• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nedbäddad i ”man flu”… Rastlös och lite ”tycka-synd-om-sig-själv” = impulsinköp av ytterligare en Zlatoust 😬 Spännande att se hur postgången från Bulgarien fungerar.

På bilden en lite Zlatoust med urtavla från Gibeon-meteorit från Namibia. Betydligt grövre windmanstätten-mönster än den andra jag har med med Muonionalusta-meteorit.
IMG_8727.jpeg

Senast ändrad:
Nedbäddad i ”man flu”… Rastlös och lite ”tycka-synd-om-sig-själv” = impulsinköp av ytterligare en Zlatoust 😬 Spännande att se hur postgången från Bulgarien fungerar.

På bilden en lite Zlatoust med urtavla från Gibeon-meteorit från Namibia. Betydligt grövre windmanstätten-mönster än den andra jag har med med Muonionalusta-meteorit.
IMG_8727.jpeg
Fy f..n!krya på dig och min bronzare hälsar dina Zlatisar!😄👍
image.jpg

IMG_8727.jpeg

Jo, än så länge har jag inte råkat ut för några missöden vad gäller postgången från alla de länder jag beställt ifrån. Enda undantaget en klocka från Ukraina som tog omvägen via USA på vägen hit. Inte heller blivit blåst. Förr eller senare lär det väl hända.

Grym klocka det där, grattis till ytterligare en otrolig klocka!
Var själv nära på och slå till på en, men är för snål... 😅

Själv har jag blivit lurad tre gånger, två i sverige och en i ukraina. Tar det som lärpengar dock och något man tyvärr får räkna med om man köper mycket...

Edit: krya på dig!

Senast ändrad:
Grym klocka det där, grattis till ytterligare en otrolig klocka!
Var själv nära på och slå till på en, men är för snål... 😅

Själv har jag blivit lurad tre gånger, två i sverige och en i ukraina. Tar det som lärpengar dock och något man tyvärr får räkna med om man köper mycket...

Edit: krya på dig!
Tack! Nästa blir en i brons och stål med en mokume-urtavla i upphettad titan och brons 🤤 Följer dess resa nu på sin väg till min brevlåda 🙂
IMG_8734.jpeg

Tack, den blev rätt bra... Din pamphibia har lämnat boet nu va?
Jo så fick det bli. Den var lite för lik min svarta 090 och om man behöver plats i klocklådan kan man inte ha dubbletter.
20230910_123703.jpg
20230716_133536.jpg

Man kunde ju ha flyttat den orangea bezeln till pamphibian och sålt tunnan med slät bezel. Men tveksamt hur lättsålt det hade varit, och jag är rätt förtjust i 090 tunnan. Den är lite kaxigare på något sätt. Inte som en vanlig klocka utan sticker ut. 170 boetten är mer som klockor i allmänhet.

Jag inser att flera i den här tråden verkligen inte förstår vad jag menar med att man inte kan ha klockor som liknar varandra för mycket.🤣
Men vi är ju alla olika. Jag är ju inte direkt samlare utan bara en tjomme som gillar coola och snygga klockor.
Nu har jag fyra amphibior kvar och dessa kommer definitivt stanna.
Två tunnor, en svart och en vit.
20220916_161749.jpg

20221010_071129.jpg

Så har jag kvar min 710 som var min allra första vostok. Så den får så klart stanna.
20230828_174225.jpg

Och en röd-moddad 420 som även den känns som en klar keeper.
20231025_165714.jpg

Nåja.. även om jag inte är direkt nån samlare så är ju fyra utvalda klockor ändå en liten samling.
Ha en fin kväll vänner.

Jo så fick det bli. Den var lite för lik min svarta 090 och om man behöver plats i klocklådan kan man inte ha dubbletter.
20230910_123703.jpg
20230716_133536.jpg

Man kunde ju ha flyttat den orangea bezeln till pamphibian och sålt tunnan med slät bezel. Men tveksamt hur lättsålt det hade varit, och jag är rätt förtjust i 090 tunnan. Den är lite kaxigare på något sätt. Inte som en vanlig klocka utan sticker ut. 170 boetten är mer som klockor i allmänhet.

Jag inser att flera i den här tråden verkligen inte förstår vad jag menar med att man inte kan ha klockor som liknar varandra för mycket.🤣
Men vi är ju alla olika. Jag är ju inte direkt samlare utan bara en tjomme som gillar coola och snygga klockor.
Nu har jag fyra amphibior kvar och dessa kommer definitivt stanna.
Två tunnor, en svart och en vit.
20220916_161749.jpg

20221010_071129.jpg

Så har jag kvar min 710 som var min allra första vostok. Så den får så klart stanna.
20230828_174225.jpg

Och en röd-moddad 420 som även den känns som en klar keeper.
20231025_165714.jpg

Nåja.. även om jag inte är direkt nån samlare så är ju fyra utvalda klockor ändå en liten samling.
Ha en fin kväll vänner.

Kanske lite mer lagom med 4st än andra galningar 😇

Hmm, inga dubletter här inte, helt olika!!!
20231030_073418.jpg

Fina klockor allihop! Edit: pratar om dina här!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp