• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Watchvintage

Cartier
Vi går igenom en väldigt jobbig situation i familjen, så jag skalar tills vidare ner mitt engagemang i tråden. Dock vill jag gärna dela en fredagsbild på en Poljot-bestyckad Junkers-kronograf.

Ta hand om er och era nära och kära!

20230414_114036.jpg
Familjen först...❤
 

Watchvintage

Cartier
Äntligen! Nu har en godbit Scuba dude utan datum jag väntat på äntligen kommit🤗 Stort tack @Samlarn för tipset👍

Uret var i "fel" boett så bytte den till "rätt" 420 som i slutändan blev svindyrt inköp från Australien😅

Tarvar ett orange RAF band tror jag, kan bli gummi sen. Men nu ska den synas lite ordentligt tänker jag😀

20230415_113709.jpg

20230415_112513.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Äntligen! Nu har en godbit jag väntat på äntligen kommit🤗 Stort tack @Samlarn för tipset👍

Uret var i "fel" boett så bytte till den 420 som blev svindyrt inköp från Australien😅

Tarvar ett orange RAF band tror jag, kan bli gummi sen. Men nu ska den synas lite ordentligt tänker jag😀

20230415_113709.jpg

20230415_112513.jpg
Grattis till en grym Black Scuba dude no date big dots!👍😊
image.jpg
 

Samlarn

Rolex
Äntligen! Nu har en godbit Scuba dude utan datum jag väntat på äntligen kommit🤗 Stort tack @Samlarn för tipset👍

Uret var i "fel" boett så bytte den till "rätt" 420 som i slutändan blev svindyrt inköp från Australien😅

Tarvar ett orange RAF band tror jag, kan bli gummi sen. Men nu ska den synas lite ordentligt tänker jag😀

20230415_113709.jpg

20230415_112513.jpg
Jag är ganska förtjust i den där urtavlan. Lumeprickarna ser ut som large lumedots. I annonsen såg det lite skumt ut.
Klockan förtjänar en flong-ny 420-boett. Urtavlan ser helt ordinär ut men är ganska ovanlig. Den har bättre "balans" än urtavlan med datum, tycker jag.
Armbandet "bryter" fint mot klockan. Ett dykarur liksom.
 

MAz_666

Rolex
Jag är ganska förtjust i den där urtavlan. Lumeprickarna ser ut som large lumedots. I annonsen såg det lite skumt ut.
Klockan förtjänar en flong-ny 420-boett. Urtavlan ser helt ordinär ut men är ganska ovanlig. Den har bättre "balans" än urtavlan med datum, tycker jag.
Armbandet "bryter" fint mot klockan. Ett dykarur liksom.
Håller med till hundra. FÅ tavlor ser bättre ut just för att dom har datum.
För en gammelsmurf som måste ha läsglasögon +3 för att kunna se datumet, är det såååå onödigt.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Äntligen! Nu har en godbit Scuba dude utan datum jag väntat på äntligen kommit🤗 Stort tack @Samlarn för tipset👍

Uret var i "fel" boett så bytte den till "rätt" 420 som i slutändan blev svindyrt inköp från Australien😅

Tarvar ett orange RAF band tror jag, kan bli gummi sen. Men nu ska den synas lite ordentligt tänker jag😀

20230415_113709.jpg

20230415_112513.jpg

Snyggt fångat!

Har beställt lite fler reservverk idag, blev några fungerande klockor samtidigt när man ändå beställer (14st klockor varav en del skall användas som reservdelar).

Dagens...
20230415_135531.jpg
 

Watchvintage

Cartier
Sitter och jobbar idag, men man måste ju ha lite paus...😉

Så kollar lite på annat kul paket jag fick igår också🤗
Gillar verkligen Raketan! En "Keeper" som får vara en av de "36"😉

Klurar på lämpligt armband...Klockorna till höger är såna jag ska byta batteri i till småtjejerna😉❤️

Blev ett RAF grönt (Oliv?)! Passar fint till m90 skjorta/undertröjan😊Världens bästa tröja när man inte behöver skjorta etc som på jobbet😒

20230415_154620.jpg

20230415_155114.jpg

20230415_155441.jpg
 
Senast ändrad:

Watchvintage

Cartier
Frågan är vad man ska ha för klocka imorgon🤔

Min fru är kristen Syrianska men inte direkt praktiserande skulle jag säga😅
De flesta kristna över världen firar påsk imorgon, så vi ska möta upp släkten och kolla läget lite i Syriansk kyrkan.

Frågan är...vilken klocka ska man ha?
Alla är uppklädda och sätter på sig det finaste man har, inklusive attiraljer.

