• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

-RI-

Patek
2-Faktor
Det blev bronze idag. Snart iväg och lämna iväg paket till @branting 😊
(Jag står stilla)
20230621_103501-01.jpeg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Härligt att höra. Den där är riktigt snygg med. Är svag för brons. Har bara två zlatoust än så länge i brons. Kanske får bli en sådan där goding till samlingen framöver 😍

Facetune_28-05-2023-14-28-04.jpeg
Oj, vilken bild och klockan är ju helt fantastisk! Vart hittar jag en sådan? 🙂 Det tycker jag absolut att du ska skaffa dig, Amphibia bronze är en av mina favoriter i lilla samlingen. Inte helt lätt att hitta men dom finns där ute. Just denna släpptes 2017 i 200 exemplar, sandwich-urtavla med en grynig struktur. Sedan kom det en variant lite senare med sunburst-urtavla 🙂
 

branting

Cartier
Oj, vilken bild och klockan är ju helt fantastisk! Vart hittar jag en sådan? 🙂 Det tycker jag absolut att du ska skaffa dig, Amphibia bronze är en av mina favoriter i lilla samlingen. Inte helt lätt att hitta men dom finns där ute. Just denna släpptes 2017 i 200 exemplar, sandwich-urtavla med en grynig struktur. Sedan kom det en variant lite senare med sunburst-urtavla 🙂
Tack! Köpte just den som är på bilden från en samlare i Slovakien. Den har en meteoriturtavla från Muonionalusta i norra Sverige. Har tre andra zlatousts, varav en vanlig i brons. Dessa har jag köpt från https://www.poljot24.de/

IMG_7114.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
🤣🤣🤣Fasiken vad jag saknar skratt emojin.🙄

Förstår inte alls varför den försvann...Fattar inte heller de gröna nya emojis. Grön av avund?...Grön tumme och grön like? Komplicerar bara...🤔

Well, ingår i livet att lära sig vad man kan påverka och inte...😅

Det var väl någon som var lättkränkt? 😇

Saknar den meeeed! Fattar inte heller de nya...

Twemoji2_1f602.svg.png
 

Delgada

Patek
Gillar orange🤤🤤...stora siffror...🤤🤤...

Strukturen på boetten ser lite annorlunda ut från mina. Hur kommer det sig?🙂
Tja... min är ju rätt ny. Du kör väl mest med vintage. Skulle gissa att det är skillnad.
De nya 090 boetterna är kulblästrade eller liknande. Jag tror inte den ytbehandlingen finns på någon annan Vostok. Finns den på nån annan klocka alls ni känner till?
Finns även blanka / polerade men inte lika vanligt. Tror att @MAz_666 har eller har haft en blank 090.
20230621_192506.jpg
20230621_192520.jpg
20230621_192515.jpg

De gamla tonneau boetterna (119 va?) har väl någon slags centerline slipning. Snyggt!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Gillar orange🤤🤤...stora siffror...🤤🤤...

Strukturen på boetten ser lite annorlunda ut från mina. Hur kommer det sig?🙂

Tja... min är ju rätt ny. Du kör väl mest med vintage. Skulle gissa att det är skillnad.
De nya 090 boetterna är kulblästrade eller liknande. Jag tror inte den ytbehandlingen finns på någon annan Vostok. Finns den på nån annan klocka alls ni känner till?
Finns även blanka / polerade men inte lika vanligt. Tror att @MAz_666 har eller har haft en blank 090.
20230621_192506.jpg
20230621_192520.jpg
20230621_192515.jpg

De gamla tonneau boetterna (119 va?) har väl någon slags centerline slipning. Snyggt!

Klockbyte!
20230621_194741.jpg
 

MAz_666

Rolex
Tja... min är ju rätt ny. Du kör väl mest med vintage. Skulle gissa att det är skillnad.
De nya 090 boetterna är kulblästrade eller liknande. Jag tror inte den ytbehandlingen finns på någon annan Vostok. Finns den på nån annan klocka alls ni känner till?
Finns även blanka / polerade men inte lika vanligt. Tror att @MAz_666 har eller har haft en blank 090.
20230621_192506.jpg
20230621_192520.jpg
20230621_192515.jpg

De gamla tonneau boetterna (119 va?) har väl någon slags centerline slipning. Snyggt!
Stämmer. Haft en blank och en blästrad 090. Men övergav 090 till förmån för föregångaren 1190 som JAG tycker är lite coolare.
Gillar speciellt NVCh30 Gen2 där de tvingat upp gamla 1190 till 22mm.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaa... och att broder @Rikala också har en blank 090 får väl inte ses som nån överraskning... utan mer som en självklarhet. 🤣

Über cool mod förresten. 👍

Tack!
Har faktiskt ingen ny 090 med den matta ytan, får väl fixa det någon dag genom att köpa en boett o urverk (har en del tavlor som säkert skulle passa), vore kul o göra en ny mod...

Stämmer. Haft en blank och en blästrad 090. Men övergav 090 till förmån för föregångaren 1190 som JAG tycker är lite coolare.
Gillar speciellt NVCh30 Gen2 där de tvingat upp gamla 1190 till 22mm.

Jo, de gamla är coola med! Nvch30 är ännu coolare...
 

MAz_666

Rolex
Fick lite OldTunna-cravings.
En av de första civila tunnorna.
Som synes mycket influerad av NVCh-tavlorna; eller var det NVCh som smygtittade på denna när de togs fram?
Vostok Amphibian #1190728 från ca 1979.
Riktiga paddlar. Kupolkrona. Originalbezel.
MUMMA!!!
På tidsenligt sovjetiskt rassel.
PS: som synes förbereds midsommar!
IMG_2484.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fixade till OS-Molnian (den med boxaren) igår kväll sent, snodde delarna från den senaste Molnian med skeppet på baksidan då det urverket ändå inte fungerar.
Nu fungerar den felfritt att även dra upp med kronan!
20230621_224018.jpg
Vackert 3602-verk! Bra jobbat med att flytta delar. Det är inte så dumt det där med att Molnija-verk inom samma generation har delar som skall vara utbytbara. Men, då har du kvar att hitta delar till klockan med skeppet... :cool:
 
Topp