• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Jo, om klockan var det den utger sig för så var 3000 kr ett väldigt bra pris, men jag hade velat se urverket för att se att det stämmer med det som borde sitta i klockan och även bevis på att verkets serienummer matchar det som står på papperet. (Ja... jag har gjort det misstaget... 🤬)

Samma säljare har just nu en annan Sturmanskie ute och budgivningen slutar om 40 min. Den är dock i sämre skick.

Åter till den "förlorade" klockan så är det någonting som inte stämmer, eftersom jag ser att säljaren säljer samma klocka en gång till nu (identiska bilder!). Nu är prislappen på drygt 10.000 kr...
Kan vara en skojare med andra ord!sånt tycker vi inte om!!!
Kvällens föresten!😍
image.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Duden är väldigt snygg, men jag tror att det är någon som har varit lite kreativ och plockat i tavlan (som egentligen hör hemma i en Amphibian) i en Komandirskie. 21 stenar är det i det automatiska verket. En del Vostok är antimagnetiska, men då skall det sitta en sköld (lös eller fast i baklocket).
Tydligen hade tigiga Vostok 24x automatverk endast 21 stenar, det är antagligen det som tavlan är tillverkad för men någon har satt i ett 2414 istället (automatverken kanske var slut, så det är inte omöjligt att den kommit ut så från fabrik).
Men, med den boetten och det bakstycket har det aldrig kunnat få plats något annat än ett manuellt verk.
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Duden är väldigt snygg, men jag tror att det är någon som har varit lite kreativ och plockat i tavlan (som egentligen hör hemma i en Amphibian) i en Komandirskie. 21 stenar är det i det automatiska verket. En del Vostok är antimagnetiska, men få skall det sitta en sköld (lös eller fast i baklocket

Men, med den boetten och det bakstycket har det aldrig kunnat få plats något annat än ett manuellt verk.
Oj, min telefon hängde sig, så jag skrev ett nytt inlägg som blev en dubbelpost. Kanske dags att snacka med kudden snart... 🙄
 

Watchvintage

Cartier
Fick paket från armbandsshoppen CNS ni tipsa om idag👍😀

Saknades färger jag sökte, men köpte lite olika modeller för att få en känsla för dem. Jobbat och nattat sjuka barn och fru så ska kolla nogrannare på dem imorgon.

Nu saknas bara matchande klockor..😉😅

Annan fråga, om man vill ha ett 22 mm band men har 18 mm lug. För tex ett barrel/tunna vostok boett.
Har ni tips på lämplig adapter och var man kan köpa?

Finns det Nato band där den ena remmen är smalare än den andra?

20221220_221338.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fick paket från armbandsshoppen CNS ni tipsa om idag👍😀

Saknades färger jag sökte, men köpte lite olika modeller för att få en känsla för dem. Jobbat och nattat sjuka barn och fru så ska kolla nogrannare på dem imorgon.

Nu saknas bara matchande klockor..😉😅

Annan fråga, om man vill ha ett 22 mm band men har 18 mm lug. För tex ett barrel/tunna vostok boett.
Har ni tips på lämplig adapter och var man kan köpa?

Finns det Nato band där den ena remmen är smalare än den andra?

20221220_221338.jpg

Oj, många band (men hade ändå inte räckt till mina 11st klockor jag köpte sist hehe)!

Något sådan här kanske? Har inte provat själv.


20mm nato går o trycka i 18mm med lite våld. Nato med ena bandet smalare hade vart smart, har aldrig sett det dock.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fick paket från armbandsshoppen CNS ni tipsa om idag👍😀

Saknades färger jag sökte, men köpte lite olika modeller för att få en känsla för dem. Jobbat och nattat sjuka barn och fru så ska kolla nogrannare på dem imorgon.

Nu saknas bara matchande klockor..😉😅

Annan fråga, om man vill ha ett 22 mm band men har 18 mm lug. För tex ett barrel/tunna vostok boett.
Har ni tips på lämplig adapter och var man kan köpa?

Finns det Nato band där den ena remmen är smalare än den andra?

20221220_221338.jpg
Fina band! 😍
En alternativ lösning på ditt önskemål att ha 22 mm band på en tunna är att köpa en NVCh-30 av andra generationen... 😀
Varning: Läs nedanstående på egen risk. Starkt beroendeframkallande innehåll, jag vet av egen erfarenhet 🙄
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Fick paket från armbandsshoppen CNS ni tipsa om idag👍😀

Saknades färger jag sökte, men köpte lite olika modeller för att få en känsla för dem. Jobbat och nattat sjuka barn och fru så ska kolla nogrannare på dem imorgon.

Nu saknas bara matchande klockor..😉😅

Annan fråga, om man vill ha ett 22 mm band men har 18 mm lug. För tex ett barrel/tunna vostok boett.
Har ni tips på lämplig adapter och var man kan köpa?

Finns det Nato band där den ena remmen är smalare än den andra?

20221220_221338.jpg
Natoband med olika bredd. Intressant tanke... men det skulle ju innebära att det bandet som går runt handleden skulle vara det smala och den flärpen som ligger mellan handled och klocka skulle vara den breda.
Får mig att tänka på något.... undrar om det inte finns en liknande lösning?
Vad säger du @Johanaxe66 , finns det nåt sånt?😉
Om ditt problem är att få klockarmbandet över knölen finns det en lösning som är lika enkel som genialisk. Och snygg dessutom. Och praktisk. Och cool.
20221010_071129.jpg
20221006_081711.jpg
20221022_114701.jpg
20210607_203116.jpg

Tänk vilken tillfredställande känsla det är att hjälpa en medmänniska i nöd.
 
Topp