• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Glad påsk!

Okej, lite lång bom, men vill inte kapa för en jag har en bra krona, skall se om jag kan sno någon i reservdelslådan.

Så, quartzverket var stendött, har satt i ett Raketa 2609 Baltic manuellt istället. Tog en verkring från någon annan ryss som jag slipat ner innerdiametern så det passar verket. Sedan klämt dit orginalverksringen runt, tyvärr åker det ner emellan, så verket är lite löst, får fixa någon slags distans.

Har loctite på sekunden då sekundaxeln egentligen är för kort.

Men, på god väg att bli en användbar klocka igen!

20230406_201617.jpg
20230406_201304.jpg
 

Watchvintage

Cartier
På landet, en hel del snö vi inte räknat med så kaminen går varm. Idag blir det nog att elda lite nedfallna grenar från vintern. Elda är alltid kul😀

Såg den här klockan, en Vostok enligt utsaga. Men lite annorlunda boett jag inte sett. Någon som vet något om den?

Screenshot_20230408_094514_eBay.jpg
 

Delgada

Patek
Efter att ha provat x antal olika armband från CNS till mina ryssur har jag kommit fram till att jag gillar de enkla RAF banden bäst. Bra allround band, lagom långa etc. Märkligt hur de enkla ofta är det som håller över tid. Lite synd det inte finns fler färgvarianter på dem.

Vad har ni för favoritarmband? 😀

Att jag har en faiblesse för bund är väl ingen hemlighet. I övrigt gillar jag läderband av racing-rally typ med hål . Det där att bund bara ska finnas på flygare och racingband bara på kronografer betraktar jag som amatörmässigt trams. En klockentusiast kan själv bestämma!
Jag tycker om när bandet lyfter klockan så att säga, något jag tyvärr inte upplever med natoband. När jag ser det hos andra kan det se bra ut men för egen del får jag ingen bra känsla.
Gummi är förstås väldigt trevligt, särskilt på sommaren.
Har köpt en hel del band från CNS. Mycket bra priser och tillräcklig kvalitet. Sen tycker jag att Watchband-center är bra med stort utbud i varierande prisklasser.
Senast köpte jag ett par rejäla bund från Strapsco . Bra pris och mycket fina band, men över en månads väntan. Och så tillkom tull/moms eftersom de åkte från USA.
20230311_090325.jpg

Bund från strapsco.
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Om ett par timmar bär det av till landet👍🤩

Resesällskap får bli Scuba duden @Rikala fixa med nytt gummiarmband från CNS. En uttalad dykare måste ju ha gummi!...eller stål😉

20230406_101054.jpg

20230406_100951.jpg
Jag har ett likadant gummi från CNS. Min första reaktion var besvikelse då det var hårt och stelt. Men nu uppskattar jag det mycket. Jag formade till det i en kopp med hett vatten. Nu är det något av en favorit. Det stela och hårda ger en go retro-känsla.
20230114_124526.jpg

Har ett likadant i vitt för sommarbruk.
20220613_150730.jpg
 

Watchvintage

Cartier
På landet, en hel del snö vi inte räknat med så kaminen går varm. Idag blir det nog att elda lite nedfallna grenar från vintern. Elda är alltid kul😀

Såg den här klockan, en Vostok enligt utsaga. Men lite annorlunda boett jag inte sett. Någon som vet något om den?

Screenshot_20230408_094514_eBay.jpg
Hemma igen efter en skön helg på landet, imorgon börjar vardagen igen...

Men gillade boetten på den här så var "tvungen" att köpa den.😅

Försökt reda ut lite runt den. Med Google Lens och translate och lite googlande verkar det vara en reklamklocka för ett buddist tempel i Sibirien i Buryats.


Tydligen finns en variant med 250 på och annan boett som var en jubileumsklocka av Poljot 1991. Dalai Lama var tydligen på plats då.


Den jag köpt är väl troligen då en kopia, frankenur eller mer alldaglig variant gissar jag.

Men nyfiken på den om någon kan se något ytterligare på bilderna för ledtrådar? Boetten? Urverket?😀

logodials.jpg

Screenshot_20230410_204632_eBay.jpg

Screenshot_20230410_204619_eBay.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hemma igen efter en skön helg på landet, imorgon börjar vardagen igen...

Men gillade boetten på den här så var "tvungen" att köpa den.😅

Försökt reda ut lite runt den. Med Google Lens och translate och lite googlande verkar det vara en reklamklocka för ett buddist tempel i Sibirien i Buryats.


Tydligen finns en variant med 250 på och annan boett som var en jubileumsklocka av Poljot 1991. Dalai Lama var tydligen på plats då.


Den jag köpt är väl troligen då en kopia, frankenur eller mer alldaglig variant gissar jag.

Men nyfiken på den om någon kan se något ytterligare på bilderna för ledtrådar? Boetten? Urverket?😀

logodials.jpg

Screenshot_20230410_204632_eBay.jpg

Screenshot_20230410_204619_eBay.jpg

Boetten och urverket är ok, säkert kombon med. Urverket är ett 2414.

Tror eventuellt att jag har en till i samma boett-typ.
20230411_080403.jpg
 
Senast ändrad:
Topp