Men den sekundvisaren är ju typ 100% ascool!
Jo, kanske blir som sekund istället! Får se..
Edit: man skulle också kunna köra den som timvisare genom att sätta ihop med en annan visare
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men den sekundvisaren är ju typ 100% ascool!
Nytt klockmärke för mig. Många olika modeller har de oavsett. Intressanta former i flera fall.Om allt vill sig väl och gudarna är med mig så kommer jag snart ha beställt en Kleynod!
Fin Molnija. Den vill vi se mer av! Just det, måste ju ha fickur någon dag på jobbet...Hämta paket idag, kommer snart visa mer av Molnian, men tar igen mig då jag mår lite lätt illa (självförvållat, stor skål med godis på jobbet idag)...
Vi tar ett par skrämmande bilder med...
Dagens middag
Fin Molnija. Den vill vi se mer av! Just det, måste ju ha fickur någon dag på jobbet...
Grävde djupt i klocklådan för att hitta något som inte roterar så ofta. Julia heter skeppet på urtavlan.
En riktig skönhet, både på in- och utsida. Vackert 3602-verk! Mina "tåg-ur" är också betydligt tjockare och även tyngre jmf de vanliga. Jag har för mig att det är så att dessa är bättre skyddade mot magnetiska fält, typ.Sure!
Blånerade visare
Baksidan
Insidan
Noterade att denna är klart tyngre än de övriga jag har, bla baklocket är tjockare. Känns riktigt premium
Nytt klockmärke för mig. Många olika modeller har de oavsett. Intressanta former i flera fall.
Black Raven: en villhöver-graal!!!Godmorgon!
Inte Sturmanskien i bäst skick i min samling men definitivt en av de coolaste och minst vanliga. "Black Raven" daterad till Q3-87.
Finns många olika fickur, den här tror jag det är första gången jag ser.
Ah! Du är ryss? Perfekt tillgång i ett forum för ryska klockor ju.Rurik
Novgorod
Kievskaja Rus'
Rus'
Moskva
Velikaja Rus'
Rossija
Rossijskaja Imperia
Rossijskaja Respublika
RSFSR
CCCP
Rossijskaja Federatsija
Under flera hundra år en del av min historia. Er?!
Eller inte, vem vet...Ah! Du är ryss? Perfekt tillgång i ett forum för ryska klockor ju.
Några av namnen är bekanta förstås.
Rurik
Novgorod
Kievskaja Rus'
Rus'
Moskva
Velikaja Rus'
Rossija
Rossijskaja Imperia
Rossijskaja Respublika
RSFSR
CCCP
Rossijskaja Federatsija
Under flera hundra år en del av min historia. Er?!
Det är inget fel med att vara ryss. Du är ju en tillgång i det här forumet.Eller inte, vem vet...
Ryssland är för tillfället tyvärr ute och snedseglar å det grövsta. Kärleken till klockor tillverkade i Sovjet/Ryssland består dock i väntan på att Ryssland skall segla tillbaka in till lugnt vatten i rätt hamn igen.Det är inget fel med att vara ryss. Du är ju en tillgång i det här forumet.
Politiskt tycker jag att Ryssland "seglar fel" just nu. Jag hoppas att de ändrar kurs. En diskussion för ett annat forum såklart.
Vikingar reste i österled i flera hundra år. Det är klart att vi har satt våra spår.
Det finns fler kulturer som har format dagens Ryssland.