• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens
20230807_125116.jpg
 

MAz_666

Rolex
MinistryMåndag!
Old Ministry #710696 från ca 1983.
Vinklade luggar; paddelvisare; kupolkrona. MUMS!
På lyxläder som jag (om jag inte minns fel) fick på nån goding av @Beo
Tillsammans med en tavla gjord från foto från mitt besök vid Qutb Minar i New Delhis utkanter.
IMG_2618.jpeg
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tror det finns en på Tradera om jag inte såg fel. Utropspris 750 kr och ”köp nu”pris på typ 1300 kr om jag inte minns fel.
Tack för tipset!
Frågar du mig (just nu) är 1300 ett överpris. Ha is i magen, och bjud inte mer än 999kr.
Det kommer flera, till vettigare priser.
1300kr är absolut överpris, men med tanke på exporten/produktionen från Ryssland så är det kanske vad dom går för idag? Gillade inte tavlan så lär ändå inte bli köp tyvärr.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Otur. Jag sålde två st 420 i våras/ början av sommaren.
Du skulle ju kunna chansa på en köpannons här på KLOCKSNACK. Det kan ju hända att den köparen flippar vidare.
Detta är min enda kvarvarande 420 som jag dock betraktar som en keeper.
20230808_205924.jpg
20230808_205916.jpg
Såg annonsen och var nära på att köpa bägge dina 420. Men jag är i behov av datum, så lät bli att köpa..
 

Samlarn

Rolex
Sportat en frankenklocka de senaste dagarna.
Det är bättre att sätta ihop delar till en frankenklocka än att de ska ligga i lådor tills man får ihop delar till en orginaluppsättning, tycker jag.
IMG_20230808_161335.jpg

Det ni ser i bakgrunden är resterna av den murstock som jag beskrivit i tidigare inlägg. Nu är den helt nerbilad till marken. Det är bara armeringsjärn som sticker upp nu. Det blir vinkelslipen på det vid nästa tillfälle.
 

MAz_666

Rolex
Hemmaarbeten igår, så både missade och hann ej med TonneauTisdagen. Så vi kör idag!
En av mina klenoder.
En av de allra första (civila) sovjetiska dykartunnorna.
Svarta ”in-the-spirit-of NVCh”-tavlan; kupolkrona; grym vintagefärg på lumen; original-stål.
Ren klockkärlek.
Vostok Amphibian #1190728; ca 1979.
IMG_2624.jpeg
 

Delgada

Patek
Sportat en frankenklocka de senaste dagarna.
Det är bättre att sätta ihop delar till en frankenklocka än att de ska ligga i lådor tills man får ihop delar till en orginaluppsättning, tycker jag.
IMG_20230808_161335.jpg

Det ni ser i bakgrunden är resterna av den murstock som jag beskrivit i tidigare inlägg. Nu är den helt nerbilad till marken. Det är bara armeringsjärn som sticker upp nu. Det blir vinkelslipen på det vid nästa tillfälle.
Franken låter lite negativt. En kreativ modd tycker jag låter bättre. Riktigt snygg den där. Den tål att presenteras med fler bilder.👍
Själv kör jag 420 med vitt tropic i hopp om att sommaren ännu inte är över.
20230809_100803.jpg

Ovädret Hans har dock gjort sitt bästa för att jag ska börja snegla på bund-banden redan i augusti.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Sportat en frankenklocka de senaste dagarna.
Det är bättre att sätta ihop delar till en frankenklocka än att de ska ligga i lådor tills man får ihop delar till en orginaluppsättning, tycker jag.
IMG_20230808_161335.jpg

Det ni ser i bakgrunden är resterna av den murstock som jag beskrivit i tidigare inlägg. Nu är den helt nerbilad till marken. Det är bara armeringsjärn som sticker upp nu. Det blir vinkelslipen på det vid nästa tillfälle.

Här är en äkta franken jag satt ihop, eller är det en modd? En arkivbild.

Slavaboett, Vostok urverk + tavla
20220410_201006.jpg
 
Topp