Samlarn
Silver
Hej PerH!Har rätt länge varit sugen på att doppa tån i den ryska pölen, men aldrig riktigt kommit till skott förrän härromdagen då jag snappade upp denna Strela Cosmos Poljot 3133 från en kollega på jobbet. Riktigt riktigt trevlig på alla sätt och vis. Så nu sitter jag och plöjer nätet efter all info och historia som går att hitta. Superkul! Hej alla nya vänner i denna tråd. Seriöst tack för allt ni berättar!
Grattis till en fin klocka och välkommen ner i "kaninhålet"! Härifrån kan du krypa i samma gångar som alla vi andra. Gångarna kan leda till coola klockor som rent tekniskt är ganska finurliga eller om du väljer att plöja noga bland informationen och historia på nätet, hitta väldigt unika klockor som knyter an till inte bara sovjetisk historia utan även till världshistoria. Jag tänker på orginalet till Strelan du visar ovan.
Strelan är egentligen den första klockan som en människa bär ute i rymden. Jag vet att Gagarin inte hade en Strela när han - som första människa - flyger ut i rymden.
Leonov genomför - med stort besvär - den första rymdpromenaden 1965 och då bär han en Strela 3017.
Senast ändrad: