• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kaffe, hur kan man klara sig utan det?
F30A2FC1-99BD-4872-8BFC-8AABCE846311.jpeg
Jag tror inte det går. Jag har själv kaffepaus om ca 21 minuter. Har redan ont i huvudet... 🥺
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Inventering...

Kom lite begagnade glas som sagt, hade glömt av att jag beställt en klocka med i samma paket!
20230224_173340.jpg


Tork efter avsköljning
20230224_194921.jpg


Lite urverk för renovering
20230224_173459.jpg


En titt på klockan
20230224_200626.jpg


Kunde inte hålla mig, blev lite puts o rengörning av boett, balansen behövs bytas
20230224_204103.jpg

Snyggt! Vilken guldgruva att sitta på med så många glas! 👍👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Som en liten fortsättning på gårdagens presentation av nyanländ Desert Shield tänkte jag mig att det kunde vara idé med en lite större presentation av de varianter jag har samlat på mig, hittills.
Från vänster, i övre raden:
1. Series 1 inkl originallänk. Köpt från säljare i USA.
2. Series 1 NOS.
3. Series 2 NOS.
4. Motsvarande Series 2, men tillverkad av och för Vostok direkt efter att samarbetet med Vremir avbröts, NOS
5. Som 4. men med manuellt verk, NOS
6. Generalskie, NOS
7. Komandirskie, dvs den som kom hem i går.
8. Sist (och minst) Cadet, NOS
20230225_141505.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Som en liten fortsättning på gårdagens presentation av nyanländ Desert Shield tänkte jag mig att det kunde vara idé med en lite större presentation av de varianter jag har samlat på mig, hittills.
Från vänster, i övre raden:
1. Series 1 inkl originallänk. Köpt från säljare i USA.
2. Series 1 NOS.
3. Series 2 NOS.
4. Motsvarande Series 2, men tillverkad av och för Vostok direkt efter att samarbetet med Vremir avbröts, NOS
5. Som 4. men med manuellt verk, NOS
6. Generalskie, NOS
7. Komandirskie, dvs den som kom hem i går.
8. Sist (och minst) Cadet, NOS
20230225_141505.jpg

Shit, vilken samling!!! 😃
 

branting

Cartier
Som en liten fortsättning på gårdagens presentation av nyanländ Desert Shield tänkte jag mig att det kunde vara idé med en lite större presentation av de varianter jag har samlat på mig, hittills.
Från vänster, i övre raden:
1. Series 1 inkl originallänk. Köpt från säljare i USA.
2. Series 1 NOS.
3. Series 2 NOS.
4. Motsvarande Series 2, men tillverkad av och för Vostok direkt efter att samarbetet med Vremir avbröts, NOS
5. Som 4. men med manuellt verk, NOS
6. Generalskie, NOS
7. Komandirskie, dvs den som kom hem i går.
8. Sist (och minst) Cadet, NOS
20230225_141505.jpg
Jävlar vilken fin samling! 🤤😍 Jag har hållit utkik ett år efter en Desert shield. Men de som jag sprungit på har i regel varit frankens eller i en prisklass som gör att jag velat för länge. Men en vacker dag ska jag ha en i samlingen 🙂
 
Senast ändrad:

branting

Cartier
Jag hade gärna bidragit med bilder. Iom att jag tyvärr inte äger någon Zlatoust ser jag dock vissa hinder för detta. Men, shit vad dina på bilden är grymt snygga, båda två!!! 😍😍😍
Tack! Du är såklart förlåten och det där om besviken var på skoj. Saknar dock lite zlatoustar i flödet här. För något år sedan var det några medlemmar som postade ibland. Kul med lite inspiration vad gäller band och olika modeller etc, även om jag ska försöka få samlingen att stanna på fyra stycken (lär aldrig hända dock…)
0E4F2234-04B7-4924-A722-DD88AC334C7B.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack! Du är såklart förlåten och det där om besviken var på skoj. Saknar dock lite zlatoustar i flödet här. För något år sedan var det några medlemmar som postade ibland. Kul med lite inspiration vad gäller band och olika modeller etc, även om jag ska försöka få samlingen att stanna på fyra stycken (lär aldrig hända dock…)
0E4F2234-04B7-4924-A722-DD88AC334C7B.jpeg

Det var väl dags o damma av den... Nästan i sin rätta miljö!

