Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya kompisen fick hänga med idag!
Fredagseftermiddagen börjar så smått lida mot sitt slut och jag unnar mig kaffe och en liten pepparkaka.
Rest från den nyss utdansade julen.Oj, är det snart jul igen?
Jag vill börja med att be om ursäkt för min okunnighet och jag förstår att jag kanske låter lite som din fru... Men på vilket/vilka vis är den klockan så unik?Idag anlände den. Kronjuvelen i min lilla samling Som någon skrev här tidigare, så skakar även jag så jag knappt kan skriva på mobilen. Själv skrev jag för ca 2 år sedan att jag nästan var villig att avstå min njure för att få lägga vantarna på en sådan här klocka. Grymt nervös för att Posten skulle klanta bort paketet eller att säljaren skulle lagt en tegelsten i paketet. Men icke, posten skötte sig exemplariskt och säljaren visade sig vara av den ärliga typen (dock köpt från honom tidigare, men klockor i en helt annan prisklass).
Relevanta frågor som jag ska försöka besvara. Ibland så fastnar man för en viss klockmodell. Det har vi nog alla gjort och kan känna igen den känslan. Man blir nästan lite manisk om att man vill ha just den klockan. Sitter och dreglar över bilder på den och drömmer om att en dag lägga vantarna på den. Ibland har man då turen att det är en klocka som är enkel att köpa. Just den här är lite halvknepig att få tag på. Har inte sett den säljas begagnat tidigare. De som sålts i zirkonium har varit den mindre modellen (chs 295) och inte ens den har sålts mer än ett handfull gånger de senaste 5 åren och med andra urtavlor. Visst kan man chansa och beställa ny från fabrik. Men de producerar så få av denna modell så väntetiden är i regel ganska (enormt) lång. Därutöver osäkerheten just nu vad gäller leveranserna. Utöver det så har jag av principiella skäl valt att inte köpa nytt från Ryssland sedan några år (alla väljer såklart vad som känns rätt för dem). Så det har egentligen inte varit ett alternativ för mig. Med andra ord har jag varit relativt övertygad om att jag inte skulle kunna lägga vantarna på den här modellen. Summa av summarum är som vanligt, ett stort ”ha-begär” och liten tillgång Därutöver är den snygg, men smaken är som bakenJag vill börja med att be om ursäkt för min okunnighet och jag förstår att jag kanske låter lite som din fru... Men på vilket/vilka vis är den klockan så unik?
Är det något mer med ditt ex än de man återfinner på hemsidan?
De är visserligen riktigt fina och rätt mycket pengar, även om det i klocksammanhang inte direkt sticker ut prismässigt.Buy Zirconium Dive Watches from Zlatoust Watch Factory
Shop Zirconium Dive Watches Online. We are a Russian microbrand watch manufacturer that specializes In Dive Watches with brutal design. Thanks to it being completely biologically inert, zirconium is widely used in nuclear industry and medicine.zlatoustwatch.com
Jag vill poängtera att jag inte är det minsta skeptisk eller sarkastisk utan genuint intresserad och nyfiken.
Fredagshälsning med 420.
Vad gäller leveranstiden från fabriken så är det stackare som väntat över 3 år på sina klockor. Särskilt när de beställt lite udda modeller. De vanliga levereras i regel nästan direkt. Vissa som beställer lite udda modeller har dock tur och får den levererad inom några månader. Känns lite som om de har en stor tombola där de lägger sina ordrar i Vet inte om jag pallat den psykiska tortyren att lägga ut nästan 30 tkr och sedan inte veta om jag får en klocka i år, eller 2027.Relevanta frågor som jag ska försöka besvara. Ibland så fastnar man för en viss klockmodell. Det har vi nog alla gjort och kan känna igen den känslan. Man blir nästan lite manisk om att man vill ha just den klockan. Sitter och dreglar över bilder på den och drömmer om att en dag lägga vantarna på den. Ibland har man då turen att det är en klocka som är enkel att köpa. Just den här är lite halvknepig att få tag på. Har inte sett den säljas begagnat tidigare. De som sålts i zirkonium har varit den mindre modellen (chs 295) och inte ens den har sålts mer än ett handfull gånger de senaste 5 åren och med andra urtavlor. Visst kan man chansa och beställa ny från fabrik. Men de producerar så få av denna modell så väntetiden är i regel ganska (enormt) lång. Därutöver osäkerheten just nu vad gäller leveranserna. Utöver det så har jag av principiella skäl valt att inte köpa nytt från Ryssland sedan några år (alla väljer såklart vad som känns rätt för dem). Så det har egentligen inte varit ett alternativ för mig. Med andra ord har jag varit relativt övertygad om att jag inte skulle kunna lägga vantarna på den här modellen. Summa av summarum är som vanligt, ett stort ”ha-begär” och liten tillgång Därutöver är den snygg, men smaken är som baken
Min Slava Sadko väntade jag i drygt 4 år på!Vad gäller leveranstiden från fabriken så är det stackare som väntat över 3 år på sina klockor. Särskilt när de beställt lite udda modeller. De vanliga levereras i regel nästan direkt. Vissa som beställer lite udda modeller har dock tur och får den levererad inom några månader. Känns lite som om de har en stor tombola där de lägger sina ordrar i Vet inte om jag pallat den psykiska tortyren att lägga ut nästan 30 tkr och sedan inte veta om jag får en klocka i år, eller 2027.
