Undrar om man kan 3d-printa en Zlatoust-urtavla?
Jag har tänkt och specialbeställa en till min Vostok Zlatoust, dock inte kommit i mål med det än...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade exakt en sådan bezel, men den vandrade vidare till @Utvisaren .Ligger och kollar runt lite på ryssur, som man gör ibland...ibland
Hursom, ingen i tråden som möjligen ligger på en sån här Vostok "Pepsi" bezel? Bild från nätet.
Har några andra moderna oanvända att byta med om intresse finns.
Är det ”Raketabandet” Isf gjorde det sig grymt bra till den där klockanLigger och kollar runt lite på ryssur, som man gör ibland...ibland
Hursom, ingen i tråden som möjligen ligger på en sån här Vostok "Pepsi" bezel? Bild från nätet.
Har några andra moderna oanvända att byta med om intresse finns.
Här sitter jag och pratar om hantverk och metallbearbetning. Vad får jag tillbaka… en diskussion om att 3D-printa Den hade jag inte räknat med Idag är det titan som gäller med en nästan perfekt meteoriturtavla från Gambia (behövde använda förstoringsglas för att se att den inte var fake).Skulle säga ja. Lär väl behöva efterarbete dock. Fasen, skulle haft en 3d-printer och en laserfräs, tänk vad kul man kunde haft!
Jo, men de är asläckra och jäkligt sköna på armen.Här sitter jag och pratar om hantverk och metallbearbetning. Vad får jag tillbaka… en diskussion om att 3D-printa Den hade jag inte räknat med Idag är det titan som gäller med en nästan perfekt meteoriturtavla från Gambia (behövde använda förstoringsglas för att se att den inte
Ser fram emot att se dina alsterJo, men de är asläckra och jäkligt sköna på armen.
Jag får en känsla av att det går att sätta en lite "personlig touch" på dem, ganska enkelt. Nu överdriver jag ju men tänk "kurbitz måleri" på urtavlan och man har en dalahäst-variant. skrattar
Jag tänker på de graverade urverken i flera av mina amerikanska fickur. Fantastiskt hantverk i gravyren som man helst skulle vilja ha på urtavlan istälet. Jag skulle kunna lägga in en bild här på något av de urverken men de ligger förvarade på ett annat ställe.
Några av de där amerikanska fickuren är mina "ögonstenar". Över hundra år gamla. Jag ska fixa lite bilder till ikväll.Ser fram emot att se dina alster
Här är fickuren som lovat:Några av de där amerikanska fickuren är mina "ögonstenar". Över hundra år gamla. Jag ska fixa lite bilder till ikväll.
Du gör "en Runar"!!!!!!!!!!!!!Söndags valet och gissa till vad?
Söndags valet och gissa till vad?
Nix, men liknande. Det är en bild från nätet jag tog för att visa bezeln jag sökerÄr det ”Raketabandet” Isf gjorde det sig grymt bra till den där klockan
Bäst idag!!!
mjaa!facetime med barnbarn?Blir ni firade på fars dag?
Här är fickuren som lovat:
Hampden Watch Co. ( The Dueber Watch Co. ) har en koppling till sovjetisk klockindustri.
First Moscow Watch Factory köpte hela fabriken och fraktade maskiner och varulager till Moskva.
Den här klockan är från tiden när fabriken fortfarande var amerikanskt.
Hamilton Watch Co. ( Det här varumärket är schweiziskt idag. )
En verkbild av min Hampden med rysk anknytning. En John Hancock- Rail road grade. 1890-tal.
En Waltham hänger med av bara farten (utan rysslandsanknytning(?) så det blir ett övertramp då. Beklagar)
Åh, ett 2-tone urverk. Det är lite speciellt.Fy vilka fiiina!
Sneglade på en Hampden på tratten idag, men hade redan spenderat för mycket senaste tiden.
Kommer inte ihåg riktigt, men det är väl Molnia som baserades på Hampden?
Här är mitt enda Hampden (med Duber boett) anno 1912-13, inte helt likt men inte helt olikt Molnia. Man borde kanske kanske jämnföra ett något senare verk runt 30...
Fy vilka fiiina!
Sneglade på en Hampden på tratten idag, men hade redan spenderat för mycket senaste tiden.
Här är mitt enda Hampden (med Duber boett) anno 1912-13, inte helt likt men inte helt olikt Molnia. Man borde kanske kanske jämnföra ett något senare verk runt 30...
Nej, Molnija baserades på Cortébert från Schweiz. Samma som även Rolex utgick ifrån.Fy vilka fiiina!
Nej, Molnija baserades på Cortébert från Schweiz. Samma som även Rolex utgick ifrån.
Hem efter jobbet.
Postnord-lapp för att hämta ut paket? Jag har väl inte beställt ngt?
PRESENTEN!!!
Nu kan jag detaljstudera märkningar och tillverkningsår på urverk!
Tack @Rikala för tävlingspriset!!!
Kul!
Oj, ja ett sådant där tröstpris hade ju inte varit fel, när man nu var en av de som omnämndes i det digra juryarbetet.Tog lite tid för tävlsingsledningen o skicka, men
hoppas den kommer bra till användning!
Edit:
Inget hörde av sig angående tröstpris så jag antar att ingen kände sig manad? Finns fortfarande möjlighet om någon vill!