20230225_162036.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jävlar vilken fin samling! 🤤😍 Jag har hållit utkik ett år efter en Desert shield. Men de som jag sprungit på har i regel varit frankens eller i en prisklass som gör att jag velat för länge. Men en vacker dag ska jag ha en i samlingen 🙂
Ja, det är ett litet problem med Desert Shield och franken. Iom att det finns en del pengar att hämta hem via äkta vara så är det många som chansar och försöker sälja ihopplock för alldeles för mycket pengar. En korrekt Series 1 eller 2 bör gå att hitta i prisklassen 4000 - 5000 kr, men det är sällan man hittar någon som verkligen är 100% rätt och ofta ramlar priset uppåt fyra nollor. Själv kanske jag springer på en eller max två under ett helt år.
 

Watchvintage

Cartier
En fin dag med trevligt sällskap vid både bord och handled!👍😊
443104D2-7E8A-4D88-A346-B65C27C75BD6.jpeg
Det var en helt fantastisk dag!!!👍😀
Riktigt riktigt trevligt och mycket lärorikt.

Otroligt tacksam för dagen.🤗
En ynnest att få sitta bredvid och lära olika saker och få tips. Hur man kan laga felet när kronan inte går i verket, hur man lossar urtavla, byter visare, skillnader mellan Amphibia/Kommenderski, olika urverk och dess nr. vilka boetter som funkar m.m. Ingen bok eller video kan ersättas av att sitta bredvid.

Utöver dina kunskaper är du en fantastiskt trevlig och generös person @Beo. Ingen fråga från mig bemöttes på något sätt mästrande hur simpel den än var. Som jag sa, klura på att bli lärare😉

Glömde nästan helt bort orsaken till att vi sågs, det blev nästan en perifer fråga kändes det som när vi satt och roa oss med uren. Compressorn!

Nu är den fixad och går som en dröm!
Minns jag rätt bytes 1:a och 2:a uppdragshjulen i automatuppdraget samt lite smörjning etc.

Valde att inte byta ut sekundvisaren som jag först tänkt. Rent logiskt utifrån när de tillverkades och jag köpte så känns det märkligt om någon byt den. Den satt nog på från början tror jag, så den får fortsätta med det.

Som bonus träffade jag på en hund jag inte blev allergisk mot. Inte hänt i hela mitt liv men det var nog menat så😉

20230225_131043.jpg


20230225_125538.jpg


20230225_171123.jpg
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Kunde inte låta bli ett inlägg till😀

Sitter på tåget hem, ler och tänker på min klocka som jag föll pladask för på en loppis i forna öststaterna på 90-talet. Aldrig fungerat 100% och därför legat i en låda...

25 år senare är den nu tiptopp och jag kan använda den! 😍
Klockor ska inte ligga i lådor utan sitta på armen och avnjutas🤗

För att förstärka känslan av historiens vingslag tittar jag i paddan på The Americans😎

20230225_190127.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Kunde inte låta bli ett inlägg till😀

Sitter på tåget hem, ler och tänker på min klocka som jag föll pladask för på en loppis i forna öststaterna på 90-talet. Aldrig fungerat 100% och därför legat i en låda...

25 år senare är den nu tiptopp och jag kan använda den! 😍
Klockor ska inte ligga i lådor utan sitta på armen och avnjutas🤗

För att förstärka känslan av historiens vingslag tittar jag i paddan på The Americans😎

20230225_190127.jpg
Grattis till en fantastisk klocka och tackar för en trevlig dag!👍😊
image.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kunde inte låta bli ett inlägg till😀

Sitter på tåget hem, ler och tänker på min klocka som jag föll pladask för på en loppis i forna öststaterna på 90-talet. Aldrig fungerat 100% och därför legat i en låda...

25 år senare är den nu tiptopp och jag kan använda den! 😍
Klockor ska inte ligga i lådor utan sitta på armen och avnjutas🤗

För att förstärka känslan av historiens vingslag tittar jag i paddan på The Americans😎

20230225_190127.jpg
Det är en RIKTIGT bra TV-serie! 👍👍👍
 
Topp