• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Blev nyss ett litet köp. Superbilligt. Någon som vill ha en rosa Raketa eller en grön Poljot? Får återkomma om skick när de anländer med postiljonen...

Skärmbild_20230225_222009.png
 

Delgada

Patek

hepanter

Patek
2-Faktor
Saken är nog den att det inte är så många som har Zlatoust.
@hepanter sålde väl sin bronsare och jag vet inte om han har kvar den första han hade heller...
Men jag uppskattar mycket bilder på dem och riktigt roligt att följa slöjdandet av nya band.
❤👍
Jepp sålde dom, har chansen att köpa tillbaka dom men klockbudgeten är sprucken 😌
 

Watchvintage

Cartier
Ska ni på riktigt ha åsikter om att proryska inlägg modereras bort?
Nästa person som tjafsar om moderering i tråden utan att ha koll kommer bli avstängd från tråden.

Tråden är rensad.
//Mod
Prorysk skit ska självklart bort, tror ingen i tråden anser något annat.
De flesta av oss köper klockor från Ukraina som ett litet sätt att stötta dem och visa vårt stöd.

Tack för förtydligandet eftersom vi andra i tråden inte har insyn i det vilket skapar spekulationer.

Ha en fortsatt bra dag😀
 

branting

Cartier
Prorysk skit ska självklart bort, tror ingen i tråden anser något annat.
De flesta av oss köper klockor från Ukraina som ett litet sätt att stötta dem och visa vårt stöd.

Tack för förtydligandet eftersom vi andra i tråden inte har insyn i det vilket skapar spekulationer.

Ha en fortsatt bra dag😀
Instämmer! Alltid bra för alla att veta vad det handlar om och vad som anses vara över gränsen. Annars blir det onödigt spekulerande. Uppskattar att moderatorer sticker in huvudet i trådar och förtydligar.

Tack för det och ha en fortsatt trevlig dag 👍🙂
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag tycker i och för sig at -all- politik kunde vara fördelaktigt att hoppa över i de här trådarna. Det är alltid lugnast. Ser ingen mening i ytterligare polarisering om jag ska vara ärlig. Finns inte redan en sån regel har jag för mig? Kan minnas fel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer! Alltid bra för alla att veta vad det handlar om och vad som anses vara över gränsen. Annars blir det onödigt spekulerande. Uppskattar att moderatorer sticker in huvudet i trådar och förtydligar.

Tack för det och ha en fortsatt trevlig dag 👍🙂
Ackee har gjort sitt här. Det är inte OK att glorifiera imperialism och kalla invaderade länder för nazister. Detta är ett klockforum inte Flashback.
 

Watchvintage

Cartier
Två problem, mycket tacksam för tips på lösning😀👍

Det ena är en bezel som sitter som berget. Byte boett till en finare, men får inte av bezeln...

Det andra är att vi fixade ett urverk och satte i en boett. Upptäckte nu att det sitter en bit kvar av bandpinnen kvar. Pillat men sitter också som berget...

Förslag?😀

20230226_175742.jpg


20230226_175746.jpg

20230226_180406.jpg
 

MAz_666

Rolex
Två problem, mycket tacksam för tips på lösning😀👍

Det ena är en bezel som sitter som berget. Byte boett till en finare, men får inte av bezeln...

Det andra är att vi fixade ett urverk och satte i en boett. Upptäckte nu att det sitter en bit kvar av bandpinnen kvar. Pillat men sitter också som berget...

Förslag?😀

20230226_175742.jpg


20230226_175746.jpg

20230226_180406.jpg
Jag har inte provat detta (såklart) på värstingar typ NVCh eller så, men andra där om KANSKE en lite superfin repa skulle uppstå: I don't care!
Jag har lagt en kniv ("riktig" kniv) i springan mellan bezel och boett, och sedan med ngt lite tungt typ bordskniv eller så, försiktigt knackat in en "kil".
De bezeler som suttat satan, har inte en chans!
En bezel som jag trodde var fastrostad eller så, fick sig en liten spray av 5,56 innan!
Efter jag knackade lös den, var jag sedan snabb och torkade torrt.
Jämfört med vanliga "knäcka upp den" med lite av kapsylrörelsen, så har jag fått mer repor av "kapsylöppningen"!
 

MAz_666

Rolex
Två problem, mycket tacksam för tips på lösning😀👍

Det ena är en bezel som sitter som berget. Byte boett till en finare, men får inte av bezeln...

Det andra är att vi fixade ett urverk och satte i en boett. Upptäckte nu att det sitter en bit kvar av bandpinnen kvar. Pillat men sitter också som berget...

Förslag?😀

20230226_175742.jpg


20230226_175746.jpg

20230226_180406.jpg
Bandstiftet: provat att "dränka" hålet med 5,56 och låta stå, och sedan försöka gojsa loss den?
Sannolikt sitter den inte "tätt utan h*lvete", utan snarare bara fastnat med massa skit i hålet.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Två stadiga bordsknivar eller helst boett knivar på först ena sidan sedan andra sidan och tejpa(eltejp!på boetten först så minskar reprisken!
På problemet med bandstiftet i hålet vete tusan?silverstål pinne(rits pik)med slipad ände och försöka pilla ut biten?
 

Delgada

Patek
Två problem, mycket tacksam för tips på lösning😀👍

Det ena är en bezel som sitter som berget. Byte boett till en finare, men får inte av bezeln...

Det andra är att vi fixade ett urverk och satte i en boett. Upptäckte nu att det sitter en bit kvar av bandpinnen kvar. Pillat men sitter också som berget...

Förslag?😀

20230226_175742.jpg


20230226_175746.jpg

20230226_180406.jpg
Bezel:
En tunn boettkniv så man får en glipa ända in så att säga. Därefter en bordskniv i den glipan så man kan bända.
Om man bänder "rent" belastar man bara den ytan av boetten som annars täcks av bezeln. (Slinter man när man bänder kan man repa utanför.) Den metoden har funkat för mig. Till saken hör iofs att jag bara har haft nya boetter med lite bezel-moddar och en ev repa inte innebär nån större katastrof. Vid ett tillfälle orsakade jag en repa som syns. Kl 7 på den här 170 boetten. Inget jag lider nämnvärt av, men på en fin vintageboett kan det förstås vara lite trist.
20221002_090704.jpg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Två problem, mycket tacksam för tips på lösning😀👍

Det ena är en bezel som sitter som berget. Byte boett till en finare, men får inte av bezeln...

Det andra är att vi fixade ett urverk och satte i en boett. Upptäckte nu att det sitter en bit kvar av bandpinnen kvar. Pillat men sitter också som berget...

Förslag?😀

20230226_175742.jpg


20230226_175746.jpg

20230226_180406.jpg
Bandsprinthålet:
Nja, har inget bra patentlösning. Men om man skulle ta och vara lite kreativ i tankegången.... du känner ingen bekant som är tandläkare...?
Borde lösa sig på ett par sekunders borrande.
 
Topp