• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Två till...

Denna går inte, saknar balans så det kanske är så enkelt som att ta en donator och sno en balans. Återstår och se.

Före
20230127_204007.jpg


Efter
20230127_211555.jpg


Nästa, rätt lik ovan fast med lite annan tavla

Före
20230127_211618.jpg


20230127_213954.jpg


Efter
20230127_214638.jpg


Den här vara bara och vrida upp, så nu går den. Får sitta på ikväll.

Ha en trevlig fredagskväll kamrater!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor

Watchvintage

Cartier
Hm, glaset ramla plötsligt av på museet när jag satte på mig jackan. Första dagen jag använder den😅
Måste man skruva isär och ta ut urverket eller kan man sätta tillbaka glaset med ett glasverktyg ändå. Tänkte om det var någon skillnad i resultat. Har verktyget men aldrig provat.

Lite bra det hände för jag såg lite damm under glaset😅
20230128_145710.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hm, glaset ramla plötsligt av på museet när jag satte på mig jackan. Första dagen jag använder den😅
Måste man skruva isär och ta ut urverket eller kan man sätta tillbaka glaset med ett glasverktyg ändå. Tänkte om det var någon skillnad i resultat. Har verktyget men aldrig provat.

Lite bra det hände för jag såg lite damm under glaset😅
20230128_145710.jpg

Vild gissning att glaset går på genom att sätta dit det och trycka för hand.
Tror plasten har torkat så det blivit för litet så stor risk att det lossnar igen.
En åtgärd kan vara lite glaslim runt kanten m
på boetten innan du trycker dit glaset, eller skaffa ett nytt.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hm, glaset ramla plötsligt av på museet när jag satte på mig jackan. Första dagen jag använder den😅
Måste man skruva isär och ta ut urverket eller kan man sätta tillbaka glaset med ett glasverktyg ändå. Tänkte om det var någon skillnad i resultat. Har verktyget men aldrig provat.

Lite bra det hände för jag såg lite damm under glaset😅
20230128_145710.jpg
Jag har nog bara gjort operationen med tom boett, men i princip borde det väl gå lika bra, kan jag tycka.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Näst sista från senaste paketet, ytterligare en asymmetrisk boett med en klassisk stridvagn.
20230128_154644.jpg


Skumt baklock på denna, måste vara bytt! Nåja, enligt inskription på insidan av locket var klockan servad senast oktober -97. Klockan fungerar, men uppdragsfjädern behöver bytas.
20230128_162241.jpg


20230128_163118.jpg
 
Topp