• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Middagen blev på lokal idag.
20230308_201445.jpg
 

MAz_666

Rolex
Kör en (egen) klassisk Tiny Thursday.
Personlig och mental KBT-träning i ”våga bära liten klocka” som sedan några års arbete har kommit långt från gårdagens feta 51-millimeters moderna fältur.
Det här är fältur på riktigt!
Svart; tydliga (nästan självlysande! 😉 ) siffror; stötsäkrat modernt urverk (!), och såklart: hackingfunktion. 3AKA3 MO CCCP finns i nederkanten, men nästan osynligt efter 58 år i tjänst!
Komandirskies första fältur gen 1A från ca 1965.
På smalt (men dock) bund!!!
Och i vanlig ordning avslutar vi med lite plexiporr!
906D434F-1481-4620-9BD7-C311763903DB.jpeg

0F894ED0-71E2-4FBF-80E9-4770557434E0.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jodå, men ingen bättre än den här just nu...
Inser att den har en stjärna med.

20230305_185215.jpg
Jag kikar lite granna på samma lösning för klockförvaring. Borde det inte finnas lösa insatser man kan köpa och lägga i lådorna så att man slipper ha klockor liggandes lösa? IKEA-mattan är iof en smart och enkel idé för att minska risken för att grejerna halkar omkring.
 

Watchvintage

Cartier
Jag kikar lite granna på samma lösning för klockförvaring. Borde det inte finnas lösa insatser man kan köpa och lägga i lådorna så att man slipper ha klockor liggandes lösa? IKEA-mattan är iof en smart och enkel idé för att minska risken för att grejerna halkar omkring.
Läckert! Tror det varit en stjärna på min med men den är sliten och i princip borta.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag kikar lite granna på samma lösning för klockförvaring. Borde det inte finnas lösa insatser man kan köpa och lägga i lådorna så att man slipper ha klockor liggandes lösa? IKEA-mattan är iof en smart och enkel idé för att minska risken för att grejerna halkar omkring.

Håller på och kolla på det!

Antingen en bricka för smycken, såsom den här.
Screenshot_20230309_154507_Chrome.jpg


Eller justerbara låddelare som de här
Screenshot_20230309_154648_Chrome.jpg


Sitter och funderar på om jag inte kan köpa lite typ tunna trälister och såga ihop något rutnät själv, känns inte speciellt svårt.
 

Watchvintage

Cartier
Håller på och kolla på det!

Antingen en bricka för smycken, såsom den här.
Screenshot_20230309_154507_Chrome.jpg


Eller justerbara låddelare som de här
Screenshot_20230309_154648_Chrome.jpg


Sitter och funderar på om jag inte kan köpa lite typ tunna trälister och såga ihop något rutnät själv, känns inte speciellt svårt.
Hm...borde inte vara så svårt som sagt då kan du få exakt de mått du behöver också. Vad är det för innermått på lådan?

Kan vara värt att gå till ett snickeri som med en bordsfräs eller såg kan göra spår i listerna till mitten, sen kan du bara klicka i dem "upp och ner" i varandra.
Kan bli kanonbra!
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Håller på och kolla på det!

Antingen en bricka för smycken, såsom den här.
Screenshot_20230309_154507_Chrome.jpg


Eller justerbara låddelare som de här
Screenshot_20230309_154648_Chrome.jpg


Sitter och funderar på om jag inte kan köpa lite typ tunna trälister och såga ihop något rutnät själv, känns inte speciellt svårt.
De här verkar ha något liknande i genomskinlig plast, titta en bit ner på sidan på IKEA lådan.
De kan kanske göra något enkelt. Fördelen med genomskinliga plasten är att man ser bra ner i lådorna😃

 

MAz_666

Rolex
TGIrF-dagen till ära, förlustar jag mig med min käre ScubaPojke med den ovanliga boetten 270. No-date; big lume dots; mörkt blågrön (på engelska kallad rare turquoise) sunburst-tavla.
Som glasyren på tårtan: den (rätt) ovanliga DesertShield-bezelen.
På ett original Falkland strap.
Ha en fin helg klockomaner!
C306BAF9-7F0D-49B1-91AB-33F1AC2C1FBE.jpeg

3000DB66-48B9-4D6F-8B81-2BE669D052E7.jpeg
 
Topp