• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Watchvintage

Cartier
Attans...åkte ner i kaninhålet igen och köpte en till klocklåda...😳

Ändrade planer...istället för totalt max 36 ryssur (3x12 lådor) är den nya given 48...Bara att erkänna sig besegrad...

Otroligt vilken dålig självdisciplin jag har gällande just ryssur🤣

Screenshot_20230813_213544_Amazon Shopping.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Attans...åkte ner i kaninhålet igen och köpte en till klocklåda...😳

Ändrade planer...istället för totalt max 36 ryssur (3x12 lådor) är den nya given 48...Bara att erkänna sig besegrad...

Otroligt vilken dålig självdisciplin jag har gällande just ryssur🤣

Screenshot_20230813_213544_Amazon Shopping.jpg

😂 Kul!

Beställde själv 10st till ryssar igår, finns alldeles för mycket kul o köpa 😅😁
 

MAz_666

Rolex
Attans...åkte ner i kaninhålet igen och köpte en till klocklåda...😳

Ändrade planer...istället för totalt max 36 ryssur (3x12 lådor) är den nya given 48...Bara att erkänna sig besegrad...

Otroligt vilken dålig självdisciplin jag har gällande just ryssur🤣

Screenshot_20230813_213544_Amazon Shopping.jpg
En annan lösning är att köpta ett fixt antal klockplatser i lådor, och sedan ha ett antal liggande utanför. Har jag hört funkar ...
:eek:;)🤣🤣🤣🤣:cool:
 

Delgada

Patek
Första arbetsdag efter semestern, Ministry monday?
Satt på favoritbezeln och nytt armband, blev coolt tycker jag😎

Däremot upptäckte jag att minutvisaren verkar inte hänga med utan slirar, aldrig får man vara riktigt glad😅

20230814_081803.jpg

20230814_081808.jpg
Verkligen snygg kombination med tavla, bezel och armband. Kan inte bli bättre. 👍
Beträffande den slirande minutvisaren finns nog de som är ca tusen gånger bättre än jag att svara.... men tänkte... går den mot glaset och bromsas därför?
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Verkligen snygg kombination med tavla, bezel och armband. Kan inte bli bättre. 👍
Beträffande den slirande minutvisaren finns nog de som är ca tusen gånger bättre än jag att svara.... men tänkte... går den mot glaset och bromsas därför?
Nej jag tror inte det stämmer. Om minutvisaren tar i glaset så fastnar den i sekundvisaren först. Det vanligaste felet är slirande minutrör, jag haft haft det på någon Vostok också. Ganska enkelt att fixa med en nål och en nagelsax men man måste in bakom urtavlan. Sök på cannon pinion slipping så hittar du instruktioner
 

Watchvintage

Cartier
Verkligen snygg kombination med tavla, bezel och armband. Kan inte bli bättre. 👍
Beträffande den slirande minutvisaren finns nog de som är ca tusen gånger bättre än jag att svara.... men tänkte... går den mot glaset och bromsas därför?
Tack! Vad kul😀
Gillade själv kombinationen.

Tror inte det har med glaset att göra. Får öppna och kolla lite...
 

Delgada

Patek
Nej jag tror inte det stämmer. Om minutvisaren tar i glaset så fastnar den i sekundvisaren först. Det vanligaste felet är slirande minutrör, jag haft haft det på någon Vostok också. Ganska enkelt att fixa med en nål och en nagelsax men man måste in bakom urtavlan. Sök på cannon pinion slipping så hittar du instruktioner
Så klart att inte minutvisaren tar i glaset om inte sekundvisaren gör det. Allt är så självklart efter att nån annan sagt det. I backspegeln vet man alltid rätt...🙂👍
Nu rodelträning.
20230814_190100.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nyförvärvet kom idag!en Luch med bus trevlig tavla,slimmad och snygg men svår att fånga på bild!😍👍
IMG_4113.jpeg

IMG_4115.jpeg

Riktigt cool!
Vad är det för urverk i den där?

Men den stora frågan är det för märke? Lite otydligt då det knappt står märket på tavlan 🤪🙃

Blir lite påmind om Vostoktavlan jag har i lite samma tema, har för mig att den ligger o skrotar och väntar på bli insatt. Får ta o rota lite...
 

Beo

Patek
Riktigt cool!
Vad är det för urverk i den där?

Men den stora frågan är det för märke? Lite otydligt då det knappt står märket på tavlan 🤪🙃

Blir lite påmind om Vostoktavlan jag har i lite samma tema, har för mig att den ligger o skrotar och väntar på bli insatt. Får ta o rota lite...
Tack!det är en Luch och verket har jag glömt att kolla men det ska jag göra!👍😊
 
Topp