• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Alla som mekar så vill jag berätta att https://favinov.com/
Skickar till Sverige via kazakstan och det tog lite tid men fukade perfekt,han har mycket grejer med och jag handlade där innan kriget med.👍
image.jpg
 

Ghostie

Omega
2-Faktor
Min Amphibia har alltid gått ”bra”, men jag har aldrig brytt mig om hur bra.
Efter närkontakt med en magnet började den gå flera minuter plus per dygn. En avmagnetisering senare och den går imponerande +-0.0s (med tavlan upp) i en snabb mätning!
IMG_1647.jpeg
 

Watchvintage

Cartier
Otrogen idag😅

Var tvungen att testa ett nytt komplement i min Hamilton samling, en Telux .44. En 90-tals Hamilton kopia kan man säga och fortsättning på LL Beans brandade Hamilton klockor efter att de lade ner samarbetet.
Samma höga kvalitet på rostfri boett (typ Hamilton Khaki) men med franskt quartz urverk och taiwanesisk urtavla.

Ett original frankenur ur från väst😅
20230405_075900.jpg

20230405_081846.jpg
 

MAz_666

Rolex
Otrogen idag😅

Var tvungen att testa ett nytt komplement i min Hamilton samling, en Telux .44. En 90-tals Hamilton kopia kan man säga och fortsättning på LL Beans brandade Hamilton klockor efter att de lade ner samarbetet.
Samma höga kvalitet på rostfri boett (typ Hamilton Khaki) men med franskt quartz urverk och taiwanesisk urtavla.

Ett original frankenur ur från väst😅
20230405_075900.jpg

20230405_081846.jpg
Jag tror mer på "kompisuppfostran", hellre än moderatorer.
Men vill berätta att tråden för typ ngt år närmast svämmades över av inlägg typ "idag är jag otrogen - titta en Casio ..."
Till slut blir det ej längre tråden om Ryska klockor - utan ngt annat.
I alla fall jag tycker vi håller oss till just ryska klockor, och om vi bär annat, postar den i annan tråd.
Så känner jag ...
 

Watchvintage

Cartier
Jag tror mer på "kompisuppfostran", hellre än moderatorer.
Men vill berätta att tråden för typ ngt år närmast svämmades över av inlägg typ "idag är jag otrogen - titta en Casio ..."
Till slut blir det ej längre tråden om Ryska klockor - utan ngt annat.
I alla fall jag tycker vi håller oss till just ryska klockor, och om vi bär annat, postar den i annan tråd.
Så känner jag ...
Japp inga problem, sorry😀
Jag som tyckte det var lite kul med en ny klocka för dagen och ville dela med min ryssurs vänner😀

Finns säkert som du säger en Hamilton grupp där mitt inlägg passat bättre. Men jag hänger bara här🤗
 

Watchvintage

Cartier
Efter att ha provat x antal olika armband från CNS till mina ryssur har jag kommit fram till att jag gillar de enkla RAF banden bäst. Bra allround band, lagom långa etc. Märkligt hur de enkla ofta är det som håller över tid. Lite synd det inte finns fler färgvarianter på dem.

Vad har ni för favoritarmband? 😀

 

Beo

Patek
2-Faktor
Efter att ha provat x antal olika armband från CNS till mina ryssur har jag kommit fram till att jag gillar de enkla RAF banden bäst. Bra allround band, lagom långa etc. Märkligt hur de enkla ofta är det som håller över tid. Lite synd det inte finns fler färgvarianter på dem.

Vad har ni för favoritarmband? 😀

Lite klock beroende men vanliga nato ligger nära.😊
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Efter att ha provat x antal olika armband från CNS till mina ryssur har jag kommit fram till att jag gillar de enkla RAF banden bäst. Bra allround band, lagom långa etc. Märkligt hur de enkla ofta är det som håller över tid. Lite synd det inte finns fler färgvarianter på dem.

Vad har ni för favoritarmband? 😀


På de ryska jag har härmar jag @Beo, nato. Allra helst bomull men även andra.
Men tänkte testa moon straps nu, med velcro, typ nasa banden, 2 delade hos cns. Har aldrig haft nåt sånt. Tror det skulle passa på ett par rymdbetonade.
 

MAz_666

Rolex
Efter att ha provat x antal olika armband från CNS till mina ryssur har jag kommit fram till att jag gillar de enkla RAF banden bäst. Bra allround band, lagom långa etc. Märkligt hur de enkla ofta är det som håller över tid. Lite synd det inte finns fler färgvarianter på dem.

Vad har ni för favoritarmband? 😀

Förutom massa Nato, gillar jag de här lite kraftiga och sydda ”Vietnam-kanvas”. Ger en lite stadig ”äkta” vintage-känsla.
Gillar även de stretchiga franska dykar-banden NDC.
En annan absolut favorit är CWC:s Falklandskriget-straps. GRYMMA!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Förutom massa Nato, gillar jag de här lite kraftiga och sydda ”Vietnam-kanvas”. Ger en lite stadig ”äkta” vintage-känsla.
Gillar även de stretchiga franska dykar-banden NDC.
En annan absolut favorit är CWC:s Falklandskriget-straps. GRYMMA!
Ja Falkland strappet är helskönt och då det äkta med mobförråd lukten!👌😄
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Om ett par timmar bär det av till landet👍🤩

Resesällskap får bli Scuba duden @Rikala fixa med nytt gummiarmband från CNS. En uttalad dykare måste ju ha gummi!...eller stål😉

20230406_101054.jpg

20230406_100951.jpg
Snygg modd. Jag har en vit scubadudetavla liggande i en låda som borde trivas i min tunna. 🤔.

Fast idag är det denna gamla neptune moddad med en modern neptune 910 länk
59296DED-4A17-4AD4-B60C-C637F8619F0D.jpeg
 
Topp