• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Hittade min gamla ryska klocka som jag fick av min fars ryska vän i slutet på 80-talet då han var på besök hos oss några månader.

Jag kan ingenting om ryska klockor.
Någon som har vetskap om detta märke?

1000024559.jpg

Sitter nog ett Poljot 2614-urverk i den gissningsvis. Antar att den är manuell?

Mer info om Poljot
 

branting

Cartier
Glad Påsk!

20240401_072255.jpg


Jag förstår varför en medlem härinne samlar på bara den här klockan. En otroligt skön klocka!
Har i princip bara haft min Elektronika den senaste veckan. Zlatoustarna och små bebisar är inte någon toppenkombo. Men nu gjorde du mig sugen. Så pass sugen att det blev lite zlatoustmys nu på kvällen med en god whisky. Alla ligger fint på bordet och tickar
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
God morgon, kosmonauter! Jag vill bara fiska om någon här vill ta över Leonov? Funderar på att avknoppa den. Jag känner tyvärr ingen anledning längre till att äga fina/dyra/ovanliga klockor med tanke på det nuvarande läget i Europa där allt kan komma att förstöras inom någon sekund eller minut. Antingen det eller så ser jag till att klockan kommer hem till Ryssland igen under 2024, där den hör hemma. Ta hand om er!! ❤️

1000006350.jpg
 
Senast ändrad:

Ackee

Panerai
2-Faktor
Har i princip bara haft min Elektronika den senaste veckan. Zlatoustarna och små bebisar är inte någon toppenkombo. Men nu gjorde du mig sugen. Så pass sugen att det blev lite zlatoustmys nu på kvällen med en god whisky. Alla ligger fint på bordet och tickar

Äh... Trodde att du redan visade nästa generation Branting vad de har att förvänta sig... 😉😍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jaha, då var mars och OWG äntligen över och jag kan återgå till att ohämmat byta klocka så ofta jag vill!
Första valet blir en av de klockor som hann levereras just under nämnda mars månad. Civil Poljot-kronograf i kyrilliskt utförande med svart tavla. Jag fick spana ganska länge innan jag hittade ett exemplar över huvud taget och i synnerhet i bra skick. Just denna klocka är i lite ovanligt utförande eftersom den har boett i rostfritt stål. Standard på dessa modeller är annars alltid kromad mässing. Motsatsen, dvs en påstådd militär kronograf med förkromad boett, är betydligt mer vanligt förekommande. Köpt från Tyskland och dessutom nyservad.
1712038631258.png

Och det känns bra att vara tillbaka i tråden. Jag har inte orkat dubbelposta mer än enstaka dagar, men nu är jag här igen.
 

Samlarn

Rolex
God morgon, kosmonauter! Jag vill bara fiska om någon här vill ta över Leonov? Funderar på att avknoppa den. Jag känner tyvärr ingen anledning längre till att äga fina/dyra/ovanliga klockor med tanke på det nuvarande läget i Europa där allt kan komma att förstöras inom någon sekund eller minut. Antingen det eller så ser jag till att klockan kommer hem till Ryssland igen under 2024, där den hör hemma. Ta hand om er!! ❤️

1000006350.jpg
Oj! En fantastiskt fin klocka. Jag hade försökt att köpa den om jag inte redan hade en Strela. Hoppas att den stannar i Sverige.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jaha, då var mars och OWG äntligen över och jag kan återgå till att ohämmat byta klocka så ofta jag vill!
Första valet blir en av de klockor som hann levereras just under nämnda mars månad. Civil Poljot-kronograf i kyrilliskt utförande med svart tavla. Jag fick spana ganska länge innan jag hittade ett exemplar över huvud taget och i synnerhet i bra skick. Just denna klocka är i lite ovanligt utförande eftersom den har boett i rostfritt stål. Standard på dessa modeller är annars alltid kromad mässing. Motsatsen, dvs en påstådd militär kronograf med förkromad boett, är betydligt mer vanligt förekommande. Köpt från Tyskland och dessutom nyservad.
1712038631258.png

Och det känns bra att vara tillbaka i tråden. Jag har inte orkat dubbelposta mer än enstaka dagar, men nu är jag här igen.

