Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte det en sturmanskie Gagarin kopia?men någon får gärna rätta mig om jag har fel.Min 9 årige son är väldigt fascinerad av Sovjet Unionens historia. Så jag tänkte att denna var en perfekt julklapp. Nu finns det ju ett otal Sturmanskie kopior på marknaden... kan kanske en kännare se vilken version detta är? Står 104806 på baksidan.
Visst är det en Gagarin kopia. Frågan är om det är en riktig Sturmanskie eller en kopia. ;-) Och om den är riktig vilken version? Finns 20,30,40års jubileums kopior mm.Är inte det en sturmanskie Gagarin kopia?men någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Aha!du menar så djupt,då hoppas jag nån som har mer info kan ge dig den för där står jag mig slätt.Visst är det en Gagarin kopia. Frågan är om det är en riktig Sturmanskie eller en kopia. ;-) Och om den är riktig vilken version? Finns 20,30,40års jubileums kopior mm.
Grattis!den var fin.Har en NOS
Jag medAha!du menar så djupt,då hoppas jag nån som har mer info kan ge dig den för där står jag mig slätt.
Det där är en ZIM Pobeda från början..Min 9 årige son är väldigt fascinerad av Sovjet Unionens historia. Så jag tänkte att denna var en perfekt julklapp. Nu finns det ju ett otal Sturmanskie kopior på marknaden... kan kanske en kännare se vilken version detta är? Står 104806 på baksidan.
Hej!Menar du fjädern som sitter i bezelen?Hej
Är det någon som säljer eller vet någon som säljer en bezel retainer spring till en amphibia?
Ja precis, en bit har gått av på min så bezeln sitter rätt löstHej!Menar du fjädern som sitter i bezelen?
Mycket läcker @Aquaracer2 ! Fin ubåt där! En civil variant! Alltid lika kul med plastboxen. Den tyngsta box och papper varianten som finns där ute!Har en NOS
https://murphymanufacturing.com/spring_wires.htmlHej
Är det någon som säljer eller vet någon som säljer en bezel retainer spring till en amphibia?
Tack!riktigt bra info!
Den tackar jag för @Beo räddade mig den här gången men det här tipset kan mycket väl komma till användning framöver
Jag är alldeles för lång för att kunna kvalificera mig för en flygresa ut i rymden. I övrigt skulle jag nog klara alla andra krav. *host host* *skrattar*
Kosmonauterna hade oftast Strela på armen vid sina rymdfärder. Det här är ett av undantagen. Han har en Vostok 2209 i 350-boetten. En del brukar kalla det "tårtbitstavlan". Fruktansvärt snygg klocka.
Kosmonauterna hade oftast Strela på armen vid sina rymdfärder. Det här är ett av undantagen. Han har en Vostok 2209 i 350-boetten. En del brukar kalla det "tårtbitstavlan". Fruktansvärt snygg klocka.
Urverket - 2209 - är inget tekniskt mästerverk men väldigt pålitligt och när en kosmonaut valde den som en del av utrustningen till sin rymdfärd så fattar man ju.
Jag har redan en liknande. Den var bland de första sovjetiska klockorna som jag köpte. Försöker undvika att köpa dubletter.
Eftersom min kassa är begränsad bestämde jag mig för att försöka hålla en snäv linje när jag byggde min samling. Det finns så många intressanta sovjetiska klockor att jag inte kan köpa upp en komplett samling. Jag valde att fokusera på marina klockor eftersom jag tyckte att de var de mest sovjetiska. Rymdtema var ett alternativ och det hade varit en jäkligt intressant "linje" i en samling.
Vinner jag på lotteri eller liknande kanske jag bygger en samling med sovjetiskt rymdtema.
Jag vet inte om det är länk till hans klocka. Vet att det finns de som bestämt hävdar att man inte har läderarmband på en dykarklocka och det talar väl för att han har länk.Ja jag vet att jag har sett en liknande här på forumet som nån av er visat. Grymt häftig! Men frågan kvarstår, är det länk han bär den på? Har du testat din på länk? Skulle kanske se coolt ut även om man inte tror det när man tänker på det.
Strela-kronograferna är riktigt snygga men jag är nog också mer för dykarstilen. Vostok är ju trots allt de häftigaste klockorna som finns!
Vad heter klockan? Vostock 350?Kosmonauterna hade oftast Strela på armen vid sina rymdfärder. Det här är ett av undantagen. Han har en Vostok 2209 i 350-boetten. En del brukar kalla det "tårtbitstavlan". Fruktansvärt snygg klocka.
Urverket - 2209 - är inget tekniskt mästerverk men väldigt pålitligt och när en kosmonaut valde den som en del av utrustningen till sin rymdfärd så fattar man ju.
Jag har redan en liknande. Den var bland de första sovjetiska klockorna som jag köpte. Försöker undvika att köpa dubletter.
Eftersom min kassa är begränsad bestämde jag mig för att försöka hålla en snäv linje när jag byggde min samling. Det finns så många intressanta sovjetiska klockor att jag inte kan köpa upp en komplett samling. Jag valde att fokusera på marina klockor eftersom jag tyckte att de var de mest sovjetiska. Rymdtema var ett alternativ och det hade varit en jäkligt intressant "linje" i en samling.
Vinner jag på lotteri eller liknande kanske jag bygger en samling med sovjetiskt rymdtema.
Vostok 2209 in 350 case brukar jag kalla den. Den ser ut ungefär så här:Vad heter klockan? Vostock 350?
Kubanen har en annan klocka som jag inte känner igen.Har kubanen den i vit? Som denna?
Jag har kört lite olika länkar på mina... Shark Mesh tycker jag är en höjdare på 350 men ska fanken pröva med en "plåt dykarlänk" nu för det kan nog bli häftigt det med
Försökte också kolla men det är svårt att se vad det är för något. Men jag tycker den ser annorlunda ut.Har kubanen den i vit? Som denna?
Är det samma som jag har lagt bild upp av?Grechko verkar ha haft ett tropic band på sin 350