Vostok
Guld
Samma modell men en äldre med aluminium bezel.Är det samma som jag har lagt bild upp av?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma modell men en äldre med aluminium bezel.Är det samma som jag har lagt bild upp av?
Hehe!jag får smacka på en länk på min och testa!
Kör hårt!Hehe!jag får smacka på en länk på min och testa!
Ser fram emot länk-bilder..Jag har kört lite olika länkar på mina... Shark Mesh tycker jag är en höjdare på 350 men ska fanken pröva med en "plåt dykarlänk" nu för det kan nog bli häftigt det med
Har du någon bild på din eller en urtavla som liknar din?Ingen som har någon svart urtavla till en amphibia de vill bli av med? Scuba eller annat i bra skick? Min svarta ser så ledsen ut med alla tappade lumepluppar och annat.
Eller tips om någon som säljer som inte är baserad i Ryssland.
Har du någon bild på din eller en urtavla som liknar din?
Den där var ganska snygg ändå. Jag har en svart så'n här.Ser ut såhär, är vid klockan 10 jag fått något kladd med, hoppas jag. Annars har jag råkat repa den eller något. Är som en elefant i glashus när jag håller på med saker jag inte behärskar. Syntes mer i dagsljus än på bilden dock.
Ja, jag såg det också. "pannfläsk" står det.Äkta människoskinn står det? Konstigt??
Hahahaha!!!Ja, jag såg det också. "pannfläsk" står det.
Tack för översättningen!jag måste få till så jag kan översätta rysk text med!Nädå det står "äkta läder" på ditt band @Beo
натуральная кожа = äkta läder
Grattis!riktigt fin.Nyinhandlad via K&S
Hehe!jag får smacka på en länk på min och testa!
Jag håller helt med dig och jag älskar de äldre vostokarna,jag gissar att min svarta är från slutet 70 början 80 en vi kan kolla med @Samlarn och @Vostok om de vet närmare sanningen.
Oj! Jag har nätt och jämnt fått lite blick för vad som är intressant att köpa. Ett senare projekt är att forska fram klockornas bakgrund.
https://www.klockanett.se/bestaemma-alder
Tackar för din info!uppskattat!när jag letade efter min "swinglug" så sökte jag efter en med den kyrilliska loggan just för då är den inhemskt såld efter vad jag förstår och ussr tavlan var för export eller?Oj! Jag har nätt och jämnt fått lite blick för vad som är intressant att köpa. Ett senare projekt är att forska fram klockornas bakgrund.
Jag har inte tillgång till några böcker utan skriver bara ur minnet från det jag läst mig till - lite lösryckt - på internet. Beos Vostok med den kyrilliska loggan skulle jag vilja ha till tidigt, kanske mitten av, 70-talet. Den kyrilliska loggan på den där urtavlan är ovanlig. Jag vet inte riktigt bakgrunden för urtavlan men har för mig att den är speciell och att det kanske är därför som man ser dem sällan.
Vanligare är Wostok-loggan med USSR på urtavlan. Jag skulle gissa på att den är lite yngre än den med den kyrilliska loggan men inte mycket yngre. Båda är nog från första halvan av 70-talet, tror jag.
Kanon!tackar för tippset.
Det där är nog svårare än man tror att få grepp om. Det är inte säkert att en klocka är såld bara för att den finns idag. Det finns ju modeller som allmänheten i Sovjet inte hade möjlighet att köpa eller att det var väldigt svårt för dem att köpa. Tänker nu på militära upplagor. Undrar om den med den kyrilliska loggan är en så'n? Den med USSR i urtavlans nederkant kan ha varit den som en del av allmänheten i Sovjet kunde köpa?Tackar för din info!uppskattat!när jag letade efter min "swinglug" så sökte jag efter en med den kyrilliska loggan just för då är den inhemskt såld efter vad jag förstår och ussr tavlan var för export eller?
Hehe!finns lite att lära och forska om märker jag,men vi får väl hjälpas åt.Det där är nog svårare än man tror att få grepp om. Det är inte säkert att en klocka är såld bara för att den finns idag. Det finns ju modeller som allmänheten i Sovjet inte hade möjlighet att köpa eller att det var väldigt svårt för dem att köpa. Tänker nu på militära upplagor. Undrar om den med den kyrilliska loggan är en så'n? Den med USSR i urtavlans nederkant kan ha varit den som en del av allmänheten i Sovjet kunde köpa?
Jag har inte satt mig in i det där riktigt, ska jag erkänna.
Absolut! Det är kul att söka klockornas bakgrund.Hehe!finns lite att lära och forska om märker jag,men vi får väl hjälpas åt.
Jag tror att jag ska anmäla Beo till en kvällskurs i ryska så att vi kan läsa mer om klockorna senare.Tack för bra input, jag har tidigare också varit "svag" för ryska kameror och optik, där har det dykt upp riktigt mycket och bra och djup info på webben att gotta sig i.
Intressant att se om/hur ryska klockor och deras historia kommer att exploateras i framtiden
Har bara varit inne lite snabbt på den sidan förut men det fanns ju mycket roligt att läsa!