• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Trevlig helg på er vänner!
Den här skönheten har visserligen suttit på i flera dagar nu men får sitta på ikväll och över helgen.
IMG_20230310_112443.jpg


Jag får eventuellt hem en dublett av den här om några veckor.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Paltkoman infann sig plötsligt när jag skulle sätta mig och fylla i en omfattande enkät. Kaffedags!

Edit: Jag tror att inskriptionen i tavlans nederkant kan uttydas som typ "Ryska hjältar" eller ngt sådant. Detta kan ju få en ganska märklig och inte helt lyckad innebörd i dagsläget. Texten syftar dock på kosmonauterna i Sovjetuionens inledande rymdprogram. Just min modell är en "Leonov Tribute".

20230310_133909.jpg
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Brukar inte byta klocka under dagen. Men blev lite sugen så blev den här nu. Gillar verkligen den här boetttypen, ni som vet vad är det för nr etc?

I övrigt får det räcka med jobb i veckan nu...Inne mestadels så behövde njuta lite av snön och frisk luft...och en öl!

Ingen höjdare på fotografering, blir vad det blir, så tänkte jag skulle stadga lite för en gångs skull, inte illa va?😉😅 Synd bara att pluppen stod fel på bezeln🤣

20230310_163759.jpg
 

MAz_666

Rolex
Brukar inte byta klocka under dagen. Men blev lite sugen så blev den här nu. Gillar verkligen den här boetttypen, ni som vet vad är det för nr etc?

I övrigt får det räcka med jobb i veckan nu...Inne mestadels så behövde njuta lite av snön och frisk luft...och en öl!

Ingen höjdare på fotografering, blir vad det blir, så tänkte jag skulle stadga lite för en gångs skull, inte illa va?😉😅 Synd bara att pluppen stod fel på bezeln🤣

20230310_163759.jpg
Dom där plupparna kan irritera satan, när allt är klart, och man FÖR SENT ser att den står fel!!!
;)😂🤣😂🤣
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Brukar inte byta klocka under dagen. Men blev lite sugen så blev den här nu. Gillar verkligen den här boetttypen, ni som vet vad är det för nr etc?

I övrigt får det räcka med jobb i veckan nu...Inne mestadels så behövde njuta lite av snön och frisk luft...och en öl!

Ingen höjdare på fotografering, blir vad det blir, så tänkte jag skulle stadga lite för en gångs skull, inte illa va?😉😅 Synd bara att pluppen stod fel på bezeln🤣

20230310_163759.jpg
Boetten har nummer 470. Den finns även i polerat utförande och heter då 320.
 

Watchvintage

Cartier
Boetten har nummer 470. Den finns även i polerat utförande och heter då 320.
Tack!👍😀 Tycker det är svårt att hålla isär de som är ganska lika på linjeritningarna jag sett.

Gillar den opolerade bäst, ser lite mer "robust" och "grov". Inte en slank boett utseendemässigt generellt ändå lätt och smidig när man bär den.

Nu när vi ändå är inne på boetter...
Någon som känner sig manad att försöka få ut mitt stift som fastnat?

Jag inser att jag själv med all sannolikhet kommer bli frustrerad och till slut ta till allt för kraftiga medel med trist resultat...Den är således redan förlorad😅

Jag har därför full förståelse för om någon annan ger sig på det och misslyckas kapitalt och det blir en flishög kvar. Men då fanns det en chans i allafall😅

20230226_180406.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack!👍😀 Tycker det är svårt att hålla isär de som är ganska lika på linjeritningarna jag sett.

Gillar den opolerade bäst, ser lite mer "robust" och "grov". Inte en slank boett utseendemässigt generellt ändå lätt och smidig när man bär den.

Nu när vi ändå är inne på boetter...
Någon som känner sig manad att försöka få ut mitt stift som fastnat?

Jag inser att jag själv med all sannolikhet kommer bli frustrerad och till slut ta till allt för kraftiga medel med trist resultat...Den är således redan förlorad😅

Jag har därför full förståelse för om någon annan ger sig på det och misslyckas kapitalt och det blir en flishög kvar. Men då fanns det en chans i allafall😅

20230226_180406.jpg

Sure. Skicka pm
 

MAz_666

Rolex

Beo

Patek
2-Faktor
Den där med både "fett huvud", på bund, med orange-toner i både bezel, bund-tråd och NÄSTAN sekundvisaren - GRYMT!
När (om) du får feeling:
1678527952870.png

Snygg sekund visare!nyttjar underbart väder idag!😍
image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp