• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Ha ha jag minns när mina flickor var i mello-åldern. Då var man tvungen att bänka sig vid TVn.
Nu är de 19 och 21 och vi har mellofri lördag. Däremot kollade jag och äldsta dottern på första delen av fjärde och sista säsongen av Attack on Titan som släpptes idag. Trodde väl aldrig att man skulle kolla Manga, men man anpassar sig precis som man gjorde när de var i mello-åldern.
Nu rodelträning.
20230304_220306.jpg
 

MAz_666

Rolex
Ha ha jag minns när mina flickor var i mello-åldern. Då var man tvungen att bänka sig vid TVn.
Nu är de 19 och 21 och vi har mellofri lördag. Däremot kollade jag och äldsta dottern på första delen av fjärde och sista säsongen av Attack on Titan som släpptes idag. Trodde väl aldrig att man skulle kolla Manga, men man anpassar sig precis som man gjorde när de var i mello-åldern.
Nu rodelträning.
20230304_220306.jpg
Mina juveler är utflugna sedan lång tid tillbaka. Nu snart 25 och 30 år unga.
Men nog f*n fortsätter gamm-folket att kolla på Mello!
Annars stagnerar man, och strax är det Lasse Stefanz eller BAO och Sjöholm för hela slanten!
;) 🤣🤣🤣🤣:cool:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Första lådan fylld med Komandirskie 😇

Hade tänkt köra grön filt i lådan, men kom på att jag hade en rulle anti-slip plast från Ikea, så det blir nog bättre (fast inte lika snyggt)!

20230305_185215.jpg


Får fundera på om man skall bygga någon slags indelning, hade ju vart najs och snyggt!
 

branting

Cartier
Trevlig lunch på er! Idag är det zlatoust-måndag för er som missat att zlatoust fungerar veckans alla dagar. Noterade idag att det står en sovjetisk gåva på jobbet. Gått förbi där varje dag i ca 2 års tid utan att reagera på det. Kanske läge för ett besök hos optikern inom kort.
1FF2D503-9AB5-4C75-97B2-43F5D0CA7A2C.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Den som du skrev och frågade om sladdade rejält i diket några gånger. Han verkar vara en trevlig och generös människa som tillfört mycket bra i tråden. Men jag har sett ett antal inlägg som inte platsar i det här forumet. Bl.a. något för en tid sedan där han smetade samma politiska ideologi på Zelenskyj och Ukraina som den ryska staten gör för att rättfärdiga sin invasion. Jag som person orkar dock aldrig anmäls sådant, utan överlåter det till andra och de som modererar forumet. Tyckte mig även notera i förklaringen från moderatorn att denne hänvisade till bl.a. det övertrampet av medlemmen.

Uppskattar om diskussionen här stannar vid klockor med en och annan opolitisk skojighet. Dessa båda saker har du bidragit med många gånger, och det uppskattas iaf av mig. Annars spårar sådana här forum ut snabbt. Tycker de som modererar det här forumet gör ett ovanligt bra jobb. Det är inte någon lätt sak att moderera, och man måste nog ha förståelse för att de ibland kan vara lite (för) hårda i sina bedömningar för att det inte ska spåra ur.

För att avsluta, så tog jag de färgråd du gav för länge sedan ang band till bronsklockorna. Blev ett mustigt mörkblått band som skiftar lite i grönt. Stort tack för smakrådet 👍
C30D65B6-A2E9-42A3-8AC5-879E29B96D3F.jpeg
Mycket stiliga. Och väl formulerat i övrigt också.
 

MAz_666

Rolex
Går mot strömmen och kör min Tiny Tuesday istället.
En ovanlig militär Precision. Liten men naggande god!
På ett riktigt kvalitetsdoftande lyxläder från Sovjettiden.
Bild två med placering andas: is that a pistol in your pocket, or are you just happy for plexi?”
7CB61C9A-D903-4781-9290-478D6E648068.jpeg

613D9E70-AB89-4BEB-9EF7-C8AD088C329B.jpeg
 
Topp