• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jag måste fika lite. Kommer tebaks.
Det gör du rätt i:p!
20180721_124541.jpg

Roligt med dessa ryska vintageikoner! Har någon gett sig på att datera varianterna? ser att din svarta? har CCCP märkt tavla vs min blåa USSR tavla osv
När jag luskade runt och försökte greppa modellen för några år sedan så hittade jag inte mycket info angående årsmodeller/varianter.:pompus:

DSC03024.JPG DSC03026.JPG
Det här är vad jag fått fram ur de vostok kataloger jag hittat..
Katalog 1972:
350193 Bilden visar en ljus urtavla (men senare benämns 193 som den svarta tavlan?)
Aluminium bezeln som är svartmålad

Katalog 1976:
350193 "Dark-grey dial"
350194 "White silverplated dial"
Den krompläterade bezeln.

Katalog 1977 samma utförande som 1976.

Katalog 1979 finns ej med.

Klockkatalog från 1980 (ej från vostok och svartvita bilder)
350193 svart urtavla
ser ut att ha en aluminium bezel så misstänker att en gammal bild använts?

Katalog 1983 finns ej med.

Katalog 1972:
350193 Bilden visar en ljus urtavla (men senare benämns 193 som den svarta tavlan?)

Katalog 1976:
350193 "Dark-grey dial"

350193 svart urtavla

Suveränt!alltid lika lysande info,tackar så mycket.:)

Katalog 1972:

Katalog 1976:
350193 "Dark-grey dial"

350193 svart urtavla

Tack! :)

Roligt med dessa ryska vintageikoner! Har någon gett sig på att datera varianterna? ser att din svarta? har CCCP märkt tavla vs min blåa USSR tavla osv
När jag luskade runt och försökte greppa modellen för några år sedan så hittade jag inte mycket info angående årsmodeller/varianter.:pompus:

DSC03024.JPG DSC03026.JPG
Glömde skriva att bakboetten som det står Amfibia på är mycket ovanlig. Tror att jag har sett en eller kanske två såna bakboetter - på bild. :)

Glömde skriva att bakboetten som det står Amfibia på är mycket ovanlig. Tror att jag har sett en eller kanske två såna bakboetter - på bild. :)
ja, intressant! Har för mig att jag hade svårt att hitta blåa urtavlor också så google har inte mycket att berätta just nu om dessa varianter. Lite annat än när man behöver säkra ngn Omega eller Rolex modell... :)

ja, intressant! Har för mig att jag hade svårt att hitta blåa urtavlor också så google har inte mycket att berätta just nu om dessa varianter. Lite annat än när man behöver säkra ngn Omega eller Rolex modell... :)
Det här med de ovanliga ryska klockorna och att det är svårt att få fram information om dem är lite utmaningen med samlandet. Förhoppningsvis kan vi sprida lite ljus över klockorna för eventuellt framtida samlare.

Denna ligger ute på bukten. Är den nåt att ha månne?
Screenshot_20181201-112951_eBay.jpg

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/233026476632
Tyckte den var fin och att det är exportvarianten med matchande bakboett. Osäker på den raka kronan dock.
Den där är fin. Snyggt "lumad" urtavla. Fint plexiglas som inte är så repigt. Kronan kan du byta senare. Jag har snygga bezlar som passar till den där om du vill byta ut. ;)
Priset verkar jättelågt eftersom det är fri frakt men en budgivning kanske drar iväg?

Tillbaka
Topp