Välkommen tillbaka! 🙂

Ingen dålig klocka heller att vara tillbaka med!!! 🤩
 

Rikala

Patek
2-Faktor
God morgon, kosmonauter! Jag vill bara fiska om någon här vill ta över Leonov? Funderar på att avknoppa den. Jag känner tyvärr ingen anledning längre till att äga fina/dyra/ovanliga klockor med tanke på det nuvarande läget i Europa där allt kan komma att förstöras inom någon sekund eller minut. Antingen det eller så ser jag till att klockan kommer hem till Ryssland igen under 2024, där den hör hemma. Ta hand om er!! ❤️

1000006350.jpg

Oj, så drastiskt! Hoppas allt är bra med dig! ❤️

Fin klocka! 🤩 Hoppas den stannar på ks...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har i princip bara haft min Elektronika den senaste veckan. Zlatoustarna och små bebisar är inte någon toppenkombo. Men nu gjorde du mig sugen. Så pass sugen att det blev lite zlatoustmys nu på kvällen med en god whisky. Alla ligger fint på bordet och tickar

Sälj allt billigt till mig 😉

Vet hur det är med små, var lite kämpigt med tunga systemkameran och små barn (ville inte de skulle få den på sig) när den hängde och slängde på armen...

En plastklocka är bäst just nu kanske... 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag vaknade upp i ett snöigt norra Småland i dag.
På handleden mitt andra nyförvärv som hann levereras under mars månad. Nej, det är absolut inte en dublett. Gårdagens kronograf hade ju boett i rostfritt stål. Dagens har, som brukligt, boett i förkromad mässing.
20240403_071948.jpg

20240403_071953.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Mina herrar, och möjliga damer... vore inte en "passaround" något kul att prova på här i vår lilla, mycket specifika tråd?? 😇😃 Känner att vi borde öka sammanhållningen och det roliga som vi alla delar! ❤️

Jag har isf en kandidat...

1000006469.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Mina herrar, och möjliga damer... vore inte en "passaround" något kul att prova på här i vår lilla, mycket specifika tråd?? 😇😃 Känner att vi borde öka sammanhållningen och det roliga som vi alla delar! ❤️

Jag har isf en kandidat...

1000006469.jpg
Har själv läst och kollat på andra KS-sidor med "pass-arounds".
Jag kanske personligen inte är supertänd, men ett mycket kul koncept.
I min trånga hjärna kanske mer för t.ex. helt nya (okända?) mikromärken, som ändå kostar en del.
Våra sovjeter kostar ju som ett fika på 7eleven. Där är det ju bara att KÖPA!!!!!!!!!!
;) 😂😂:cool:
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Har själv läst och kollat på andra KS-sidor med "pass-arounds".
Jag kanske personligen inte är supertänd, men ett mycket kul koncept.
I min trånga hjärna kanske mer för t.ex. helt nya (okända?) mikromärken, som ändå kostar en del.
Våra sovjeter kostar ju som ett fika på Seven7. Där är det ju bara att KÖPA!!!!!!!!!!
;) 😂😂:cool:
Jag håller på Ackee för jag antar att meningennär som tråden med ”snåldraken” som verkar hålla för evigt och på skoj vandrar runt,eller har jag fel?👍😊
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag håller på Ackee för jag antar att meningennär som tråden med ”snåldraken” som verkar hålla för evigt och på skoj vandrar runt,eller har jag fel?👍😊
Jag stämmer nog in i samma kör. En av anledningarna till att jag hamnade i detta lilla hörn av klockvärlden är prisläget. Tack vare det har jag i nuläget en fin samling med ca 200 klockor till uppskattningsvis samma kostnad som en enda exklusiv klocka från landet i alperna.

Edit: Jag kanske skall förtydliga, eftersom jag inser att jag refererade till två olika inlägg, att jag personligen inte riktigt är med på idén med ett upplägg med "pass-arounds", även om det inte är något fel på idén som sådan :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Ukraina levererar!

Två lådor med Smetana!
20240405_131219.jpg


Totalt 11st renoveringsobjekt i dessa, först ut en Dniepr-Vostok från Ukraina! Fungerar vid uppdrag.

Före rengörning
20240405_133809.jpg

20240405_133819.jpg


Tavlan ser ok ut, minutvisaren satt lite löst...
20240405_144800.jpg


Sitter "Garo"-urverk i denna, dvs ett urverk från Kina.
20240405_145048.jpg


Efter
20240405_145513.jpg

20240405_150442.jpg
 
Topp