Stort tack för ett uttömmande och väl förklarande svar. Då förstår jag.Relevanta frågor som jag ska försöka besvara. Ibland så fastnar man för en viss klockmodell. Det har vi nog alla gjort och kan känna igen den känslan. Man blir nästan lite manisk om att man vill ha just den klockan. Sitter och dreglar över bilder på den och drömmer om att en dag lägga vantarna på den. Ibland har man då turen att det är en klocka som är enkel att köpa. Just den här är lite halvknepig att få tag på. Har inte sett den säljas begagnat tidigare. De som sålts i zirkonium har varit den mindre modellen (chs 295) och inte ens den har sålts mer än ett handfull gånger de senaste 5 åren och med andra urtavlor. Visst kan man chansa och beställa ny från fabrik. Men de producerar så få av denna modell så väntetiden är i regel ganska (enormt) lång. Därutöver osäkerheten just nu vad gäller leveranserna. Utöver det så har jag av principiella skäl valt att inte köpa nytt från Ryssland sedan några år (alla väljer såklart vad som känns rätt för dem). Så det har egentligen inte varit ett alternativ för mig. Med andra ord har jag varit relativt övertygad om att jag inte skulle kunna lägga vantarna på den här modellen. Summa av summarum är som vanligt, ett stort ”ha-begär” och liten tillgång Därutöver är den snygg, men smaken är som baken
Tack! Ja, det är en 53 mm. Allt annat är damklockor (det är så Zlatoust marknadsför dem iaf)Stort tack för ett uttömmande och väl förklarande svar. Då förstår jag.
På hemsidan framgår inte att det är väntetid utan man får intrycket att de ligger i hylla. Vill man dessutom ogärna sponsra ryska staten med skatteintäkter under pågående folkrättsvidrigt krig spelar det ju för övrigt mindre roll. (En inställning jag för övrigt delar med dig).
I vilket fall som helst, stort grattis till en fantastisk klocka! Den är riktigt fin. Är det 53 mm på den? Riktigt snyggt band till den för övrigt.
En god och trevlig lördag önskar jag dig @branting och alla andra i tråden!
Man får kaffe....
Shit vilken snygg patinaUran CCCP
Fick igång den sent igår kväll (service och fick byta balans) och har tickat på hela natten.
Ingen stor sak, 28mm och 14mm bandbredd.
Japp, patinan: "smutsig" urtavla, nästan lite rostig känsla, och så j*vla cool!!!!!!!!!!!!!Uran CCCP
Fick igång den sent igår kväll (service och fick byta balans) och har tickat på hela natten.
Ingen stor sak, 28mm och 14mm bandbredd.
Godtagbar passform på en skala 1-5? (Endlink)
1- Jobba vidare, passformen suger.
2 - Inte okej, men du kan ha den i nödfall, måste bytas ut.
3 - Helt okej. Funkar on du känner för det.
4 - Mycket bra, vilken grej.
5 - Helt fantastiskt!! Som en Michelangelo i passformen.
Helt klart ett rimligt alternativ så slipper man tänka mer på detBästa alternativet är att du gör dig av med klockan. så snart som möjligt.
Jag kan förbarma mig över den
Ja kan med förbarma mig!Bästa alternativet är att du gör dig av med klockan. så snart som möjligt.
Jag kan förbarma mig över den
4,79.Godtagbar passform på en skala 1-5? (Endlink)
1- Jobba vidare, passformen suger.
2 - Inte okej, men du kan ha den i nödfall, måste bytas ut.
3 - Helt okej. Funkar on du känner för det.
4 - Mycket bra, vilken grej.
5 - Helt fantastiskt!! Som en Michelangelo i passformen.
Japp, inga problemNågon som handlat här? https://vostok.watch/
Inte köpt mycket med tull faktiskt. Tyckte hemsidan var lite konstig. Vilket land är det som den utgår från?Japp, inga problem
Tillägg: fick betala tull har jag för mig utöver frakt. Men det börjar man kan bli van vid nu
Vet inte riktigt...otydligt i orderbekräftelsen när jag sökte igenom mina mail.Inte köpt mycket med tull faktiskt. Tyckte hemsidan var lite konstig. Vilket land är det som den utgår från?
Tull är väl bara när man handlar för mer 1800 kr inkl moms och frakt. Moms tillkommer på allt man köper utanför EU.Vet inte riktigt...otydligt i orderbekräftelsen när jag sökte igenom mina mail.
Blir ofta tull när man köper ryssur på eBay. Det ska gå att få tillbaka men aldrig provat. Osäker på hur det var med vostok.watch. Tyvärr blir det så för mig att jag får ett sms och bara betalar (i ilska) utan att jag kopplat det till en viss order.