• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Håller med! Har försökt köra på de mindre boetterna men är inte bekväm med att de är så små. 710 är ändå inte någon stor boett heller och det nyare 150 kan vara bra också.
Kan inget annat än hålla med,710 är kanonfin!:)

Ja jag röstar på antingen det välkända 710-caset.. Eller kanske det nyaste 020-caset:
02-case-size-max-1800.jpg


Här kommer en bild på en Komandirskie 020. (Raka ändlänkar och fel tavla och bezel. Ville bara ge er en känsla för hur caset ser ut.) Den nya länken finns även till detta case och boetten funkar som Amphibian också.
Vostok_Komandirskie_2416_020712-01-max-1800.jpg
 
Sjukt snygg, imponerande fixat!

Skulle nog tycka att loggan kan vara nåååågot mindre (och att man kanske kan ta bort texten under loggan eftersom det var så svåröversatt).

Sen är jag inte helt överens med 420-boetten p.g.a. de små luggarna och det smala måttet mellan luggarna; 18mm. Ska vi få fler på forumet att bli intresserade så tror jag att 710-boetten eller kanske den modernare 020-boetten är mer gångbar och blir lättare att få folk intresserade av.

Och så en tredje och sista tanke; i flera omgångar så har meranom sålt helt vita visare (samma design som originalvisarna men i vit färg). De är slut på meranoms hemsida just nu men om man kan få dem att tillverka dem till klockan så tror jag att det skulle passa tavlans vita färg bättre.

Håller med! Har försökt köra på de mindre boetterna men är inte bekväm med att de är så små. 710 är ändå inte någon stor boett heller och det nyare 150 kan vara bra också.
Min resa med Vostok Amphibia började med en i 710-boett som jag sålde för jag tyckte den var för liten. På den här tiden var jag van vid 42mm flygare eller klossiga dykare. Sedan dess har jag vant mig vid mindre klockor, och tycker min 420 sitter kanon. Med det sagt tror jag inte det är många som inte håller med om att tex den här är en snyggare klocka i en bättre storlek
Vostok_Amphibia_020B35_SS_Bracelet-max-1800.jpg

020-boett, dvs 41mm och 20mm mellan luggarna. Faktiskt riktigt snygg, och till ett fortfarande väldigt bra pris - långt under meraud, baltic, halios, eller till och med Seiko 5.
Det som gör att jag föredrar 420-boetten och originalvisare och dykring är att för mig sitter så mycket av amphibias personlighet där - en härlig blandning av ingenjörskonst och galenskap. Detta illustreras väldigt bra med den här bilden
Vostok-Amphibia-Review-420-Case-Profile.jpg

Det är inte den snyggaste klockan, men det är helt klart en av de charmigaste. Jag försöker inte övertyga eller övertala någon, jag bara tänker högt. Försöker vi ta fram en tavla till en rysk klock-ikon? Försöker vi ta fram en rysk KS-klocka? Eller försöker vi ta fram en KS-klocka från en tillverkare som råkar vara rysk? Det första kanske tilltalar nördarna, medan det sista kanske ger ett större intresse?
 
Min resa med Vostok Amphibia började med en i 710-boett som jag sålde för jag tyckte den var för liten. På den här tiden var jag van vid 42mm flygare eller klossiga dykare. Sedan dess har jag vant mig vid mindre klockor, och tycker min 420 sitter kanon. Med det sagt tror jag inte det är många som inte håller med om att tex den här är en snyggare klocka i en bättre storlek
Vostok_Amphibia_020B35_SS_Bracelet-max-1800.jpg

020-boett, dvs 41mm och 20mm mellan luggarna. Faktiskt riktigt snygg, och till ett fortfarande väldigt bra pris - långt under meraud, baltic, halios, eller till och med Seiko 5.
Det som gör att jag föredrar 420-boetten och originalvisare och dykring är att för mig sitter så mycket av amphibias personlighet där - en härlig blandning av ingenjörskonst och galenskap. Detta illustreras väldigt bra med den här bilden
Vostok-Amphibia-Review-420-Case-Profile.jpg

Det är inte den snyggaste klockan, men det är helt klart en av de charmigaste. Jag försöker inte övertyga eller övertala någon, jag bara tänker högt. Försöker vi ta fram en tavla till en rysk klock-ikon? Försöker vi ta fram en rysk KS-klocka? Eller försöker vi ta fram en KS-klocka från en tillverkare som råkar vara rysk? Det första kanske tilltalar nördarna, medan det sista kanske ger ett större intresse?
Kan inte säga emot mycket där. 420 är ikonisk och fantastisk men för mig var den tyvärr mer fantastisk på bild än på min arm (som är rätt smal ändå). Det är något med de smala luggarna som gjorde att jag tyckte den inte passade på varken läder eller nato. Körde den på länk ett tag men sålde sedan. Min 710 däremot har jag ångrat massor att jag sålde. Den passar dessutom på alla typer av band! :)
 
