• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kreacon

Audemars
Kan vara sekundaxel fjäder som fått sig en smäll vid visarbyte så vid en smäll?då måste man böja rätt fjädern så axeln inte kan röra sig lika mycket.
Ok! Alltså den har inte fått någon smäll som i smäll utan jag har klappat till den lite försiktigt för att se vad som händer när den stannat. Då går den igång igen. Ska googla lite och se hur den där fjädern ser ut.

Meeeen jag har på känn att om jag börjar demontera det verket kommer det sluta som reservdelsverk. 😂
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ok! Alltså den har inte fått någon smäll som i smäll utan jag har klappat till den lite försiktigt för att se vad som händer när den stannat. Då går den igång igen. Ska googla lite och se hur den där fjädern ser ut.

Meeeen jag har på känn att om jag börjar demontera det verket kommer det sluta som reservdelsverk. 😂
Du har andra visare än orginal,har sekund visaren satts dit utan rätt mothåll kan fjädern böjts ut och sekund axeln glappa,om du tar bort baklock kollar balansen och duttar klockan så sekunden stannar och snabbt kollar balansen och rör den sig och sekunden står så är det möjligen felet.
 

Kreacon

Audemars
Du har andra visare än orginal,har sekund visaren satts dit utan rätt mothåll kan fjädern böjts ut och sekund axeln glappa,om du tar bort baklock kollar balansen och duttar klockan så sekunden stannar och snabbt kollar balansen och rör den sig och sekunden står så är det möjligen felet.
Ok! Tack för förklaringen! Vad är det för mothåll du menar? Jag har glatt bara tryckt på visarna så att säga.

Har testat klockan lite nu och när klockan stannar är sekunden alltid mellan sekund 1-5. Säger det något måntro? Den har stannat fyra gånger sen jag skrev första inlägget för någon timme sedan.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ok! Tack för förklaringen! Vad är det för mothåll du menar? Jag har glatt bara tryckt på visarna så att säga.

Har testat klockan lite nu och när klockan stannar är sekunden alltid mellan sekund 1-5. Säger det något måntro? Den har stannat fyra gånger sen jag skrev första inlägget för någon timme sedan.

Låter som något gått sönder... kugghul?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tänker om det inte är så att sekunden tar i plexit. Provar att montera av sekunden och ser vad som händer. Förstår inte riktigt hur något skulle kunnat gå sönder i verket. Men det är mycket man inte förstår här i världen. 😊
Mjaaa!finns en och annan del😂!bild ett är utan auto uppdrags delarna och på bild 2 så ser du fjädern i mitten som jag talade om.😊
20180721_134002.jpg
20171229_130933.jpg
 

Kreacon

Audemars
Mjaaa!finns en och annan del😂!bild ett är utan auto uppdrags delarna och på bild 2 så ser du fjädern i mitten som jag talade om.😊
20180721_134002.jpg
20171229_130933.jpg
Haha ja där ser jag direkt att det där måste jag vara på rätt humör för att mäkta med. +införskaffa mig mycket kunskap! Tack för bild. Är det denna?

Skruva av bryggan (?) och böja fjäder kaaaanske jag kan göra.
C4C89310-4E2A-4898-A726-DF271AD26E89.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Haha ja där ser jag direkt att det där måste jag vara på rätt humör för att mäkta med. +införskaffa mig mycket kunskap! Tack för bild. Är det denna?

Skruva av bryggan (?) och böja fjäder kaaaanske jag kan göra.
C4C89310-4E2A-4898-A726-DF271AD26E89.jpeg
Ja precis!se där du snappade ju direkt vad jag menade!👍😄
Ta del för del innan och ta kort för varje del och jag är säker på att du klarar det galant,har du en undran då frågar du i tråden INNAN du skruvar vidare så får du säkert snabbt svar.😊
 

MAz_666

Rolex
Varit otrogen några dagar med japansk fältklocka.
Vad då bättre att genomföra bot och bättring med, än med fälturens fältur.
Komandirskies gen 1A, självklart med hackingfunktion så att klockan kan synkroniseras med kollegornas. Ca 58 år ung!
3AKA3 MO CCCP. Föregångaren till de ”skruvade” dykarboetterna som kom lite senare.
(Översatt) text på baksidan: Gift to V.M. Yevtushevsky from the personnel of military unit 32451.
Undrar var den enheten verkade …
Bild 2 ger er lite bund- och plexiporr.
IMG_2166.jpeg

IMG_2167.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Topp