• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Idag kör vi en giftgrön Raketa-UFO på smalt originalläder i regnet.
IMG_2627.jpeg
Lite kul/irriterande då man gör till sig och står på staden och tar bild, lägger upp, och sedan i efterhand ser att fokus ligger på kronan - och resten av klockan ligger i ett töcken!
Jävelberg!
🤬😡;)🤣🤣🤣
 
Om någon skulle fundera. Så har Agat förtydligat att 46mm zlatoustarna tydligen är kvinnoklockor. Så nu vet vi det 😂

Kan för övrigt rekommendera att spana in Agats zlatoustsida på Instagram om man har lite tid över. En orgie i matchokultur och maskulinitet. Marknadsföringen av klockor skiljer sig åt mellan olika länder minst sagt 🤔
IMG_8248.jpeg
 
Kom hem inatt med minsta tjejen och imorgon börjar vardagen igen. Hon börjar ettan i ny skola och är taggad🥰

Skönt att komma hem till sina ryssur och ett litet paket🤗

Första nyare uret jag köpt. Öppnade glad i hågen baksidan för att kolla lite. Då låg en skruv lös, jag skruva in den igen där den passade😅

Då slutade den fungera och plötsligt går den inte att vrida upp. Som att kronan inte hittar rätt läge. Klart bittert😠

Någon som har tips på hur den kan komma igång igen?...😳

20230813_130658.jpg

20230813_130927.jpg
 
Kom hem inatt med minsta tjejen och imorgon börjar vardagen igen. Hon börjar ettan i ny skola och är taggad🥰

Skönt att komma hem till sina ryssur och ett litet paket🤗

Första nyare uret jag köpt. Öppnade glad i hågen baksidan för att kolla lite. Då låg en skruv lös, jag skruva in den igen där den passade😅

Då slutade den fungera och plötsligt går den inte att vrida upp. Som att kronan inte hittar rätt läge. Klart bittert😠

Någon som har tips på hur den kan komma igång igen?...😳

20230813_130658.jpg

20230813_130927.jpg
Den skruven är för att hålla balansbryggan på plats!antagligen nyper balansen lite.🙁
 
Kom hem inatt med minsta tjejen och imorgon börjar vardagen igen. Hon börjar ettan i ny skola och är taggad🥰

Skönt att komma hem till sina ryssur och ett litet paket🤗

Första nyare uret jag köpt. Öppnade glad i hågen baksidan för att kolla lite. Då låg en skruv lös, jag skruva in den igen där den passade😅

Då slutade den fungera och plötsligt går den inte att vrida upp. Som att kronan inte hittar rätt läge. Klart bittert😠

Någon som har tips på hur den kan komma igång igen?...😳

20230813_130658.jpg

20230813_130927.jpg

Lossa skruven lite igen och jämka lite försiktigt på bryggan tills balansen rör sig. Skruva åt försiktigt.
Är vad jag skulle gjort. Borde fungera tycker jag.
 
Kom hem inatt med minsta tjejen och imorgon börjar vardagen igen. Hon börjar ettan i ny skola och är taggad🥰

Skönt att komma hem till sina ryssur och ett litet paket🤗

Första nyare uret jag köpt. Öppnade glad i hågen baksidan för att kolla lite. Då låg en skruv lös, jag skruva in den igen där den passade😅

Då slutade den fungera och plötsligt går den inte att vrida upp. Som att kronan inte hittar rätt läge. Klart bittert😠

Någon som har tips på hur den kan komma igång igen?...😳

20230813_130658.jpg

20230813_130927.jpg
Ibland måste man ha en liten mässingsbricka under balansen för att den ska hamna på rätt höjd. Kanske den också ligger i klockan? Ser ut såhär:
IMG_6095.jpeg
 
Tillbaka
Topp