Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En annan del som troligen saknas är en glashållarring (kanske heter något annat?) som jag förstår ska finnas där för att hålla fast glaset på boetten, samt att vridringen kläms fast på den. Jag antar att glaset sitter inuti glashållarringen, och att vridringen sedan trycks fast utanpå den. Jag lånade några detaljbilder på en annan likadan klocka (min har gammalt limgegg så det är svårare att se) och jag undrar: den kant med en liten profilering som man ser, det är väl inte glashållarringen?Någon som har erfarenhet av Raketa Amphibia? Jag har ett litet projekt inför mörka höstkvällar, och frågorna hopar sig ju mer jag vrider och vänder på denna speciella skapelse…
Galet cool klocka är det, nu är det bara ett problem.Hej på er alla i tråden!
Smyger in så här på nattkvisten.
Får tacka @hepanter så mkt för hans försök att dra ner mig i detta träsk genom att ”lura” på mig en galet cool Zlatoust. Tackar min vän!
Någon bild oxå då.![]()
Mellanmjölken balanserar nog upp det hela.Den där är ju allt annat än mellanmjölk …
![]()
Välkommen hit och grattis till en grym klocka!Hej på er alla i tråden!
Får tacka @hepanter så mkt för hans försök att dra ner mig i detta träsk genom att ”lura” på mig en galet cool Zlatoust. Tackar min vän!
Någon bild oxå då.![]()
Du slavar på i vanlig ordningVälkommen hit och grattis till en grym klocka!![]()
![]()
Klocka efter person!Du slavar på i vanlig ordning![]()
Äntligen, det har varit alldeles för lite ko-bilder i tråden på sistone!Men va fa...!!! Hur kom du loss?![]()
![]()
![]()
![]()
Edit blir bara värre![]()
Välkommen till tråden! En riktigt grym klocka det där.Hej på er alla i tråden!
Någon bild oxå då.![]()
Gardiner åt mamma; klocka åt pappa. BÅDE OCH!!!Kom igen nu tråden ska jag beställa en Zlatoust i brons eller bör jag lägga ner tankarna och köpa gardiner för pengarna istället?
Jag kanske har missförstått hur det ser ut, verkhållarringen har ingen egentlig fläns?29,5 det är alltså ytterdiametern på flänsen? Eller är det ytterdiametern på den del av ringen som är inskjuten i boetten?Jag försökte mäta i själva boetten och fick då innerdiametern till 29,2.
jag ska försöka mäta igen, mer noga. Om det är 29,5 som gäller så kanske den här kan funka, även om det är annat 26 mm verk?Jag kanske har missförstått hur det ser ut, verkhållarringen har ingen egentlig fläns?
Hmm, jag tog ju inte ur verket, så jag törs inte svära på tiondelen. Jag fick det till att skarven mellan boetten och ringen hade en diameter på 29,5 mm. Men, som sagt, ta det med en nypa salt. Jag sitter tyvärr inte till så att jag kan göra en mer exakt mätning precis nu. Skall se när jag kan fixa detta.29,5 det är alltså ytterdiametern på flänsen? Eller är det ytterdiametern på den del av ringen som är inskjuten i boetten?Jag försökte mäta i själva boetten och fick då innerdiametern till 29,2.
Det här är alltså en bild från en säljare, inte mina grejer (inte än iaf). Jag undrar om Raketaverken 2609ha och 2628h har exakt samma yttermått (26 mm väl?) och allt annat väsentligt lika så att den här ”verkhållarringen” från 2628h (som har komplikationer för datum och veckodag) även kan användas på 2609ha. Någon som vet?Om
jag ska försöka mäta igen, mer noga. Om det är 29,5 som gäller så kanske den här kan funka, även om det är annat 26 mm verk?
![]()
Det här är alltså en bild från en säljare, inte mina grejer (inte än iaf). Jag undrar om Raketaverken 2609ha och 2628h har exakt samma yttermått (26 mm väl?) och allt annat väsentligt lika så att den här ”verkhållarringen” från 2628h (som har komplikationer för datum och veckodag) även kan användas på 2609ha. Någon som vet?
En levande sturmanskieGodmorgon!
![]()
Grymt snyggMorrn kamrater!![]()
![]()
Wtf!?En levande sturmanskie
Min är stendöd tyvärr![]()