Jaaa!kanon ide!det vore bannemej skoj.För att köra translate på de ryska sidorna går ju men man tappar nog mycket info.Jag tror att jag ska anmäla Beo till en kvällskurs i ryska så att vi kan läsa mer om klockorna senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaaa!kanon ide!det vore bannemej skoj.För att köra translate på de ryska sidorna går ju men man tappar nog mycket info.Jag tror att jag ska anmäla Beo till en kvällskurs i ryska så att vi kan läsa mer om klockorna senare.
Tack!jättebra info!antar att ni hittat dessa intressanta kataloger men skadar inte med en repris;
https://forums.watchuseek.com/f54/russian-space-history-sothebys-1993-1996-a-477656.html
Pdf links:
Russian Space History 1993.pdf
Russian Space History 1996.pdf
Det gör du rätt i!Jag måste fika lite. Kommer tebaks.
Det här är vad jag fått fram ur de vostok kataloger jag hittat..
Suveränt!alltid lika lysande info,tackar så mycket.Det här är vad jag fått fram ur de vostok kataloger jag hittat..
Katalog 1972:
350193 Bilden visar en ljus urtavla (men senare benämns 193 som den svarta tavlan?)
Aluminium bezeln som är svartmålad
Katalog 1976:
350193 "Dark-grey dial"
350194 "White silverplated dial"
Den krompläterade bezeln.
Katalog 1977 samma utförande som 1976.
Katalog 1979 finns ej med.
Klockkatalog från 1980 (ej från vostok och svartvita bilder)
350193 svart urtavla
ser ut att ha en aluminium bezel så misstänker att en gammal bild använts?
Katalog 1983 finns ej med.
Tack!Det här är vad jag fått fram ur de vostok kataloger jag hittat..
Katalog 1972:
350193 Bilden visar en ljus urtavla (men senare benämns 193 som den svarta tavlan?)
Aluminium bezeln som är svartmålad
Katalog 1976:
350193 "Dark-grey dial"
350194 "White silverplated dial"
Den krompläterade bezeln.
Katalog 1977 samma utförande som 1976.
Katalog 1979 finns ej med.
Klockkatalog från 1980 (ej från vostok och svartvita bilder)
350193 svart urtavla
ser ut att ha en aluminium bezel så misstänker att en gammal bild använts?
Katalog 1983 finns ej med.
Glömde skriva att bakboetten som det står Amfibia på är mycket ovanlig. Tror att jag har sett en eller kanske två såna bakboetter - på bild.
Vad tycker du om kvalitetsnatot då? De säger att det ska vara lika bra som Omegas natoarmband. Visst är det en fin känsla i det?Nyinhandlad via K&S
Jäkligt snygg! Väääldigt lik en modd som jag gått och klurat på länge.. Borde kanske försöka komma till skott snart!Nyinhandlad via K&S
ja, intressant! Har för mig att jag hade svårt att hitta blåa urtavlor också så google har inte mycket att berätta just nu om dessa varianter. Lite annat än när man behöver säkra ngn Omega eller Rolex modell...Glömde skriva att bakboetten som det står Amfibia på är mycket ovanlig. Tror att jag har sett en eller kanske två såna bakboetter - på bild.
Blåa urtavlor är väldigt ovanliga.ja, intressant! Har för mig att jag hade svårt att hitta blåa urtavlor också så google har inte mycket att berätta just nu om dessa varianter. Lite annat än när man behöver säkra ngn Omega eller Rolex modell...
Det här med de ovanliga ryska klockorna och att det är svårt att få fram information om dem är lite utmaningen med samlandet. Förhoppningsvis kan vi sprida lite ljus över klockorna för eventuellt framtida samlare.ja, intressant! Har för mig att jag hade svårt att hitta blåa urtavlor också så google har inte mycket att berätta just nu om dessa varianter. Lite annat än när man behöver säkra ngn Omega eller Rolex modell...
Va gott att det funkade och grattis till en grymme klocka!riktigt fin!
Vad tycker du om kvalitetsnatot då? De säger att det ska vara lika bra som Omegas natoarmband. Visst är det en fin känsla i det?
Jag köpte det hos phenomenato.comVar hittade du det?
TackarVa gott att det funkade och grattis till en grymme klocka!riktigt fin!
Va gott att det funkade och grattis till en grymme klocka!riktigt fin!
Mmm!fiiiiin!my precious!Sovmorgon och grått väder. Idag måste jag ha lite färg.
Klockan ger en lätt solbränna när man tittar på den.Mmm!fiiiiin!my precious!
Går det att skaffa aluminium bezeln?Samma modell men en äldre med aluminium bezel.
Den är nog näst intill omöjlig att hitta tyvärr..Går det att skaffa aluminium bezeln?
Jag tycker den ser fin ut,trevlig patina på tavlan som säkert kommer bli läcker i solljus!kronan tror jag skulle va den med lite kupol men det går ju att fixa.Denna ligger ute på bukten. Är den nåt att ha månne?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/233026476632
Tyckte den var fin och att det är exportvarianten med matchande bakboett. Osäker på den raka kronan dock.
Den där är fin. Snyggt "lumad" urtavla. Fint plexiglas som inte är så repigt. Kronan kan du byta senare. Jag har snygga bezlar som passar till den där om du vill byta ut.Denna ligger ute på bukten. Är den nåt att ha månne?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/233026476632
Tyckte den var fin och att det är exportvarianten med matchande bakboett. Osäker på den raka kronan dock.