• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Vi avslutar senaste paketet med en fallskärms-Zakaz.

Fungerar, behöver ny krona dock och kanske ny kronhals.
20230128_173349.jpg


Mums, massa härlig dna!
20230128_173439.jpg


20230128_181707.jpg
GRYM kracklerad tavla! Nästan lite sunburst-grön/petrol. SUPER!!!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Snygg och i väldigt fint skick. Du skrev att den har automatiskt urverk och jag bli lite nyfiken på om detta stämmer. Komandirskie har ju normalt manuella verk.
Ja det är automat o amphibiaboett.
@Vostok bedömde det som korrekt med den tavlan på när jag hörde mig för om det där, eller kunde vara i alla fall. Svårt att veta säkert om den alltid sett ut så förstås. Fanns en med manuellt verk också med den komandirskietavlan märkt 17 stenar och antimagnetic och de hade amfibiaboetten med antimagnetickapsel. Så de verkar använt de tavlorna i den boetten också vad jag kan förstå av det så här långt. Denna har inte nåt stenantal angivet på tavlan.
 

MAz_666

Rolex
Ja det är automat o amphibiaboett.
@Vostok bedömde det som korrekt med den tavlan på när jag hörde mig för om det där, eller kunde vara i alla fall. Svårt att veta säkert om den alltid sett ut så förstås. Fanns en med manuellt verk också med den komandirskietavlan märkt 17 stenar och antimagnetic och de hade amfibiaboetten med antimagnetickapsel. Så de verkar använt de tavlorna i den boetten också vad jag kan förstå av det så här långt. Denna har inte nåt stenantal angivet på tavlan.
Det vi lärt oss är att Vostok (med fler) speciellt där i transition-perioden verkligen körde "Kajsa Varg - man tager vad man haver" på fabrikerna. Det skapades nog en hel del "ihop-plock" av lite lätt Vodka-anstrukna Olegs där och då.
Passar det, är det bra.
Passar det inte, går det med lite våld. Passar det inte då, går det med mer våld. Går det inte då - går det sönder!
;) 🤣🤣🤣🤣:cool:
 

Watchvintage

Cartier
Satans apa!😡
Inte en chans att få i glaset utifrån. Tänderna på glasverktyg biter inte utan rundning gör att den glider av.

Några förslag? Ta ur urverket och försöka pressa in glaset inifrån?
Verkar också svårt för det är en innerring som jag inte riktigt vet vad den sitter i...

20230128_191548.jpg

20230128_191718.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Japp, lite härlig two-tone har det blivit med, gul/guld längst ner och krakelerad, grön och mer hel upp till.

Det är lustigt att de verkar bli så just nedåt kl 6 på den tavelmodellen. Har sett flera som haft den färgförändringen på nedre delen på den tavlan, inte på andra ställen av den. Min är likadan, guldfärgad/gyllenbrun skiftande i.


KomZ1w.jpg



KomZ12w.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Satans apa!😡
Inte en chans att få i glaset utifrån. Tänderna på glasverktyg biter inte utan rundning gör att den glider av.

Några förslag? Ta ur urverket och försöka pressa in glaset inifrån?
Verkar också svårt för det är en innerring som jag inte riktigt vet vad den sitter i...

20230128_191548.jpg

20230128_191718.jpg
Bergeons glasklo har en hållare man sätter glaset i så man greppar cirka 1 mm upp och en sån har du inte eller?
 

Watchvintage

Cartier
Bergeons glasklo har en hållare man sätter glaset i så man greppar cirka 1 mm upp och en sån har du inte eller?
Hitta en hållare👍😀 Låg i lådan...
Men den verkar inte greppa ändå. Vet inte hur hårt man vågar dra...😬

Men kollat nogrannare nu och undrar om inte @Rikala kan ha rätt. jag tror glaset kan ha "krympt".

35 mm när jag mätt, hur stort, var och vilket glas ska man köpa?

20230128_191548.jpg
 

Delgada

Patek
Allt för tråden och födelsedagsbarnet! ;) Men hej, 3017 är ju de bästa, även om Okean är trevlig.. :D Dock inte ens i närheten av @Johanaxe66
Ja jag är ju fullständig novis och amatör på kronografer. Äger inte en enda. Min bedömning grundar sig helt på hur jag tycker det ser ut för ögat. Dvs precis så som jag känner för amphibia-moddar. Inget större medvetande om värde i pengar och sånt dravel.😁
 

Beo

Patek
2-Faktor
Hitta en hållare👍😀 Låg i lådan...
Men den verkar inte greppa ändå. Vet inte hur hårt man vågar dra...😬

Men kollat nogrannare nu och undrar om inte @Rikala kan ha rätt. jag tror glaset kan ha "krympt".

35 mm när jag mätt, hur stort, var och vilket glas ska man köpa?

20230128_191548.jpg
Går ditt glas ner i boetten?om inte så ska glasklon funka och kan du lägga i glaset så mät boetten,är boetten 35 mm så ska glaset vara ca 35,2 eller 35,3.
Får du inte i glaset så vet du lösningen om 4a veckor.😉👍
 

Delgada

Patek
Ja jag är ju fullständig novis och amatör på kronografer. Äger inte en enda. Min bedömning grundar sig helt på hur jag tycker det ser ut för ögat. Dvs precis så som jag känner för amphibia-moddar. Inget större medvetande om värde i pengar och sånt dravel.😁
Eller kanske inte bara utseende om jag tänker efter. Känslan också. Kanske därför jag dras till bund...🤔
Inte direkt 100% snyggt, men minst 120% känsla.
20221010_071129.jpg
20221018_200317.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Går ditt glas ner i boetten?om inte så ska glasklon funka och kan du lägga i glaset så mät boetten,är boetten 35 mm så ska glaset vara ca 35,2 eller 35,3.
Får du inte i glaset så vet du lösningen om 4a veckor.😉👍
Provar igen imorgon med hållaren...
Blev lite distraherad när jag hittade den i förpackningen, hade missat den. Det var sent och läggdags för smådöttrarna.

Min 6 åriga dotter satt med mig ikväll när jag brottades med glaset.
Mysig kvalitetstid, hon pyssla, rita, tejpa, vi prata etc.❤

Hon ville hjälpa till med klockan så hon fick rensa en bezel från färg. Hon hitta gummifinger tutor och satte koncentrerat igång.

Perfekt barnarbete för småfingrar och god syn😅

Mysigt när man kan sitta bredvid varandra och pilla på var sin kant med olika saker.🤗

20230128_195558.jpg
 
Topp