Min resa med Vostok Amphibia började med en i 710-boett som jag sålde för jag tyckte den var för liten. På den här tiden var jag van vid 42mm flygare eller klossiga dykare. Sedan dess har jag vant mig vid mindre klockor, och tycker min 420 sitter kanon. Med det sagt tror jag inte det är många som inte håller med om att tex den här är en snyggare klocka i en bättre storlek
020-boett, dvs 41mm och 20mm mellan luggarna. Faktiskt riktigt snygg, och till ett fortfarande väldigt bra pris - långt under meraud, baltic, halios, eller till och med Seiko 5.
Det som gör att jag föredrar 420-boetten och originalvisare och dykring är att för mig sitter så mycket av amphibias personlighet där - en härlig blandning av ingenjörskonst och galenskap. Detta illustreras väldigt bra med den här bilden
Det är inte den snyggaste klockan, men det är helt klart en av de charmigaste. Jag försöker inte övertyga eller övertala någon, jag bara tänker högt. Försöker vi ta fram en tavla till en rysk klock-ikon? Försöker vi ta fram en rysk KS-klocka? Eller försöker vi ta fram en KS-klocka från en tillverkare som råkar vara rysk? Det första kanske tilltalar nördarna, medan det sista kanske ger ett större intresse?