• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Det är da'n före doppare da'n och planen är att göra den sista julstädningen och de sista inköpen av julmaten.
På armen sitter den kanske finaste klockan i min samling. Raketa Polar.
God Jul alla vänner!
20231223_114103.jpg
Den där är ju så fin!god jul på dig och alla övriga vänner med!👍😊🎅🏻
IMG_4480.jpeg

Gjorde värsta fyndet i julhandeln! :woot:
För flera år sen hade jag en underbar äggklocka med kylskåpsmagnet. Tyvärr höll den bara i några år.
Den var så jäkla praktisk den här att jag brukade köpa och ge bort dem i presenter till bekanta. Uppskattade presenter tills de försvann från butikshyllorna.
Jag minns när jag hittade de här första gången. Inne i en järnhandel. Stod och snackade med en expedit när plötsligt flera såna här började låta från alla möjliga ställen i butiken. Expediten ba' vände om och tog upp jakten med ett skrik; "Jävla ungjävlar!!". Butiken hade klockorna vid kassan och klockorna låg inte packade i lådor. Ungarna "lånade" klockorna och gömde dem i butiken efter att de hade vridit upp klockorna. Det lät för jäkligt när alla klockorna satte igång och ringa.
Jag var ju tvungen att köpa några för att hjälpa expediten. :D

Namnlös.jpg

Senast ändrad:
Dopparedagen och strax traditionsenlig julaftonslunch hos goa vänner.
Då tar man på sig det finaste huset har att erbjuda:
Penzas Officers-klocka deluxe: Zvezda (Звезда - “Star”).
Verket märkt: 3-53 - d.v.s.
tillverkat Q3 1953; passerat 70 år ung!!!
Modellen heter: ЧН-147-К
Tillverkad av Pensenki (Penza)
Watch Factory. Urverket märkt
ПЧЗ, och tavlan “ГЧЗ ПЕНЗА”
d.v.s. (3rd) State Watch Factory
Penza.
Miniatyr på underbart brett bund!
Ha en härlig helg kosmonauter!
IMG_3087.jpeg

20231226_074351.jpg

Årets bästa köp i min samling.
Jag hoppas att det blir fler bra köp nästa år, både för mig och för er, men förutsättningarna för att det ska blir fler köp till den sovjetiska samlingen ser ju inte så ljusa ut. Det leder tankarna till önskningar för det nya året.
Hoppas att man snart kommer till en fred i Europa som alla kan vara nöjda med.
Förresten! En av de bästa grejerna med matresterna från julbordet är frukostmackorna med stark senap på. De ligger där i bakgrunden.

20231226_074351.jpg

Jag hoppas att det blir fler bra köp nästa år, både för mig och för er, men förutsättningarna för att det ska blir fler köp till den sovjetiska samlingen ser ju inte så ljusa ut. Det leder tankarna till önskningar för det nya året.
Förresten! En av de bästa grejerna med matresterna från julbordet är frukostmackorna med stark senap på. De ligger där i bakgrunden.
Håller med dig i allt du skriver inkl det där med skinkmackorna. Årets bästa köp i mitt fall blir nog Black Raven från i somras. Lite sliten är den, men det har jag inga som helst problem med.
20231226_122401.jpg

20231226_074351.jpg

Inte illa!

Årets bästa köp är nog den här, trots att den inte dykt upp ännu och jag inte har provat... Skall bli kul o testa när den kommer! 😇

zm-4t-microscope_dd021a71-a834-4a26-8e7e-f47c0c7029f9_1800x.jpg

Tillbaka
Topp