MAz_666
Guld
Jädrar va fin den där är!
Sol idag och gissa vad som vankas?![]()
![]()
![Duck-Dynasty-008.jpg](https://i.guim.co.uk/img/static/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/6/20/1371741529587/Duck-Dynasty-008.jpg?width=445&quality=85&dpr=1&s=none)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jädrar va fin den där är!
Sol idag och gissa vad som vankas?![]()
![]()
Var fick du kortet på mig och mitt jaktlag?
Hustrun påpekar att mina nio klocklådor tar mycket plats i min garderob. Jag konstaterar i det tysta att hon räknar slarvigt eftersom det finns 13 lådor i garderoben...![]()
Jaha, nu går den här som den skall, den får sitta på idag...
![]()
Nä, jag undvek att förtydliga situationen onödigt mycket...Hehe, du rättade henne inte alltså?!Nog bäst för husfriden...
![]()
Amen broder.Glas rött är aldrig fel...Kör själv vardagsglas till vardags
"Uppväxtskada" efter många besök i Frankrike sen barnsben hos vänner, där vin var vardagsdryck, oavsett tid på dygnet kändes det somHemma var det dock finglas som gällde.
Gillar finessen och sofistikeringen med finare vackra glas, ger mer festkänsla och speciellt tillfälle.
Men när det blev så att frun nattar barnen och man kladdar färg på bezel och en trevlig rödvinsflaska lockar i vinstället.
Då blir det "vardagsglas" som känns rätt till situationen och blir en extra krydda till ur-myset en fredagskväll
![]()
Grymt!Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helgfunderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
![]()
Ser urbra ut!Samma manschettknappar - ny skjorta, och nu klocka.
Min heliga NVCh-graal Gen3.
Idag lite oheligt på mesh.
TGIrS.![]()
Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helgfunderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
![]()
Rött.Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helgfunderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
![]()
Jag hade valt svart söm för att lyfta fram de bronsfärgade detaljerna och gifta ihop band och tavla.Läderbearbetning en lördagskväll trodde jag aldrig att jag skulle pyssla med. Än mindre att mitt klockintresse skulle få mig till det. Men nu börjar lädret bli mjukt och följsamt. Zulu-ringar i brons är fixade och även ett spänne i brons (som blev sådär… men får duga). Får bli att sy och fixa resten någon annan helgfunderar på om jag ska sy med vit, röd eller blå tråd. Blå blir diskret. Röd och/eller vit knyter ihop bandet lite med sekundvisaren. Vad tycker ni?
![]()
Inte märkt, men det närmaste träning med dessa jag kommit är möjligen powerwalk-liknande verksamhet, eller springa till bussen.Jag brukar använda min Vostok när jag tränar, men den hoppar fram 5 sekunder för varje kilometer jag springer. Efter 5km löpträning så går klockan 20-25 sekunder för fort. Jag har provat detta med ett par Amphibia, och alla har samma problem. Finns det någon som har provat med Vostok Komandierski, om denna har samma problem?
![]()