Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmm!tröttnar du skicka pm!!!Kvällens! Precis ihopasatt...
![]()
![]()
![]()
![]()
Nej, nu blir det mello!
Det är aldrig fel med 3133!![]()
Kvällens! Precis ihopasatt...
![]()
![]()
![]()
![]()
Nej, nu blir det mello!
Nä, har bara drygt 30...Hehe? Skulle gissa att du tycker just det med 499st som du nu har (eller vad det nu är)![]()
Oj, oj, oj!! Den där tar jag bara fram vid stora tillfällen och ikväll är ju en så'n ser jag. Snyggt!!Mello...kanske läge för en nyservad Compressor
Huset fullt till finalen. Syster med tvillingkusiner i samma ålder som småtjejerna är på besök. Snacks i stora lass. När barn får tag i snacks eller godis verkar magarna bli en avgrund utan botten
Mysigt med familjen samlad, liten men naggande god familj❤
![]()
Den där tavlan är ju så fin!klart den gåŕ för det är ju en Vostok!Den här var det länge sen jag använde. En gammal Neptune. Undrar om den går fortfarande? Jag provar väl nå'n dag.
![]()
För få stora tillfällen, så Mello dugerOj, oj, oj!! Den där tar jag bara fram vid stora tillfällen och ikväll är ju en så'n ser jag. Snyggt!!
Den går direkt till final!!!Den här var det länge sen jag använde. En gammal Neptune. Undrar om den går fortfarande? Jag provar väl nå'n dag.
![]()
Man kan säga mycket om den underbara Sadko och nu vill jag lägga till att den ligger väldigt skönt och följsamt på armen. Trots att den är ganska "hög" så håller den inte på och trasslar in sig i jackärmar och liknande.Söndag!![]()
![]()
Min gamla magkatarr börjar "klia" när jag ser bilderna.Jag vet inte om det här var en bra idé... Poljot 3017 i delar...
![]()
![]()
Min gamla magkatarr börjar "klia" när jag ser bilderna.![]()
Oj, oj, oj!! Är det den där du meckar med? Strela 3017?! Får du den där att funka igen så är du vass!! Det är en känslig kronograf.Förhoppningsvis ser den snart ut så här igen...
![]()
Näpp!håller helt med dig för den ligger gott på handleden med en sköööön tyngd!Man kan säga mycket om den underbara Sadko och nu vill jag lägga till att den ligger väldigt skönt och följsamt på armen. Trots att den är ganska "hög" så håller den inte på och trasslar in sig i jackärmar och liknande.
Snyggt jobbat!grattis till en fin kl8cka som du förlängt livet på.Idag har jag haft flyt med verktygen.
Jag köpte den här klockan för några månader sen. Display-caseback och allt. Klockan fungerade men sekundvisaren hoppade fram, "nervöst", runt urtavlan. Priset på klockan var nersatt därefter.
Det här är precis samma problem som jag haft på en av mina gamla Vostoks. Ett av hjulen är utslitet. Ingen aning om vad hjulet heter. Bytet av hjulet gick bra på Vostok:en så jag kände mig modig och köpte den här Raketan.
Raketan har ett likadant urverk som Vostok:en men det är en annan story. Se: https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/post-4419803
Bytet av hjulet gick bra och nu tickar den på jämnt och fint igen. Ett ovanligt gammalt urverk från Raketa har fått ett förlängt liv.
![]()
![]()
Meckandet är inte min starka sida men ibland får jag till det.Snyggt jobbat!grattis till en fin kl8cka som du förlängt livet på.![]()
Riktigt vacker klocka! Obegripligt att någon tyckte den var för ful för att serieproduceras.Söndag!![]()
![]()