Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En snygg ryssdykare är aldrig felkan ju näästan va owg med en eller?nääääRyssfredag! (Har kört den sedan förra helgen så det kanske är fusk)
Galenskaper.En snygg ryssdykare är aldrig felkan ju näästan va owg med en eller?nääää
Trevlig klocka!om jag inte har helt fel här så tror jag 12'an är röd så den har garanterat bleknat med tiden,rätta mig om jag har fel.Äntligen får jag posta i denna underbara tråd. Är enligt uppgift en Vostok 2403, som är mjuk i uppdraget och håller tiden förvånansvärt bra (ej uppmätt i detalj dock)
En fråga dock. Finns det nån anledning till att så många av dessa har index vid 12 ”bortskrapat” (se sista bilden) ? Sett det på de flesta av denna modell jag sett på eBay!
Trevlig klocka!om jag inte har helt fel här så tror jag 12'an är röd så den har garanterat bleknat med tiden,rätta mig om jag har fel.
Rätt så!fin dinka är det!och min karlsson på taket 2403 hälsar!Haha det ante mig att jag skulle få svar direkt . När du säger det så anar jag nästan en rosasktig ton kring 12:an. Stör mig inte då jag tycker en vintageryss inte är komplett utan lite skönhetsfläckar!
Rätt så!fin dinka är det!och min karlsson på taket 2403 hälsar!
Tack!Jag skulle säga 80-90 men det låter jag nog nån annan svara tror jag.Tack! Jag gillar den verkligen . Går det att uppskatta ålder på en sådan? Enda märkningen är 631265 på baklocket.
Den där karlssonklockan är så cool. Gillar särskilt de assymetriska indexen
Tack!Jag skulle säga 80-90 men det låter jag nog nån annan svara tror jag.
!Låter rimligt! Tack för all hjälp. Nästa steg blir att hitta en lagom härjad ryssdykare .
Grattis!den var fin och välkommen i precission klubben!Då kom denne fina från Ukraina.
Tack det var ju en massa kul läsning man kunde hitta om urverket! Exempelvis: https://monochrome-watches.com/case-study-chronometer-zenith-calibre-135/Grattis!den var fin och välkommen i precission klubben!
Googla på vostok 2809 så hittar du massvis!Tack det var ju en massa kul läsning man kunde hitta om urverket! Exempelvis: https://monochrome-watches.com/case-study-chronometer-zenith-calibre-135/
Vet inte om det varit uppe i tråden förut, men läste en artikel där de gick igenom amerikanska presidenters klockor genom tiderna. Någon som hittat liknande information för ledarna från sovjettiden? Vill ju tro att de var trogna sina ideal och bar sovjetiska klockor framför västerländskt prål
Blancpain Aqua Lung.
This limited edition watch has a 40mm case and is 100m water resistant with a storied diving legacy from Blancpain.
Den har jag sett förut! Fin klocka, men även om herr Putin kanske har lika tydliga stormaktsambitoner som sina sovjetiska föregångare så tänkte jag framförallt på de äldre sovjetiska ledarna, från Jeltsin och bakåt .
Här är min gamla 420 med meranoms armband,borde nog gå att mickla ändbitarna på 20mm länk.du kolla föresten så tror jag länken är 20mm här med.Var det någon här som testat meranoms 20mm armband på ett 420 något annat case som är 18mm. Med ändlänkarna då också förstås. Är lite sugen på att testa ett men tänkte om hade en åsikt om det. Vill så gärna upp i 20mm på den där.
Jag var toknöjd med länken,bra kvalitet och skön på armen!Jo precis, första länken är 18 och sen ska man på med 20mm. Hur tyckte du att det var?
Jag har också haft 420 med den länken. Claspen på min länk låste inte helt 100% tight men i övrigt så var själva länken över förväntan. Passformen och bredd vid ändlänken och caset som du frågade om var det heller inga konstigheter med, -det såg bra ut!Jo precis, första länken är 18 och sen ska man på med 20mm. Hur tyckte du att det var?
Inte bra!lider med dig!hoppas det går bra idag ändå!Nu ligger Jag risigt till!
Tvingas köra Rolex i dag då frugan ville ”låna” Vostock!