Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkligen snyggt!Den vanliga zlatousten i brons förtjänade lite kärlek idag efter att ha suttit i avbytarbåset och utkonkurrerad av den med meteoriturtavlan. Nytt band lyfte den enligt mitt tycke. Vad sägs?![]()
Den blev ännu mer grymt fin!Den vanliga zlatousten i brons förtjänade lite kärlek idag efter att ha suttit i avbytarbåset och utkonkurrerad av den med meteoriturtavlan. Nytt band lyfte den enligt mitt tycke. Vad sägs?![]()
Den vanliga zlatousten i brons förtjänade lite kärlek idag efter att ha suttit i avbytarbåset och utkonkurrerad av den med meteoriturtavlan. Nytt band lyfte den enligt mitt tycke. Vad sägs?![]()
Mycket fräckt band till!Den vanliga zlatousten i brons förtjänade lite kärlek idag efter att ha suttit i avbytarbåset och utkonkurrerad av den med meteoriturtavlan. Nytt band lyfte den enligt mitt tycke. Vad sägs?![]()
Fick lite band idag. Testade lite olika men undrar lite hur jag tänkte när jag beställde
Hurusom de här blev helt ok tycker jag. Gillar det gula! Funkar bättre med boettförlängningen än det jag testa förut. Man lär sig
Short läderbandet jag köpte fel förut och provade med på den nedersta bilden var för kort i slutändan. Så blev ett annat i canvas. Har ett svart också, kanske skulle köpa ett Khaki för att fånga upp pilarna...Får se var det landar.
![]()
![]()
Absolut, kommer här på begäranDet gula blev helt underbart. Får man önska fler bilder?
Snyggt!den där blev riktigt fin!Absolut, kommer här på begäran
Classic Pebble Yellow från CNS. Gillar det. Blev dagens klocka på jobbet
![]()
![]()
![]()
Svårt det här med o inte köpa fler klockor. Hade tänkt och ta det lite lugnt ett tag, men såg några ryssar jag ville ha, så snart är ett nytt paket med 17st på väg ifrån Ukraina...![]()
Fräckt med de äldre matta förlängningarnaGodmorgon på er, denna mörka årsdag av starten på ett hemskt krig.
Inspirerad av gårdagens inlägg från @Watchvintage med snygg Neptune inleder jag fredagen med min egen 9370059 från sent 80-tal med alldeles underbart krackelerad tavla.
Brunt svenskt älgläder sitter monterat via nytillverkade adaptrar, som ju passar även på de gamla Neptunboetterna.
![]()
Jag har nog tänkt att jag skall slipa till ytan för att matcha boettens ytbearbetning, men det har liksom inte blivit av. Det fanns ju gamla adaptrar när det begav sig, men dessa har jag inte sett till salu separat. Min Flanker har sådana i original.
![]()
Jag kände faktiskt inte heller till de gamla adaptrarna innan jag sprang på Flankern nu i december. Ja, eller rättare sagt så hade jag glömt att vi hade en diskussion om just dessa något år tidigare här i tråden. Minnet är ju som bekant färskvara i vissa fall.Fräckt med de äldre matta förlängningarnaInte sett förut.
Jag tänkte också på att de nya är blanka men de matchar blanka bezeln så funkade hyfsat. Däremot är ju de matta betydligt coolare. Visste inte det fanns.![]()
Ah, den som sannolikt har haft en mer turkos-blå tavla någon gång för länge sedan?Godmorgon!
Idag härjad Komandirskie på finsladder!
![]()
![]()
Oj, fick just besked från PN att jag har två paket att hämta ut. Dels ett från CousinsUK (bla en glastång - äntligen!) och ett från Ukraina innehållandes en variant av Desert Shield jag inte har. Återkommer...