Lite "show off" sammanhang enligt mig vilket är lite kul ett par gånger per år😀

Vintage ryssur står nog generellt inte högt i kurs, men allt handlar om hur man säljer in det tänker jag😉

Bra storytelling och historia slår alltid sånt som bara handlar om pengar...

Inne på min Amphibia med lugs och armband jag fick av @Beo.
Andra förslag utifrån det ni sett av mina ryssur?😀

20230322_071554.jpg
 

MAz_666

Rolex
Sitter och jobbar idag, men man måste ju ha lite paus...😉

Så kollar lite på annat kul paket jag fick igår också🤗
Gillar verkligen Raketan! En "Keeper" som får vara en av de "36"😉

Klurar på lämpligt armband...Klockorna till vänster är såna jag ska byta batteri i till småtjejerna😉❤️

Blev ett RAF grönt (Oliv?)! Passar fint till m90 skjorta/undertröjan😊Världens bästa tröja när man inte behöver skjorta etc som på jobbet😒

20230415_154620.jpg

20230415_155114.jpg

20230415_155441.jpg
"Klockorna till vänster är småtjejernas ..."
Riktningsintresserad som man är tänker jag "coola brudar" - och härligt avslappnad genderfluid far!
;) 🤣🤣🤣:cool:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Sitter och jobbar idag, men man måste ju ha lite paus...😉

Så kollar lite på annat kul paket jag fick igår också🤗
Gillar verkligen Raketan! En "Keeper" som får vara en av de "36"😉

Klurar på lämpligt armband...Klockorna till höger är såna jag ska byta batteri i till småtjejerna😉❤️

Blev ett RAF grönt (Oliv?)! Passar fint till m90 skjorta/undertröjan😊Världens bästa tröja när man inte behöver skjorta etc som på jobbet😒

20230415_154620.jpg

20230415_155114.jpg

20230415_155441.jpg

Varför inte Raketan?! 350 funkar fint med. Vilken som helst funkar nog...

Edit:
Den med gult band!
Screenshot_20230415_172054_Chrome.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Frågan är vad man ska ha för klocka imorgon🤔

Min fru är kristen Syrianska men inte direkt praktiserande skulle jag säga😅
De flesta kristna över världen firar påsk imorgon, så vi ska möta upp släkten och kolla läget lite i Syriansk kyrkan.

Frågan är...vilken klocka ska man ha?
Alla är uppklädda och sätter på sig det finaste man har, inklusive attiraljer.

Lite "show off" sammanhang enligt mig vilket är lite kul ett par gånger per år😀

Vintage ryssur står nog generellt inte högt i kurs, men allt handlar om hur man säljer in det tänker jag😉

Bra storytelling och historia slår alltid sånt som bara handlar om pengar...

Inne på min Amphibia med lugs och armband jag fick av @Beo.
Andra förslag utifrån det ni sett av mina ryssur?😀

20230322_071554.jpg
Compressor!!!!!😍👌
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tror äntligen jag fått ordning på den här!
20230415_204436.jpg


Servade den häromdagen, trodde allt var frid och fröjd, men den gick bara kort och stannade. Den hade hyfsat amplitud i början och sedan bara dalande den tills den stannade helt.

Lossade rätt mycket, kugghjulen gick fint, förstod ingenting tills jag tog bort minutröret, då gick den som den skulle. Det visade sig att denna del till höger om urverket knep åt ett kugghjul som skall löpa fritt när klockan går, bytte delen och nu går den som den skall!
20230415_202230.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Okej, nu är den "klar", skall bara justera lite samt skaffa en ny kronografsekundvisare!
20230416_130542.jpg


Gav upp försöket att få dit en ny balans på gamla bryggan, flyttade fjäder men lyckades nog göra balansen skev under tiden (tror jag valde förstort hål som mothåll samt slog för hårt med hammaren!

Bild ifrån försöket.
20230412_211340.jpg


Det roliga är att klockan faktiskt gick ca 1.5 dygn trots skev balans, men gick inte och rucka då alla värden var utanför mätbara.

Så, jag tog en hel balans samt brygga ifrån datorverket. Stort tack till @Ackee för delarna!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Okej, nu är den "klar", skall bara justera lite samt skaffa en ny kronografsekundvisare!
20230416_130542.jpg


Gav upp försöket att få dit en ny balans på gamla bryggan, flyttade fjäder men lyckades nog göra balansen skev under tiden (tror jag valde förstort hål som mothåll samt slog för hårt med hammaren!

Bild ifrån försöket.
20230412_211340.jpg


Det roliga är att klockan faktiskt gick ca 1.5 dygn trots skev balans, men gick inte och rucka då alla värden var utanför mätbara.

Så, jag tog en hel balans samt brygga ifrån datorverket. Stort tack till @Ackee för delarna!
Snyggt jobbat och grann klocka!😍👍
 
Topp