• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

branting

Cartier
Ingen av er kamrater som vill ta över denna för trådpris? 2000 inkl frakt 🙆🏻‍♂️
Kommer fullset. Inga extra band.
20230616_175907-01.jpeg
Klockan har nu fått en ny ägare och firar att jag gick på semester för 2 tim sedan. Tack för en otroligt trevlig, snabb och smidig affär 🙂
IMG_7376.jpeg
 

branting

Cartier
Jo, de nya klockorna från Buyalov är riktigt läckra. Kul med lite lite lyxigare segment som ändå känns Vostok. Tråkigt att de inte använder ryska urverk i dem. Någon som vet orsaken till det? Har inte heller hittat någon info om vart de tillverkas, även om det ryktas om att det är utanför Ryssland. Stämmer det sista, så känns det lite märkligt i tider som dessa. Att tillverka dem i ett land utan sanktioner, för att sedan transportera dem till ett land med sanktioner för att sedan sälja dem därifrån. Hur som helst, grymma klockor och nu är jag stolt ägare till en 😎
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Snygga klockor! Boetten ser väl i forman närmast ut ungefär som en variant på Vostoks 170, men bearbetad på ett helt annat sätt.

Verk från Seiko, kanske samma som sitter i deras Sports 5 GMT?

Jo, de nya klockorna från Buyalov är riktigt läckra. Kul med lite lite lyxigare segment som ändå känns Vostok. Tråkigt att de inte använder ryska urverk i dem. Någon som vet orsaken till det? Har inte heller hittat någon info om vart de tillverkas, även om det ryktas om att det är utanför Ryssland. Stämmer det sista, så känns det lite märkligt i tider som dessa. Att tillverka dem i ett land utan sanktioner, för att sedan transportera dem till ett land med sanktioner för att sedan sälja dem därifrån. Hur som helst, grymma klockor och nu är jag stolt ägare till en 😎

Ja, de är snygga. Gillade speciellt Goroda-inlägget.
Har ingen koll på vart de är tillverkade, Kina? Kanske boetten iallafall? (Killgissning)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo, de nya klockorna från Buyalov är riktigt läckra. Kul med lite lite lyxigare segment som ändå känns Vostok. Tråkigt att de inte använder ryska urverk i dem. Någon som vet orsaken till det? Har inte heller hittat någon info om vart de tillverkas, även om det ryktas om att det är utanför Ryssland. Stämmer det sista, så känns det lite märkligt i tider som dessa. Att tillverka dem i ett land utan sanktioner, för att sedan transportera dem till ett land med sanktioner för att sedan sälja dem därifrån. Hur som helst, grymma klockor och nu är jag stolt ägare till en 😎

Läste lite från intervjun med Dmitri som vart uppe i tråden tidigare.

Kanske inte helt ett svar på frågan varför de inte använder ryska urverk, men ändå:

"Buyalov Watches is just an idea to offer our current (and new) customers other movements."

 

Rikala

Patek
2-Faktor
Lumar o målar

Innan
20230623_213420.jpg


Under tiden
20230623_222212.jpg


Blev lite för ljus trots brytning, men målade till lite orange underifrån så det blev lite rost-look, ungefär som orginalet
20230624_101200.jpg

20230624_101208.jpg


Hittade dock inte min senast inköpta lumen, får nog ta och städa lite... 😅
Nu får det torka och sedan sättas ihop.
 
Topp