• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Jädrar va fin den där är😍!
Sol idag och gissa vad som vankas?👍😄
image.jpg
Duck-Dynasty-008.jpg
 

Delgada

Patek
Glas rött är aldrig fel...Kör själv vardagsglas till vardags😀

"Uppväxtskada" efter många besök i Frankrike sen barnsben hos vänner, där vin var vardagsdryck, oavsett tid på dygnet kändes det som😅 Hemma var det dock finglas som gällde.

Gillar finessen och sofistikeringen med finare vackra glas, ger mer festkänsla och speciellt tillfälle.

Men när det blev så att frun nattar barnen och man kladdar färg på bezel och en trevlig rödvinsflaska lockar i vinstället.

Då blir det "vardagsglas" som känns rätt till situationen och blir en extra krydda till ur-myset en fredagskväll🤗

20230203_230911.jpg
Amen broder.
20230203_175832.jpg

Bild från igår.
Ikväll är det japansk digitalare på handleden, men alltjämt rött vin i glaset.
 

branting

Cartier
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helg 🙂 funderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
BC032D13-7B21-4C95-BADD-98C35571F98A.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helg 🙂 funderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
BC032D13-7B21-4C95-BADD-98C35571F98A.jpeg
Grymt!😍👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helg 🙂 funderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
BC032D13-7B21-4C95-BADD-98C35571F98A.jpeg

Supersnyggt! Röööötttttt!!!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu går den här (har bytt uppdragsfjäder och tryckt till cannon pinion då den satt för löst), behöver dock ny balans då den går alldeles för fort, är något tokigt med balansfjädern (den är rengjord och hela klockan är avmagnitiserad).

20230204_201135.jpg

20230204_200724.jpg
 

Delgada

Patek
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helg 🙂 funderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
BC032D13-7B21-4C95-BADD-98C35571F98A.jpeg
Rött.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helg 🙂 funderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
BC032D13-7B21-4C95-BADD-98C35571F98A.jpeg
Jag hade valt svart söm för att lyfta fram de bronsfärgade detaljerna och gifta ihop band och tavla.
 

NQ2

Omega
Jag brukar använda min Vostok när jag tränar, men den hoppar fram 5 sekunder för varje kilometer jag springer. Efter 5km löpträning så går klockan 20-25 sekunder för fort. Jag har provat detta med ett par Amphibia, och alla har samma problem. Finns det någon som har provat med Vostok Komandierski, om denna har samma problem?



1675594923055.png
 

MAz_666

Rolex
Jag brukar använda min Vostok när jag tränar, men den hoppar fram 5 sekunder för varje kilometer jag springer. Efter 5km löpträning så går klockan 20-25 sekunder för fort. Jag har provat detta med ett par Amphibia, och alla har samma problem. Finns det någon som har provat med Vostok Komandierski, om denna har samma problem?



1675594923055.png
Inte märkt, men det närmaste träning med dessa jag kommit är möjligen powerwalk-liknande verksamhet, eller springa till bussen.
Själv känner jag att träning sker med Suunto eller Garmin, eller möjligen "inkapslad" G-shock eller liknande.
Men det är jag.
 
Topp