• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
MittiveckanUFO.
Gammal Raketa-goding på låtsaskrokodil.
Och nej, skumögde farbrorn med 3,0-behov bryr sig inte om vare sig datum eller dagar …
5392329B-BFC7-40A8-9355-A6DA17CF3A4E.jpeg
 

Watchvintage

Cartier
Fick lite band idag. Testade lite olika men undrar lite hur jag tänkte när jag beställde😅

Hurusom de här blev helt ok tycker jag. Gillar det gula! Funkar bättre med boettförlängningen än det jag testa förut. Man lär sig😉

Short läderbandet jag köpte fel förut och provade med på den nedersta bilden var för kort i slutändan. Så blev ett annat i canvas. Har ett svart också, kanske skulle köpa ett Khaki för att fånga upp pilarna...Får se var det landar.

20230222_180003.jpg


20230222_181430.jpg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Fick lite band idag. Testade lite olika men undrar lite hur jag tänkte när jag beställde😅

Hurusom de här blev helt ok tycker jag. Gillar det gula! Funkar bättre med boettförlängningen än det jag testa förut. Man lär sig😉

Short läderbandet jag köpte fel förut och provade med på den nedersta bilden var för kort i slutändan. Så blev ett annat i canvas. Har ett svart också, kanske skulle köpa ett Khaki för att fånga upp pilarna...Får se var det landar.

20230222_180003.jpg


20230222_181430.jpg

Det gula blev helt underbart. Får man önska fler bilder?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon på er, denna mörka årsdag av starten på ett hemskt krig.
Inspirerad av gårdagens inlägg från @Watchvintage med snygg Neptune inleder jag fredagen med min egen 9370059 från sent 80-tal med alldeles underbart krackelerad tavla.
Brunt svenskt älgläder sitter monterat via nytillverkade adaptrar, som ju passar även på de gamla Neptunboetterna.
20230224_071809.jpg

Jag har nog tänkt att jag skall slipa till ytan för att matcha boettens ytbearbetning, men det har liksom inte blivit av. Det fanns ju gamla adaptrar när det begav sig, men dessa har jag inte sett till salu separat. Min Flanker har sådana i original.
20230104_200421.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Godmorgon på er, denna mörka årsdag av starten på ett hemskt krig.
Inspirerad av gårdagens inlägg från @Watchvintage med snygg Neptune inleder jag fredagen med min egen 9370059 från sent 80-tal med alldeles underbart krackelerad tavla.
Brunt svenskt älgläder sitter monterat via nytillverkade adaptrar, som ju passar även på de gamla Neptunboetterna.
20230224_071809.jpg

Jag har nog tänkt att jag skall slipa till ytan för att matcha boettens ytbearbetning, men det har liksom inte blivit av. Det fanns ju gamla adaptrar när det begav sig, men dessa har jag inte sett till salu separat. Min Flanker har sådana i original.
20230104_200421.jpg
Fräckt med de äldre matta förlängningarna👍😀 Inte sett förut.

Jag tänkte också på att de nya är blanka men de matchar blanka bezeln så funkade hyfsat. Däremot är ju de matta betydligt coolare. Visste inte det fanns.😀
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fräckt med de äldre matta förlängningarna👍😀 Inte sett förut.

Jag tänkte också på att de nya är blanka men de matchar blanka bezeln så funkade hyfsat. Däremot är ju de matta betydligt coolare. Visste inte det fanns.😀
Jag kände faktiskt inte heller till de gamla adaptrarna innan jag sprang på Flankern nu i december. Ja, eller rättare sagt så hade jag glömt att vi hade en diskussion om just dessa något år tidigare här i tråden. Minnet är ju som bekant färskvara i vissa fall. 🙄
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon!

Idag härjad Komandirskie på finsladder!
20230224_091404.jpg

20230224_091428.jpg
Ah, den som sannolikt har haft en mer turkos-blå tavla någon gång för länge sedan? 😍
Nedan min Generalskie med sannolikt samma tavla före och efter byte av visare (jag tyckte att det var lite svårt att läsa av tiden 😁)
Generalskie_2.jpg

Obs att man kan ana den ursprungliga färgen i tavlans kant, nedan:
Generalskie_3.jpg

Generalskie_4.jpg
 
Topp