• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Inte för att vara den men... GAZ-24 😍 Det var kanske därför säljaren antog ditt bud och inte mitt...? 🤔🤣🤣

Ps. För övrigt ett märke som kanske kommer att väckas till liv igen... Moskvich är redan up and runnin'

Ah, så vad det ja. Kom ihåg att det inte var en Lada, men inte var det var för något. Tänkte att någon rättar nog mig 😀
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ah, så vad det ja. Kom ihåg att det inte var en Lada, men inte var det var för något. Tänkte att någon rättar nog mig 😀

Ingen Moskvich men nog en jäkligt snygg GAZ! Hoppas märket återuppstår snart 😍

Skärmbild 2023-02-10 232806.png
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Hur många Scubadudes är lagom tror ni?

Nytillskottet med blålila tavla har fått nya (begagnade) visare och glas lite fix med verket och nu fattas bara en extra länk till armbandet och en glasring. Vridringen verkar vara modernare än klockan men passar rätt bra så den får sitta kvar
F684E208-643D-4C79-A18A-EF07ADB52576.jpeg

Såhär såg den ut innan

BF0B69BD-B862-4D98-8768-1725C38C7420.jpeg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Klockbyte!

Chaika Stadium

Beställde en chromad, säljaren hittade den inte och skulle skicka en förgylld istället, men jag antar att hon hittade den chromade till slut innan hon skickade..

Bandet som satt på, inte speciellt högkvalitativt.
20230209_171127.jpg


Bytte till nato istället!
20230209_171508.jpg


Rätt tung sak trots bara kromad oädelmetall.
Jag blev så inspirerad av denna skapelse att jag gjorde ett inköp i gå kväll av Poljots motsvarande "Stadion". Jag tror att det i grunden är samma klockmodell, skall bli kul att jämföra när min anländer från Ukraina.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hur många Scubadudes är lagom tror ni?

Nytillskottet med blålila tavla har fått nya (begagnade) visare och glas lite fix med verket och nu fattas bara en extra länk till armbandet och en glasring. Vridringen verkar vara modernare än klockan men passar rätt bra så den får sitta kvar
F684E208-643D-4C79-A18A-EF07ADB52576.jpeg

Såhär såg den ut innan

BF0B69BD-B862-4D98-8768-1725C38C7420.jpeg

Juste, tror n+1 är lagom många där n=antalet du har du!!!

Saknar du glasring så kan nog jag ha en...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hur många Scubadudes är lagom tror ni?

Nytillskottet med blålila tavla har fått nya (begagnade) visare och glas lite fix med verket och nu fattas bara en extra länk till armbandet och en glasring. Vridringen verkar vara modernare än klockan men passar rätt bra så den får sitta kvar
F684E208-643D-4C79-A18A-EF07ADB52576.jpeg

Såhär såg den ut innan

BF0B69BD-B862-4D98-8768-1725C38C7420.jpeg
Vad är lagom? Hur långt är ett rep? Har undertecknad för många 3133-kronografer? :cool:
Köp!
Får kanske även fresta med nedanstående lilla diskreta inredningsdetalj?
 

Watchvintage

Cartier
Paket!
Nu är man med i "klubben"🤗
Ett Tissot skinnarmband på.

Väntar på ett ur till, inga nya inköp.
Nu får det vara färdigt på minst sex månader. Hushållskassan behövs till annat, renovering hemma och på landet samt smådöttrarnas mopeder som jag måste komma igång med igen😅

Ska satsa på att försöka få alla uren att fungera nu tänker jag.😀

Ska man fixa till färgen på bezel markeringarna kanske, ska väl vara svart?

20230211_163432.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Antar det är då eBay som gäller? Skickar som från Ukraina då, mht kriget? Frakt tillkommer väl?
Japp, frakt oftast ovanpå priset. Sedan tar OFTAST Postnord ut lite moms (typ 5 kr) och massor hanteringspengar (80 kr).
eBay bra. Även Etsy funkar!
Apbilligt/gratis blir istället oerhört billigt.
Alltid värt!
Just moms-delen (om man orkar) får man tillbaka av eBay.
Ukraina är stenhårda. Köper man; skickar dom.
Det tar bara lite tid!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Japp, frakt oftast ovanpå priset. Sedan tar OFTAST Postnord ut lite moms (typ 5 kr) och massor hanteringspengar (80 kr).
eBay bra. Även Etsy funkar!
Apbilligt/gratis blir istället oerhört billigt.
Alltid värt!
Just moms-delen (om man orkar) får man tillbaka av eBay.
Ukraina är stenhårda. Köper man; skickar dom.
Det tar bara lite tid!

Ja, ibland kan det ta ett par dagar innan dom skickar. Det beror på att de har problem med strömmen, kan inte skicka när det är strömavbrott (och de vetkar de ha en del nu).
 

Watchvintage

Cartier
Attans...kom på att jag nog måste göra ett undantag gällande hushållskassan närmaste 6 mån...😅

Del har jag ett ur jag vill köpa av en i forumet...Dels vill jag ha ett ur med den här urtavlan men i rätt boett. Förbaskat fräck...

Vilket är rätt boett så jag kan söka rätt på eBay?😀

Som sagt...beroendeframkallande med ryska ur😅😉

20230211_192724.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Attans...kom på att jag nog måste göra ett undantag gällande hushållskassan närmaste 6 mån...😅

Del har jag ett ur jag vill köpa av en i forumet...Dels vill jag ha ett ur med den här urtavlan men i rätt boett. Förbaskat fräck...

Vilket är rätt boett så jag kan söka rätt på eBay?😀

Som sagt...beroendeframkallande med ryska ur😅😉

20230211_192724.jpg
Mroatman har denna, som jag tror är ett bra exempel på hur de ursprungliga såg ut. Boetten i kromad mässing heter alltså 341.
Screenshot_20230211_210733_Chrome.jpg

Jag har två, en ZAKAZ och en vanlig:
20221209_100925.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Mroatman har denna, som jag tror är ett bra exempel på hur de ursprungliga såg ut. Boetten i kromad mässing heter alltså 341.
Screenshot_20230211_210733_Chrome.jpg

Jag har två, en ZAKAZ och en vanlig:
20221209_100925.jpg


Som min på förra sidan verkar det. Visste ej att de heter 341. Nu vet jag det:D

Multicitat har jag dock inte lärt mig, Konstigt nog har det lyckats ibland ändå. Men inte den här gången.
 
Topp