA-8C53-8D8629F8C8A3.jpeg
    402.6 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Någon som har erfarenhet av Raketa Anphibia? Jag har ett litet projekt inför mörka höstkvällar, och frågorna hopar sig ju mer jag vrider och vänder på denna speciella skapelse…
Nu kan jag inte ett dugg om Raketa nästan men jag tror det är fel krona och den verkar sakna kronhals så inga "dopp" med den där.

Bör vara såhär det ska se ut:
1662115977158.png
 
Senast ändrad:

steros

Omega
Nu kan jag inte ett dugg om Raketa nästan men jag tror det är fel krona och den verkar sakna kronhals så inga "dopp" med den där.

Bör vara såhär det ska se ut:
1662115977158.png
Japp, fel krona. Det är en av utmaningarna. Men att det skulle saknas en ”kronhals”, det var jag inte medveten om. Antar att hela paketet med krona och den vattentäta anslutningen har ersatts med en annan standardkrona. Den nuvarande kronan behöver dras ut när jag ska ställa tiden, men man behöver inte skruva/dra ut kronan för att dra upp verket. I originalet så är det väl så att kronan måste skruvas loss innan verket kan dras upp? Så som det funkar nu är det ju som på andra ”vanliga” (icke dykare) Raketamodeller med samma urverk, tex ”Big Zero”. Ska kronhalsen sitta ihop med boetten i en enhet, eller är det en separat del som lätt kan monteras av/på? Urverket sitter löst och skramlar nästan runt i boetten (särskilt efter att jag avlägsnade små pappersbitar som någon tryckt in för att hålla fast det…) så jag har antagit att det saknas nånting. Det kanske ska vara en separat ring/buffert av något slag mellan verk och boett?
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Raketa Anphibia? Jag har ett litet projekt inför mörka höstkvällar, och frågorna hopar sig ju mer jag vrider och vänder på denna speciella skapelse…
Jag kan ta fler bilder på min när jag har kommit hem. Vill minnas att kronan skall ha en ganska kraftig fjäder och att den hoppar ut med viss kraft när man har skruvat loss den från gängorna. Som sagt, kan posta fler bilder efter jobbet. En gym klocka är det oavsett med ganska mycket egen design.
1662117244889.png
 

Vostok

Audemars
Japp, fel krona. Det är en av utmaningarna. Men att det skulle saknas en ”kronhals”, det var jag inte medveten om. Antar att hela paketet med krona och den vattentäta anslutningen har ersatts med en annan standardkrona. Den nuvarande kronan behöver dras ut när jag ska ställa tiden, men man behöver inte skruva/dra ut kronan för att dra upp verket. I originalet så är det väl så att kronan måste skruvas loss innan verket kan dras upp? Så som det funkar nu är ju som på andra Raketamodeller med samma urverk, tex ”Big Zero”. Ska kronhalsen sitta ihop med boetten i en enhet, eller är det en separat del som lätt kan monteras av/på? Urverket sitter löst och skramlar nästan runt i boetten (särskilt efter att jag avlägsnade små pappersbitar som någon tryckt in för att hålla fast det…) så jag har antagit att det saknas nånting. Det kanske ska vara en separat ring/buffert av något slag mellan verk och boett?
Jo det ska ligga en "verkhållarring" mellan urverk och boett så då saknar du nog den med. (ta gärna en bild på urverket när det ligger i boetten så vi får se härligheten) :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag kan ta fler bilder på min när jag har kommit hem. Vill minnas att kronan skall ha en ganska kraftig fjäder och att den hoppar ut med viss kraft när man har skruvat loss den från gängorna. Som sagt, kan posta fler bilder efter jobbet. En gym klocka är det oavsett med ganska mycket egen design.
1662117244889.png
Nedan ett par till salu på bukten, där man kan se några bilder med detaljer. Tuffa priser... 🤔
 

Utvisaren

Patek
Nedan ett par till salu på bukten, där man kan se några bilder med detaljer. Tuffa priser... 🤔
Elpriserna går upp... men det balanseras tydligen av att priserna på brajja har gått ner...

sagoland vad de måste rökt på innan de satta priserna!

1662118880250.png
 
Topp