• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Borde man inte kunna silverlöda ihop två bommar?

Tänkte om man t.ex. vill byta krona till en som funkar (om den man har inte fungerar) fast har en fungerande i fel längd?
Bara kapa, sätta ihop löda. Kan ju vara bra även om man vill köra med ett 22xx urverk i en modern boett och det inte finns någon krona och bom som passar.
Tror ni det håller?

Borde man inte kunna silverlöda ihop två bommar?

Tänkte om man t.ex. vill byta krona till en som funkar (om den man har inte fungerar) fast har en fungerande i fel längd?
Bara kapa, sätta ihop löda. Kan ju vara bra även om man vill köra med ett 22xx urverk i en modern boett och det inte finns någon krona och bom som passar.
Tror ni det håller?
"Kan man inte silverlöda ihop två bommar???"
För mig kunde du lika gärna frågat: "Kan man inte bygga en egen raket och åka till månen?"
;)😂😂😂

God morgon. Ocean på handleden idag.
20240208_074657.jpg

Ural idag.

Fixade lite med balansfjädern igår kväll på denna då den gick alldeles för snabbt (lite stukad i början i delen där man ruckar), snabbt jobb undet mikroskopet med fjädern kvar på själva balansen! Fick inte till det hundra, så lite svårruckad, men till slut så går den rätt hysfat iallafall!

20240208_104419.jpg

Hybridjobba på annan ort, så köpte mig en liten transport för klockorna vilket jag tänkte tipsa om.😀 Helt ok i pris och kvalitet.

Enda var att den kändes lite trång för Amphibian, men kanske töjs ut när man använder den tänker jag.

20240208_124815.jpg

Undrar vad @branting skulle behöva för någon förvaring för sina resor, finns det ens några med så stora fickor??? 😇

Fredagen till ära min underbara civila 350.
Vostok Amphibian #350765.
Texten på baksidan: Карунному Геннадию Алексеевичу в день рождения от родных 10-03-79
([Till] Karunnyj Gennadij Aleksejevitj på födelsedagen från släkten, 3 okt 1979).
Kupolkrona, samt den klassiska svarta aluminiumbezelen som satt på de första civila 350-klockorna, samt Olegs handmålade Komandirskiesekundvisare!
Happy Friday klockomaner!
IMG_3182.jpeg

IMG_3183.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp