• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Men den sekundvisaren är ju typ 100% ascool! 😍

Jo, kanske blir som sekund istället! Får se.. 😁

Edit: man skulle också kunna köra den som timvisare genom att sätta ihop med en annan visare 😁
20231031_114158.jpg

Senast ändrad:
Sure!

Blånerade visare
20231031_195542.jpg

Baksidan
20231031_195559.jpg

Insidan
20231031_195649.jpg

Noterade att denna är klart tyngre än de övriga jag har, bla baklocket är tjockare. Känns riktigt premium 😇
En riktig skönhet, både på in- och utsida. Vackert 3602-verk! 😍 Mina "tåg-ur" är också betydligt tjockare och även tyngre jmf de vanliga. Jag har för mig att det är så att dessa är bättre skyddade mot magnetiska fält, typ.
Sidan nedan har jag länkat till tidigare, men den är rätt bra för den som vill läsa mer om dessa klockor och även lära sig om kopplingen till Rolex...

Nytt klockmärke för mig. Många olika modeller har de oavsett. Intressanta former i flera fall.

Japp, finns mycket fint o lite annorlunda, ungefär som Bulova som gör lite annorlunda boetter istället för att bara göra mainstream som de flesta märken.

Lite synd att ukrainarna inte har egen tillverkning av urverk, det hade gjort det ännu bättre!

Varit lite frånvarande i tråden, livet kommer emellan😅

Men idag fick jag chansen att träffa @Delgada! Det tarjar ett inlägg.

Vi möttes faktiskt inte utifrån ryssur utan annat sammanhang. Men en riktigt trevlig ny bekantskap, vi kommer definitivt ses igen! 👍😀

Otroligt trevliga människor i den här tråden måste jag säga, även i verkliga livet av de jag haft förmånen att träffa!😀

Naturligtvis ryssur dagen till ära😉

20231101_153710.jpg

Senast ändrad:
Rurik
Novgorod
Kievskaja Rus'
Rus'
Moskva
Velikaja Rus'
Rossija
Rossijskaja Imperia
Rossijskaja Respublika
RSFSR
CCCP
Rossijskaja Federatsija

Under flera hundra år en del av min historia. Er?!

Nån långt tillbaka gifte sig i Ryssland, får kolla på't igen då minnet sviker lite. Kan vart något kungligt eller liknande.

En kunglig Vostok för topic, lite sugen på den här (som så mycket annat)...
image (3).jpeg

Eller inte, vem vet... 🤔😁
Det är inget fel med att vara ryss. Du är ju en tillgång i det här forumet.
Politiskt tycker jag att Ryssland "seglar fel" just nu. Jag hoppas att de ändrar kurs. En diskussion för ett annat forum såklart.
Vikingar reste i österled i flera hundra år. Det är klart att vi har satt våra spår.
Det finns fler kulturer som har format dagens Ryssland.

Det är inget fel med att vara ryss. Du är ju en tillgång i det här forumet.
Politiskt tycker jag att Ryssland "seglar fel" just nu. Jag hoppas att de ändrar kurs. En diskussion för ett annat forum såklart.
Vikingar reste i österled i flera hundra år. Det är klart att vi har satt våra spår.
Det finns fler kulturer som har format dagens Ryssland.
Ryssland är för tillfället tyvärr ute och snedseglar å det grövsta. Kärleken till klockor tillverkade i Sovjet/Ryssland består dock i väntan på att Ryssland skall segla tillbaka in till lugnt vatten i rätt hamn igen.

Tillbaka
Topp