• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Väldigt fint band o klocka. Du har inte möjligtvis en länk till bandet?

Båda jag köpt av olika säljare har sen upphört att ha dem. Vet inte om det Erikas originals som hävdar något patent eller hur det kommer sig.

Detta var säljaren till bandet på bilden.
https://www.ebay.com/usr/georgesstraps

Sett vad jag tror är samma band/tillverkare från några säljare till om man söker på Marine Nationale strap. Jag har köpt ett via England och ett från en kinesisk säljare och upplever de identiska så troligtvis samma tillverkare som florerar på Ebay.
Kan ju tillägga att jag fick kolla en tutorial om hur man ska sätta dit det och stänga det, ha! :D

Senast ändrad:
Dubblar med denna här! Ryssfredag?
F68FC243-71ED-4EF1-A602-A319EC13A246.jpeg

Jag har blivit lite inspirerad av micromystrådens alla bilder på brons- och mässingsklockor, men då jag inte vill lägga några tusen på ett micromärke så kör jag som vanligt på Vostok. Någon som har erfarenhet av att skala kromet av en komandriski? Jag tänkte lösa upp i syra o polera framåt våren när man kan sitta utomhus.

Saltsyra: årets julklapp 2018:)
syra.jpg

Jag har blivit lite inspirerad av micromystrådens alla bilder på brons- och mässingsklockor, men då jag inte vill lägga några tusen på ett micromärke så kör jag som vanligt på Vostok. Någon som har erfarenhet av att skala kromet av en komandriski? Jag tänkte lösa upp i syra o polera framåt våren när man kan sitta utomhus.

Saltsyra: årets julklapp 2018:)
syra.jpg
Spännande projekt!nej har inte testat det men berätta gärna sen och visa för det vore inspirerande och kul!:)

Vinterstorm:
Jag har haft otur. Den senaste stormen slog till med full kraft mot bl.a. min tomt ute på landet. En granne som var härute mitt under den värsta stormen berättade att vinden lät som åska när byarna blåste som hårdast.
20190113_tomten.jpg

Vinden har slitit upp och vällt träden med rötterna.
20190113_rot.jpg

20190113_såga_ved.jpg

Det var bara att gå loss med motorsågen. Dagen tog inte slut förrän motorsågen gick sönder. Det var bara att avsluta. Mörkret kom samtidigt.
Vostok Amphibian Albatross, Sniper dial.

Vinterstorm:
Jag har haft otur. Den senaste stormen slog till med full kraft mot bl.a. min tomt ute på landet. En granne som var härute mitt under den värsta stormen berättade att vinden lät som åska när byarna blåste som hårdast.
20190113_tomten.jpg

Vinden har slitit upp och vällt träden med rötterna.
20190113_rot.jpg

20190113_såga_ved.jpg

Det var bara att gå loss med motorsågen. Dagen tog inte slut förrän motorsågen gick sönder. Det var bara att avsluta. Mörkret kom samtidigt.
Vostok Amphibian Albatross, Sniper dial.
Ja få fasen när vädrets makter tar i,då är det bara att ducka..lite otur med motorsågen men du får trösta dig med den fina Vostoken iaf!:)

Ja få fasen när vädrets makter tar i,då är det bara att ducka..lite otur med motorsågen men du får trösta dig med den fina Vostoken iaf!:)
Det är lite irriterande. En billig elsåg som var jäkligt effektiv tills justerskruven till svärdet/kedjan försvann. Den är borta! :eek::arghh: Det är inget fel på sågen men sågen funkar inte om inte svärdet sitter låst.

Tillbaka
Topp