• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Kör min 3133a idag...
20230311_155519.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Mello...kanske läge för en nyservad Compressor🤗

Huset fullt till finalen. Syster med tvillingkusiner i samma ålder som småtjejerna är på besök. Snacks i stora lass. När barn får tag i snacks eller godis verkar magarna bli en avgrund utan botten😅

Mysigt med familjen samlad, liten men naggande god familj🥰❤

20230311_204643.jpg
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Mello...kanske läge för en nyservad Compressor🤗

Huset fullt till finalen. Syster med tvillingkusiner i samma ålder som småtjejerna är på besök. Snacks i stora lass. När barn får tag i snacks eller godis verkar magarna bli en avgrund utan botten😅

Mysigt med familjen samlad, liten men naggande god familj🥰❤

20230311_204643.jpg
Oj, oj, oj!! Den där tar jag bara fram vid stora tillfällen och ikväll är ju en så'n ser jag. Snyggt!!
 

Watchvintage

Cartier
Oj, oj, oj!! Den där tar jag bara fram vid stora tillfällen och ikväll är ju en så'n ser jag. Snyggt!!
För få stora tillfällen, så Mello duger😅

Nu när den funkar (Tack @Beo 🙏) så planerar jag faktiskt att ha den på mig ofta. Inte om jag hugger ved kanske...men till vardags som tänkt från början.

Den här slösat bort nästan 30 år i en låda eftersom den inte gick som den skulle, så den måste luftas åren framöver tänker jag👍😉

Värdet i saker ligger i att njuta av dem tänker jag...🤗
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Idag har jag haft flyt med verktygen.
Jag köpte den här klockan för några månader sen. Display-caseback och allt. Klockan fungerade men sekundvisaren hoppade fram, "nervöst", runt urtavlan. Priset på klockan var nersatt därefter.
Det här är precis samma problem som jag haft på en av mina gamla Vostoks. Ett av hjulen är utslitet. Ingen aning om vad hjulet heter. Bytet av hjulet gick bra på Vostok:en så jag kände mig modig och köpte den här Raketan.
Raketan har ett likadant urverk som Vostok:en men det är en annan story. Se: https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/post-4419803
Bytet av hjulet gick bra och nu tickar den på jämnt och fint igen. Ett ovanligt gammalt urverk från Raketa har fått ett förlängt liv. :hungry:
IMG_20230312_194711.jpg

IMG_20230312_194901.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Idag har jag haft flyt med verktygen.
Jag köpte den här klockan för några månader sen. Display-caseback och allt. Klockan fungerade men sekundvisaren hoppade fram, "nervöst", runt urtavlan. Priset på klockan var nersatt därefter.
Det här är precis samma problem som jag haft på en av mina gamla Vostoks. Ett av hjulen är utslitet. Ingen aning om vad hjulet heter. Bytet av hjulet gick bra på Vostok:en så jag kände mig modig och köpte den här Raketan.
Raketan har ett likadant urverk som Vostok:en men det är en annan story. Se: https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/post-4419803
Bytet av hjulet gick bra och nu tickar den på jämnt och fint igen. Ett ovanligt gammalt urverk från Raketa har fått ett förlängt liv. :hungry:
IMG_20230312_194711.jpg

IMG_20230312_194901.jpg
Snyggt jobbat!grattis till en fin kl8cka som du förlängt livet på.👍😍
 
Topp