Välkommen hit och ett riktigt snyggt val av klocka!Min ryss. Älskar den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen hit och ett riktigt snyggt val av klocka!Min ryss. Älskar den.
Av någon anledning kom jag och tänka på denna ryska klocka...
Välkommen!Min ryss. Älskar den.
Samma sak här, har varken kunnat eller velat handla klockor från Ryssland efter att kriget startade. Kärleken till klockorna har ju som väl är kunnat underhållas via inköp från andra länder.Jag har inte köpt en klocka av en säljare från Ryssland på flera år p.g.a. E.U:s sanktioner. Det går inte. Tullen och banksystemet är väldigt sträng och jag respekterar det.
Att de flesta av mina klockor kommer från Sovjet har inget med dagens avskyvärda krig att göra.
Det är hantverket i klockorna som jag gillar.
Håller med till 100.Jag har inte köpt en klocka av en säljare från Ryssland på flera år p.g.a. E.U:s sanktioner. Det går inte. Tullen och banksystemet är väldigt sträng och jag respekterar det.
Att de flesta av mina klockor kommer från Sovjet har inget med dagens avskyvärda krig att göra.
Det är hantverket i klockorna som jag gillar.
På tal om "ruffheten/tåligheten"; Från senaste vinter-fjällresan, då jag hade min egenhändigt ihopbyggda NVCh-30-tribute utanpå jackan varje dag utomhus. Minus 15 grader i backen, in i värmestuga, ut på skotertur, in i värmen osv... En stabil kompis! (kondensen är självklart bara på utsidan)Håller med till 100.
För mig med tillägget: "ruffheten/tåligheten" tillsammans med prisvärdheten.
MIN GEN3-HOMMAGE!!!På tal om "ruffheten/tåligheten"; Från senaste vinter-fjällresan, då jag hade min egenhändigt ihopbyggda NVCh-30-tribute utanpå jackan varje dag utomhus. Minus 15 grader i backen, in i värmestuga, ut på skotertur, in i värmen osv... En stabil kompis! (kondensen är självklart bara på utsidan)
Edit: Just det, denna fick ju också hänga med ut i backen, om den är bekant...
+1 på den och det var inte jag heller.Som info; såg i meddelandefältet från nån moderator som tagit bort de politiska posterna med motivationen att det var som jag tycker det borde vara; "Ingen politik i tråden".
(Alltså inte jag som kontaktat nån moderator. Det hittades ändå)
Har varit här i typ 5 år, men "Meddelandefältet" från moderatorer? Är det ngt bara vissa ser?Som info; såg i meddelandefältet från nån moderator som tagit bort de politiska posterna med motivationen att det var som jag tycker det borde vara; "Ingen politik i tråden".
(Alltså inte jag som kontaktat nån moderator. Det hittades ändå)
I notifieringar (klockan)visas det stt inlägg är borttaget av moderator.Har varit här i typ 5 år, men "Meddelandefältet" från moderatorer? Är det ngt bara vissa ser?
Har varit här i typ 5 år, men "Meddelandefältet" från moderatorer? Är det ngt bara vissa ser?
I notifieringar (klockan)visas det stt inlägg är borttaget av moderator.
Aha, har man "bara svarat" på ett raderat inlägg, så syns detta? (Även om man själv inte gjorde det raderade tillägget?)
Ja de kan hållas på poli-kliniken!!!Aha, har man "bara svarat" på ett raderat inlägg, så syns detta? (Även om man själv inte gjorde det raderade tillägget?)
Fattar!
Har själv valt att inte bry mig om de (få) poli-inläggen.
TACK KOMPISAR!
Ebaj visarVad kan detta tänkas vara....??
Ebaj visar
Luch Vintage Watch Quartz Soviet Rare Dial USSR Friendship USSR USA
Löv it!!Lånade bilden från en belarusisk annons på eBay. Jag valde att köpa samma klocka från en ukrainsk säljare, med krasslig, underbar sovjet-länk inkluderad... Snart nära en bana i dina hoods, @Beo
Vad kan detta tänkas vara....??
Älskar denna klocka.Go fredag!
En lång, fin, vecka är över. Mörka, kalla, vintern tycks skrämd på flykt? Jag tänker belöna mig själv med en god köttbit och några glas rött australiensiskt vin. På armen sitter min ryska ( inte sovjetiska ) Super Compressor. Det är inte ett dugg för att visa sympati för ett krig.
Ryssland och det ryska folket är så mycket större än det helt onödiga kriget. Hoppas att de kommer till insikt om det själva snart.
Åja! Den är vattentät ner till 200 meter. Tänkte du besöka vraket efter Titanic?Älskar denna klocka.
Älskar ännu mer historien att de försökte skapa värsting-bästa Compressordykaren - men den inte blev vattentät!
VILKEN GODING!!!