• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Lumar o målar

Innan
20230623_213420.jpg


Under tiden
20230623_222212.jpg


Blev lite för ljus trots brytning, men målade till lite orange underifrån så det blev lite rost-look, ungefär som orginalet
20230624_101200.jpg

20230624_101208.jpg


Hittade dock inte min senast inköpta lumen, får nog ta och städa lite... 😅
Nu får det torka och sedan sättas ihop.

Resultatet på plats.
20230624_135100.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hämtade ett paket idag! Lite jox från Ukraina!
20230624_140028.jpg


En titt på den första klockan, en härlig plastig reklamklocka! Lagom smutsig...
20230624_140335.jpg


Vanlig quartzverk, kinesiskt? Rostig batteri...
20230624_140610.jpg

20230624_140623.jpg


Rengörning
20230624_141916.jpg


Efter. Tickar på med nytt batteri!
20230624_144752.jpg

колекція, det är ukrainska och betyder samling. Samling av kapsyler? Lite oklart.
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Och funderar lite på händelserna i Ryssland idag.
Någon form av kollaps verkar förestående.
Håller mina funderingar till klockfronten.
Jag tror inte det blir en ny Ostwok lösning som på 90 talet.
Det är nog kinesisk tillverkning vi kommer se framöver.
Buyalov design verkar bara vara förtrupp.
Kanske kan vara bra att hålla i sina rysktillverkade amphibior.
Och nu är vinet slut.
20230624_191610.jpg

Vi ses i vostok tråden.
Karaoke där.
 

Watchvintage

Cartier
Lumar o målar

Innan
20230623_213420.jpg


Under tiden
20230623_222212.jpg


Blev lite för ljus trots brytning, men målade till lite orange underifrån så det blev lite rost-look, ungefär som orginalet
20230624_101200.jpg

20230624_101208.jpg


Hittade dock inte min senast inköpta lumen, får nog ta och städa lite... 😅
Nu får det torka och sedan sättas ihop.
Kul att se ett proffs in action😀👍
Målade du visaren röd också?
Den oranga, förstod jag rätt körde du den underifrån på lumen?
Vilken typ av färg använder du?

Har förresten problem med en minutvisare som inte vill sitta kvar riktig. Dvs glider. Vad kan man göra åt det? Kan man få hålet trängre på något vänster?...Nog inte mycket som krävs.
 
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Kocken misslyckades med sin komposition. Tur att han erbjuds vägledning av Aviator för att åter leverera ett adekvat resultat.

Screenshot_20230624_221002_Gallery.jpg


Midsommarkocken hälsar, att om ni vågar, så ge er på dessa västerbottensmuffins med skagen och rejer 👌🏻Lömskt goda, kamrater!

Screenshot_20230624_221136_Samsung Internet.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_20230624_221136_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230624_221136_Samsung Internet.jpg
    144.5 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Och funderar lite på händelserna i Ryssland idag.
Någon form av kollaps verkar förestående.
Håller mina funderingar till klockfronten.
Jag tror inte det blir en ny Ostwok lösning som på 90 talet.
Det är nog kinesisk tillverkning vi kommer se framöver.
Buyalov design verkar bara vara förtrupp.
Kanske kan vara bra att hålla i sina rysktillverkade amphibior.
Och nu är vinet slut.
20230624_191610.jpg

Vi ses i vostok tråden.
Karaoke där.

"Kollaps" 😂😘 Verkar inte riktigt som det du...
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Kul att se ett proffs in action😀👍
Målade du visaren röd också?
Den oranga, förstod jag rätt körde du den underifrån på lumen?
Vilken typ av färg använder du?

Har förresten problem med en minutvisare som inte vill sitta kvar riktig. Dvs glider. Vad kan man göra åt det? Kan man få hålet trängre på något vänster?...Nog inte mycket som krävs.

Proffs vet e fasen, har inte lumat så mycket, men tack ändå.

Visaren målade jag röd ja. Jag blandade i lite av den oranga färgen i lumen, men blev ju inte helt rätt så jag la på ren orange färg lite halvslarvigt på baksidan, lyser igenom lite lagom.

Ingen aning vad det är för färg, fick med en spruta med färgen i ett lume-kit jag beställde för några år sedan.

Jag har bytt visare när de inte sitter, skulle dock tro att det går o åtgärda på något sett, vet dock inte hur.
 

Watchvintage

Cartier
Godmorgon😀
Blev den här idag!

Hade lite annonser på tradera igår.
Ett ur som förvånade mig inte såldes var min Vostok Ministral med original armband och paddlar. Jobbar från landet from slutet på veckan så lägger inte ut nya annonser på tradera, får bli till hösten i sånt fall. Men om någon i tråden är intresserad så skicka PM. Här är lite info för den intresserade😀


20230626_080457.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Godmorgon😀
Blev den här idag!

Hade lite annonser på tradera igår.
Ett ur som förvånade mig inte såldes var min Vostok Ministral med original armband och paddlar. Jobbar från landet from slutet på veckan så lägger inte ut nya annonser på tradera, får bli till hösten i sånt fall. Men om någon i tråden är intresserad så skicka PM. Här är lite info för den intresserade😀


20230626_080457.jpg
Du har PM. Bra år på den där 😊
 

Watchvintage

Cartier
Jag är tvåa på bollen nu tror jag. Tröttnar du på den kan jag vara intresserad.

Eller om nån annan har nån hyfsad Ministerial ni vill bli av med får ni gärna pm,a.
@-RI- slog till, rätt köpare tycker jag, inte alla som har en Ministry med sitt födelseår ingraverat!
Ödet att den inte såldes, den behövde komma till rätt köpare, grattis till bra köp!

Däremot förlust för mig igen, fördjävligt😅 Kassan för rockad i samlingen blir bara mindre och mindre desto mer jag säljer😂

Blev jätteförvånad att den inte gick på Tradera, likväl som andra klockor som inte såldes och var fina.

Men min vanliga tur...Sluttider på Tradera under högtidsledighet verkar vara mitt signum😅
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
@-RI- slog till, rätt köpare tycker jag, inte alla som har en Ministry med sitt födelseår ingraverat!
Ödet att den inte såldes, den behövde komma till rätt köpare, grattis till bra köp!

Däremot förlust för mig igen, fördjävligt😅 Kassan för rockad i samlingen blir bara mindre och mindre desto mer jag säljer😂

Blev jätteförvånad att den inte gick på Tradera, likväl som andra klockor som inte såldes och var fina.

Men min vanliga tur...Sluttider på Tradera under högtidsledighet verkar vara mitt signum😅
Jag är supernöjd med köpet, den tickar alla boxar för min del. Kul att den kommer med länk också! Tack för en trevlig affär kamrat 😊
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En titt på två till...

En Prim, från Tjeckoslovakien! Min första från denna gamla kommuniststat. Ingen aning om ålder, men landet delades 1993 så antagligen innan det.

Innan
20230626_201504.jpg


Urverk
20230626_203622.jpg


Efter, fick sig ett nytt nos glas. Behöver servas, går inte
20230626_203911.jpg



En äldre Vostok 2209

Innan
20230625_231359.jpg


Efter
20230626_220919.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon! Jag kör Telemeter-tisdag idag med civil Poljot-kronograf i exportutförande från första halvan av 80-talet. Gamla loggan och lite fetare typsnitt på datumskivans siffror. "USSR" är uppdelat på båda sidorna av siffran 10 på telemeterskalan.
20230627_072315.jpg
 
Topp