Kan inte säga emot mycket där. 420 är ikonisk och fantastisk men för mig var den tyvärr mer fantastisk på bild än på min arm (som är rätt smal ändå). Det är något med de smala luggarna som gjorde att jag tyckte den inte passade på varken läder eller nato. Körde den på länk ett tag men sålde sedan. Min 710 däremot har jag ångrat massor att jag sålde. Den passar dessutom på alla typer av band! :)
710 (snygg) eller 420 (bäst på min arm) för mig:cool:
 
Moddad Radio Room
Som jag beskrev tidigare så kom jag över en Radio Room urtavla som var skadad. Urtavlan verkar jag ha fått ordning på men tyvärr saknar jag delar för att återställa den till sitt orginalutförande. Istället för att ha grejerna ligga i en låda så sätter jag tillfälligt ihop den med andra delar så att den fyller en funktion. Här är bättre bilder på den:
20181210_radioroom2.jpg
20181210_radioroom1.jpg
 
Moddad Radio Room
Som jag beskrev tidigare så kom jag över en Radio Room urtavla som var skadad. Urtavlan verkar jag ha fått ordning på men tyvärr saknar jag delar för att återställa den till sitt orginalutförande. Istället för att ha grejerna ligga i en låda så sätter jag tillfälligt ihop den med andra delar så att den fyller en funktion. Här är bättre bilder på den:
20181210_radioroom2.jpg
20181210_radioroom1.jpg
Riktigt snygg!det där gjorde du bra!:)
 
Sitter och funderar på det här projektet med forumklockan som verkar ta form. Jag har inte bestämt mig för att delta men jag vill ju naturligtvis att den blir så bra som möjligt. Undrar om det inte är bra om man startar en egen tråd för projektet? Då samlas olika förslag bättre på samma ställe och riskerar inte att försvinna bland andra inlägg. Bara en idé.
 
Senast ändrad:
Min resa med Vostok Amphibia började med en i 710-boett som jag sålde för jag tyckte den var för liten. På den här tiden var jag van vid 42mm flygare eller klossiga dykare. Sedan dess har jag vant mig vid mindre klockor, och tycker min 420 sitter kanon. Med det sagt tror jag inte det är många som inte håller med om att tex den här är en snyggare klocka i en bättre storlek
Vostok_Amphibia_020B35_SS_Bracelet-max-1800.jpg

020-boett, dvs 41mm och 20mm mellan luggarna. Faktiskt riktigt snygg, och till ett fortfarande väldigt bra pris - långt under meraud, baltic, halios, eller till och med Seiko 5.
Det som gör att jag föredrar 420-boetten och originalvisare och dykring är att för mig sitter så mycket av amphibias personlighet där - en härlig blandning av ingenjörskonst och galenskap. Detta illustreras väldigt bra med den här bilden
Vostok-Amphibia-Review-420-Case-Profile.jpg

Det är inte den snyggaste klockan, men det är helt klart en av de charmigaste. Jag försöker inte övertyga eller övertala någon, jag bara tänker högt. Försöker vi ta fram en tavla till en rysk klock-ikon? Försöker vi ta fram en rysk KS-klocka? Eller försöker vi ta fram en KS-klocka från en tillverkare som råkar vara rysk? Det första kanske tilltalar nördarna, medan det sista kanske ger ett större intresse?
Jag tycker att projektet ska sikta på det sista ( KS-klocka som råkar vara rysk ). Projektet kanske mynnar ut i en "ikonisk" klocka? :)
 
Sitter och funderar på det här projektet med forumklockan som verkar ta form. Jag har inte bestämt mig för att delta men jag vill ju naturligtvis att den blir så bra som möjligt. Undrar om det inte är bra om man startar en egen tråd för projektet? Då samlas olika förslag bättre på samma ställe och riskerar inte att försvinna bland andra inlägg. Bara en idé.

Jo det vore nog smartare faktiskt!
Funderade även på att om man ska göra en sån där så kanske man borde lägga till den lite bättre länken, krona i rostfritt och urverkshållar-ring i stål (istället för plast) o.s.v. Skulle såklart kosta lite mer men det kan det ju vara värt.
Men som sagt; -en egen tråd vore nog bäst!
 
Skitbra idé! En Scuba dude utan datum i färger som projektet väljer! Snyggt! :cigar:
Jag är inne på samma tänk. Vill egentligen ha så lite ändringar som möjligt på en Vostok. Att göra som jag gjorde, bara exemplevis ändra lite på bubblan så att det blir en urtavla istället borde vara tillräckligt för att vias att det är en klockforum-utgåva. KS-loggan lite diskret någonstan kan också funka. Utan datum självklart om du frågar mig. I fucking hate datum.
 
Tillbaka
Topp