• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här sitter på igen.

Vostok Century time Cristopol.

20230129_121444.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Liten update på mitt klockglas😠
Provar igen imorgon med hållaren...
Blev lite distraherad när jag hittade den i förpackningen, hade missat den. Det var sent och läggdags för smådöttrarna.

Min 6 åriga dotter satt med mig ikväll när jag brottades med glaset.
Mysig kvalitetstid, hon pyssla, rita, tejpa, vi prata etc.❤

Hon ville hjälpa till med klockan så hon fick rensa en bezel från färg. Hon hitta gummifinger tutor och satte koncentrerat igång.

Perfekt barnarbete för småfingrar och god syn😅

Mysigt när man kan sitta bredvid varandra och pilla på var sin kant med olika saker.🤗

20230128_195558.jpg
Liten update...
Insidan av boetten där glaset ska sitta är 35 mm, glaset också.

Testat glasverktyget med tillhörande platta. Inget som helst grepp på glaset...Antingen skit kvalitet eller bakom spakarna...

Därmot går glaset i botten...NU!😂
Tror jag klanta mig fullständigt när jag testa med boettstängaren...Tog i för hårt tror jag så jag skar av en lite, liten utgående kant på glaset.

Fortsatte med dumheterna och skulle rengöra lite försiktigt ringen vid glaset med småsiffror. Pyttelite fönsterputs...ja ni förstår. Örontopsen blev svart likväl som vita siffrorna😂 Läst om saliv på urtavlan men tänkte att kvalitén skulle vara bättre på ringen...

Så, nytt glas, boett eller klocka som donator förmodar jag....Inte bestämt mig, en kostnadsfråga. Dyra läropengar😂 Gillar klockan också så lite bittert.

Var köper man glas?
Vilken typ av glas ska man ha. Vad jag förstått en Vostok Christopol Komandirskie.

20230129_170427.jpg

20230129_170443.jpg

20230129_173119.jpg

20230129_173936.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Liten update på mitt klockglas😠

Liten update...
Insidan av boetten där glaset ska sitta är 35 mm, glaset också.

Testat glasverktyget med tillhörande platta. Inget som helst grepp på glaset...Antingen skit kvalitet eller bakom spakarna...

Därmot går glaset i botten...NU!😂
Tror jag klanta mig fullständigt när jag testa med boettstängaren...Tog i för hårt tror jag så jag skar av en lite, liten utgående kant på glaset.

Fortsatte med dumheterna och skulle rengöra lite försiktigt ringen vid glaset med småsiffror. Pyttelite fönsterputs...ja ni förstår. Örontopsen blev svart likväl som vita siffrorna😂 Läst om saliv på urtavlan men tänkte att kvalitén skulle vara bättre på ringen...

Så, nytt glas, boett eller klocka som donator förmodar jag....Inte bestämt mig, en kostnadsfråga. Dyra läropengar😂 Gillar klockan också så lite bittert.

Var köper man glas?
Vilken typ av glas ska man ha. Vad jag förstått en Vostok Christopol Komandirskie.

20230129_170427.jpg

20230129_170443.jpg

20230129_173119.jpg

20230129_173936.jpg

Ajaj, inga starka grejer i närheten av tryckt text...

Köp ett high dome glas i 35,2 eller 35,3 mm.
 

Watchvintage

Cartier
Efter lite missöden med min ena klocka trösta jag mig med att fräscha till två andra ikväll.

Blir nog att köra på den svarta imorgon och se hur den går. Tog ur verket och glaset hoppa ur på den också😅 Men det gick att trycka tillbaka med lite tumkraft.

Behöver lite mer mod för att köra den andra. Som förövrigt verkade varit dränkt i vapenfet😅
Fråga på det förresten. Gillar verkligen urtavlan, men inte boetten.
Kan man flytta urtavlan eller hela verket till en boett där kronan sitter rakt ut? Tex en Amphibia eller Komandirskie?

20230129_190747.jpg

20230129_191636.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Efter lite missöden med min ena klocka trösta jag mig med att fräscha till två andra ikväll.

Blir nog att köra på den svarta imorgon och se hur den går. Tog ur verket och glaset hoppa ur på den också😅 Men det gick att trycka tillbaka med lite tumkraft.

Behöver lite mer mod för att köra den andra. Som förövrigt verkade varit dränkt i vapenfet😅
Fråga på det förresten. Gillar verkligen urtavlan, men inte boetten.
Kan man flytta urtavlan eller hela verket till en boett där kronan sitter rakt ut? Tex en Amphibia eller Komandirskie?

20230129_190747.jpg

20230129_191636.jpg

Om tavlan har samma storlek skall det gå och flytta, har dock inte koll på denna även om jag också har en. Tycker den har en riktigt cool form!
 
Topp