Leonovs klocka hälsar
Omg! Eller Hmg (som vi säger på svenska)!
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Leonovs klocka hälsar
Haha man får rycka tag i det man ser när det går fort. Sjukt komplicerat inköp men det blev klart tillslut . Jag vet inte riktigt, jag är halv döv så jag hör nog inte när den tickar. Det är ju en standard skeppsklocka som finns i gigant upplaga. Men just denna vet jag precis vart den suttit så det är lite kul.Vilket inköp!
Kul med vägguret, tickar högt? Fina klockor! Segelbåten har jag länge tänkt o bygga, men har aldrig blivit av...
Är cosmodivern (den sista) något officiellt från Vostok? Inte sett den innan?
Bra drag i denLeonovs klocka hälsar
+1 på den!Oj! Den här är riktigt fin! Var rädd om den här.
God kväll medbrottslingar.
Klockan längst till höger och på din arm: är det den där nye anti-coole countryartisten David Ritschard som svimmade på Allsång på Skansen?@Ackee levererar!
Bara en ryss till mig i detta paket. Även en glasbaksida som jag skall testa samt lite sätt-ihop till Ackee (ej med på bild).
Raketa Питер с большим лбом!
Spännet mot kl 12På tal om Vostok 350 så kom det ännu en sådan i exportutförande på posten idag. (Andra dagen i rad... ). Denna är också i hyfsat skick och är bortsett från 22 mm "öron-luggar" (från NVCh-30) vad jag kan se i originalutförande. Ev frågetecken för sekundvisaren, som är i oändligt vacker pilform, men satt inte denna i första hand på Komandirskie med 2234-verk? Luggarna i kombination med skicket var annars det som fångade mitt intresse.
Glaset har en liten tendens till torrsprickor, men ingenting som inte går att leva med och mer en del av en skön patina.
En helt annan men ändå relaterat sak; Säljaren (från Armenien... ) levererade klockan med nedanstående band. Jag säger tack och bock, men vad är era egna åsikter och preferenser ang hur bandet är monterat? Min danske klock-vän och dito mentor brukar ofta montera banden på just detta sätt. Själv vill jag ha det tvärt om med spännet på samma sida som klockan 12, men hur gör ni andra i denna illustra tråd med hur ni vänder era klockband?
Dreglar på riktigt när jag ser din samling...Utlovad bild på 350-samlingen inkl några 1190 som inte är så dummer de heller.
Klockan längst till höger och på din arm: är det den där nye anti-coole countryartisten David Ritschard som svimmade på Allsång på Skansen?
Testad de nya Vostok uren med länkarmband. Satte på minsta inställning på spännet och länken är superstor!
Känns som jag nästan får in andra armen också
Är det någon som kan ha original Vostok länkar i gruppen? I sånt fall är jag mycket imponerad!
Ska klura lite på hur man kortar...ser ganska hermetiskt ut. Någon som gjort det?
Testad de nya Vostok uren med länkarmband. Satte på minsta inställning på spännet och länken är superstor!
Är det någon som kan ha original Vostok länkar i gruppen? I sånt fall är jag mycket imponerad!
Ska klura lite på hur man kortar...ser ganska hermetiskt ut. Någon som gjort det?
Hehe, jo, man får korta liiite... ta bilder så får du nog bra hjälp, kan va lite olika.
Välkommen till Klubb Sparris!Testad de nya Vostok uren med länkarmband. Satte på minsta inställning på spännet och länken är superstor!
Välkommen till Klubb Sparris!
Det är väl sprintar som man pressar ut med ett sånt här verktyg?Testad de nya Vostok uren med länkarmband. Satte på minsta inställning på spännet och länken är superstor!
Det är väl sprintar som man pressar ut med ett sånt här verktyg?
Jag har ett om du vill komma förbi och justera?
Mums, den där är riktigt fin!Godmorgon!
Fortfarande lite krasslig, men möte och julbord idag, det vill man ju inte missa
Är det så en superspridare tänker?
Nä, ingen fara, stor respekt och alltid varit nogrann att inte riskera att smitta andra. Mest i bihålorna som jag har lite återkommande strul med.
Blev den här idag efter alla fina bilder på 350 boett Amphibier i tråden.
LolПитер с большим лбом!
Sen ska vi inte nagelfara ryskan här men när vi syftar på ett personnamn så skulle man använda Пётр och Питер skulle syfta på St Petersburg. Men nu ska vi inte gräva ner oss i det, bara en noteringПитер с большим лбом!
Sen ska vi inte nagelfara ryskan här men när vi syftar på ett personnamn så skulle man använda Пётр och Питер skulle syfta på St Petersburg. Men nu ska vi inte gräva ner oss i det, bara en notering
I den här kontexten kan man tillägga:
På tavlan står det "Peter den I grundare av den Ryska flottan" så som det skrevs på det äldre sättet innan revolutionen.
// Slut på språk nörderiet
Да здравствует Google Translate!Пётр с большим лбом!
Да здравствует Google Translate!